Ik heb weer een motor!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
Ik weet niet of dit nou bij sport of toer moet, maar hier komt ie:

Na een maand zonder motor te hebben gezeten, ben ik weer op zoek gegaan naar een motor. Ik zit nog 3 maanden met het lichte rijbewijs, maar was alvast wat op zoek. Toen kwam ik een leuk koopje tegen.

Dus ik heb nu een Suzuki GSX600F van 1993 met 23.000km op de klok. Leuk beestje, sport-toer eigenlijk, absoluut geen supersport. De motor heeft 86pk op de krukas, top van 220, dus hard zat.
Waarom geen 110pk 600cc? Omdat ik me nog niet ervaren genoeg vind om meteen op een 600cc supersport te stappen. Alles rustig aan, na 2 jaar gereden te hebben op 25kw voel ik me echt nog niet een supercoureur en op zo'n motor ben ik binnen de kortste keren mijn rijbewijs kwijt of sta ik flink in het rood vanwege snelheidsovertredingen (al kan dat ook met deze motor)

Ik wil er nog een donker MDI kuipruitje op doen, want dit originele ruitje is ontzettend lelijk, met een zwart ruitje wordt de motor een stukje mooier (al blijft het niet moeders mooiste, maar zo lang ik erop zit zie ik toch niet hoe de motor eruit ziet).

Nou nog de 12 weken/3 maanden uitzitten en dan kan ik legaal erop rijden.

Nou.. genoeg gelul.
Nu nog een fotootje voor Pooh.

misc.php
 
Gefeliciteerd.

Ennuh wat vind je zelf :? Is het een sport of een toer :?

Sport-toer net als mijn GS500e die ik had. Het is absoluut geen supersport, maar ik vind een BMW meer toer dan deze motor. Boven de 7000tpm is hier sportief mee te rijden hoor, dan pas komt ie goed los.
 
'93 23.000 km

Soms vraag je je echt af waarom ze dan een motor
hebben..

Mooi ding man! En geloof maar dat je daarmee ook
in no-time op hoogst illegale maar oh zo leuke
snelheden zit :] :]

Veel plezier ermee! :]


( Moet ie niet zeer binnenkort weer voor een grote
beurt trouwens...23.000km :? )
 
nag dan geen sport zijn, heb wel van een GSXF 750 op mijn lazer gehad aan het verkeerslicht vorige week.
(ging gelijk op tot ik me misschakelde)

Gaat best lekker zo'n F, en je hebt na 200km geen pijn aan je kont.
 
'93 23.000 km

Soms vraag je je echt af waarom ze dan een motor
hebben..

Mooi ding man! En geloof maar dat je daarmee ook
in no-time op hoogst illegale maar oh zo leuke
snelheden zit :] :]

Veel plezier ermee! :]


( Moet ie niet zeer binnenkort weer voor een grote
beurt trouwens...23.000km :? )

De man reed er weinig op, heeft ook een klein kind, en een overbuurjongen had samen met hem een motor gekocht, maar is inmiddels al verhuist (had een zxr ofzo). Hij weet in z'n eentje niet waar ie heen moet rijden, na een half uur is hij het zat. En hij heeft nu ook een andere hobby ofzo.

Maargoed, motor heeft altijd binnengestaan in verwarmde garage, onderhouden bij Safe (ook daar gekocht 4 jaar terug), hij kocht de motor zelf met 17.000km

Hij moet binnenkort voor grote beurt ja. Doe het meeste zelf wel. Ohja de verkoper woont bij me om de hoek, dus mocht er echt iets mis zijn aan het blok dan weet ik waar z'n bed slaapt ;)
 
Laatst bewerkt:
Sport-toer net als mijn GS500e die ik had. Het is absoluut geen supersport, maar ik vind een BMW meer toer dan deze motor. Boven de 7000tpm is hier sportief mee te rijden hoor, dan pas komt ie goed los.
Mooie rooie!
Toevallig rondrijdend in de omgeving van Hengeloo?
 
Mooie rooie!
Toevallig rondrijdend in de omgeving van Hengeloo?

Nope, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eind er vandaan :)
De mooiste GSXF (oud model) vind ik die van 1992/1993 waarvan mijn paarse stickers grijs zijn. Heb ik ook wel foto van.. ff zoeken..

edit:

Hier de foto, deze wilde ik bijna eerst kopen. Staat in het nieuwe pand van Van De Bosch Motoren & De Ruiter Motoren (zijn samengegaan, zitten nu op de autoboulevard in Utrecht).

Is een 1992'er met 32.500 op de klok. Vroegen ze 3300 euro voor. Iets teveel van het goede. Wel met een half jaar garantie.

misc.php


Och, de kleur van de stickers zie ik toch niet. Maar hier zie je zo'n zwart MDI ruitje zoals ik 'm ook wil hebben.
 
Laatst bewerkt:
Netjes, veel plezier ermee !
nog ff doorbijten en dan kan je weer van het leven genieten :]
 
Leuke fiets JK. Veel plezier ermee (Misschien zie ik je nog wel een keer op de ring(noord) rond Utrecht)
 
Gefeliciteerd! :)
Enne je hoeft je echt niet te verontschuldigen dat je geen supersport hebt gekocht hoor :P
Als je lang genoeg op deze "F" geoefend hebt ruil je hem gewoon in tegen een "R" *D
 
Leuk JK. Proficiat met je aankoop en dat je er een heleboel plezier mee mag hebben en ook ongevalvrije kilometers. :) .

Persoonlijk vind ik het laatste model wel mooier. Heb zelf getwijfeld tussen een GSX 750F laatste model en m'n huidige ZZR.
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor!

Maaruuh hoe ga je ooit 3 maanden met zo'n ding in de schuur volhouden?!?!?!?!

Af en toe klein stukje rijden, hij moet toch draaiende blijven }) Verder van de zomer ff een halfgrote beurt geven. Even alles nalopen, een en ander aan vloeistoffen vervangen, kleppen controleren/stellen enz. enz.

Voor de prijs kon ik 'm niet laten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan