Ik hoor er ook bij, nummertje drie

Het leek nog even denkbaar, maar na het verwijderen van het voorwiel bleek er teveel kapot te zijn om nog repareer waardig te zijn, idnerdaad Totall loss dus... een vlugge blik aan onderdelen schoot al snel over de 6000 euro, hebbem voor 5500 gekocht. 1+1 =3 en dus gaat ie naar een opkoper.
o.a. kapot:
T stuk, Kroonplaten, Voorpoten, koplamp bevestiging, voorvelg, voorwiel as, toerenteller, platgedrukte uitlaat

dan nog neit eens gepraat over manuren, kappenwerk etc, RIP lief lief aller liefste motor van me -O- :j
Mag ik vragen waarom je als eerste motor z'n mooi ding gekocht hebt?
Met 25kw is powerverzuiping niet echt een probleem, maar nooit gehoord van "op een oudje moet je het leren?" :/
 
Jammer zeg.... gelukkig leef je nog goed en wel.

Stelletje doemsdenkers hier.

Zo te zien heeft hij de klap wel goed opgevangen (zover te zien achter al dat tupperware).... je kroonplaat is gescheurd en zo is veel kracht opgevangen.

Als mazzel hebt is je balhoofd niet krom gezien de rest brak. En afhankelijk van hoe je de kant inraakte is er verder niks krom. Of herstelbaar..

Sloop eerst dat tupperware er maar eens af en ga kijken!

Wie weet valt het allemaal reuze mee. Nieuwe kroonplaat, voorvork en je hebt een ideaal naked project.
 
Wil je die arme topicstarter alsnog dood hebben !

De Kale

Jammer zeg.... gelukkig leef je nog goed en wel.

Stelletje doemsdenkers hier.

Zo te zien heeft hij de klap wel goed opgevangen (zover te zien achter al dat tupperware).... je kroonplaat is gescheurd en zo is veel kracht opgevangen.

Als mazzel hebt is je balhoofd niet krom gezien de rest brak. En afhankelijk van hoe je de kant inraakte is er verder niks krom. Of herstelbaar..

Sloop eerst dat tupperware er maar eens af en ga kijken!

Wie weet valt het allemaal reuze mee. Nieuwe kroonplaat, voorvork en je hebt een ideaal naked project.
 
Sterkte er mee. En dapper dat je er zo voor uit durft te komen.
 
Mag ik vragen waarom je als eerste motor z'n mooi ding gekocht hebt?
Met 25kw is powerverzuiping niet echt een probleem, maar nooit gehoord van "op een oudje moet je het leren?" :/

t oog wil ook wat ;)

+ denk zelfs dat mn volgende een exact de zelfde word... ga uiteraard nog wel verder kijken maar heb een mooie opt oog :)
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waarom je als eerste motor z'n mooi ding gekocht hebt?
Met 25kw is powerverzuiping niet echt een probleem, maar nooit gehoord van "op een oudje moet je het leren?" :/

Mwah als je een mooie motor kunt betalen dan doe je dat toch gewoon? ;)

[me="Herr.ik."]is ook begonnen op een oudje[/me]
 
Wil je die arme topicstarter alsnog dood hebben !

De Kale

Hij heeft gewoon gelijk hoor... het ziet er inderdaad naar uit dat de voorvork de val heeft gebroken, en het kan maar zo zijn dat het frame nog goed is. Als het voorwiel dan het blok niet geraakt heeft (slecht te zien op de foto met de kuipen), heb je met een andere voorvork en een preventief vervangen balhoofdlager in ieder geval weer een rijdende fiets (ik geloof trouwens dat 1 van de RWP mannen nog een F4i vork heeft liggen).

Ander voorkapje, en je hebt een motor die gewoon voorkoopbaar is (F4i blijft een gewilde fiets voor het stunten)


Anyway, TS, eerst maar eens succes met het lichamelijke herstel!
 
Laatst bewerkt:
T stuk, Kroonplaten, Voorpoten, koplamp bevestigingsteun, voorvelg, voorwiel as, toerenteller, 1 van de 4 uitlaatstukken is platgedrukt, radiator is kapot, (ventilator is stuk??)

dat kwam al op een 6500 eurie... + manuren + btw nog, + dingetjes die eventueel nog tegenkomen, want zal niet het enige zijn...

is gewoon TE duur voor mij om te laten repareren, aangezien ik voor 5500 weer een zelfde heb....
 
Wat gebeurt er met deze bike dan? Want dat het niet rendabel is om hem in het geheel te herstellen geloof ik direct, maar met een nieuwe vork issie wel weer verkoopbaar.
 
financieel total loss dus,

zonde leek een mooie fiets. Gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen. Een motor is voor mijn iets wat leeft en een geweldig voortuig, maar na een uurtje in de schuur blijft het een koud stuk metaal en jij een levend wezen. Er komt vast wel weer iets moois :)
 
Wat gebeurt er met deze bike dan? Want dat het niet rendabel is om hem in het geheel te herstellen geloof ik direct, maar met een nieuwe vork issie wel weer verkoopbaar.

In een ander topic van TS had ik hetzelfde eigenlijk óók al aangegeven. Voor een verzekeraar is de fiets "TL" maar voor een particulier met wat tijd en kennis absoluut nog niet.

En uiteraard zet je op een fiets van 8 jaar oud géén nieuwe onderdelen als je 'm in eigen beheer weer 100% wil maken. Een verzekeraar gaat daar wél vanuit in zo'n geval en baseerd daar de herstelwaarde op.
 
Laatst bewerkt:
mja heb absoluut geen kennis, en geen geld,

morgen worden er fotos van gemaakt en naar opkopers gestuurd, geschat zon 1000 eurie terug :(
 
stunten01.jpg


Zelfde motor zonder kuip, koplamp en toerenteller O-)
 
Ik weet natuurlijk niet hoe die fiets verzekerd is/was maar als je een bedrag van de verzekeraar terug krijgt doordat je je fiets WA + Casco verzekerd had dan ligt dit waarschijnlijk op óf boven de dagwaarde van die fiets. Als het kenteken niet is ingenomen dan heb je een fiets die technisch nog te herstellen is.

Het hoogste bod voor het "wrak" is tevens het bedrag waarvoor jij je eigen "wrak" mag behouden en met het verschil tussen uitgekeerde dagwaarde en opkoopbedrag zélf kunt herstellen met tweedehands óf nieuwe onderdelen........ Als je op voorhand exact weet wat je nodig hebt dan kun je er nog wat aan overhouden ook......

Je kunt natuurlijk ook het "wrak" laten opkopen en als je een WA+ Casco verzekering had het resterende deel ten opzichte van de dagwaarde laten uitkeren...... Vervolgens kun je voor het totaalbedrag een andere fiets aanschaffen.

Was je alleen WA verzekerd ...... "wrak" behouden en zelf opmaken óf als losse onderdelen / volledige schadefiets verkopen nadat je het kenteken hebt laten uitschrijven'schorsen (i.v.m. verzekering en motorrijtuigenbealsting).

Alleen je verzekeringspremie gaat hoe dan ook waarschijnlijk wél omhoog ...
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je toch met iemand anders sleutelen! SUperb project lijkt me zo!
Even ruw*mits blok+frame nog goed is! Als die kapot zijn kan niks de motor nog redden.
Voorvork +wiel+stuur+kleine dingen = 700 euro
kappen = Kuipje 250, zijkappen 150
Spuiten = 300?
Uitlaatbochten = 300
Erg enthousiast weergegeven, maar het kan wel.
 
@ Wimmel: WA verzekerd.. garage waar ie nu staat schat via een opkoper 1000 nog te kunnen vangen... is losse dingen verkopen dan meer rendabel en te doen??

@El Mario: dat is als je onderdelen kunt vinden en niet nieuw? garage nieuw zonder kappen etc is al zon 6500, + manuren en BTW etc.... dus dan ergens anders materiaal vandaan toveren?
frame + blok is nog prima ....
 
Wil je die arme topicstarter alsnog dood hebben !

De Kale
Nou, nou, nou zo kan het wel weer :?

Het is goedbedoeld en nog eens best haalbaar ook!

Natuurlijk kan ik niet achter de kappen kijken en als de TS zoals hij zegt zelf 2 linkerhanden heeft en er niets aan wil doen dan houdt het snel op allemaal.... Maar als, en ik zeg áls, het frame recht blijkt te zijn dan kan het best voor weinig goed op te lappen blijken te zijn!
 
nou, na gisteren kon het alleen nog maar beter gaan...
ga misschien met mn zwager mn bike opknappen ... moeten ff uitzoeke wat het met 2e hands onderdelen en wat eigen knutselwerk gaat kosten, maar het is misschien nog te doen... :D
volgend voorjaar misschien wel weer toeren op mijn eigen Supahbike :D :]


maargoed das nog afwachten.....
vandaag ook te horen gehad dat ik in ieder geval niet geopereerd hoef te worden aan mn schouder :D slechts nog 4 weekjes met mijn opgevoerde mitella rondlopen (*edit* en daarna fysio waarschijnlijk, :P)

Maybe there is licht aan the end of de tunnel :D *O* plies duim for me :P
 
Laatst bewerkt:
Geweldig nieuws :D. Je kunt je kuipdelen evt. ook in één kleur spuiten en daarna bestickeren door een bedrijf wat bijv. bedrijfswagens bestickered: kost minder en lijkt meer op de "normale" CBR's , daarnaast kun je evt. na een aantal jaar andere stickers erop pleuren ;) .

Misschien eens uitkijken naar een motor die na een aanrijding van achteren te koop wordt aangeboden? of eentje met "rijdbare glijschade" ?
 
Laatst bewerkt:
mja.. iig ff een bedankje aan iedereen dat ik toch niet te kak ben gezet omdat het zon dwaas foutje is... en voor het geven wat voor opties ik heb met mn motor... heb er erg veel aan, ook om mn ego wat uit te deuken is dit toch wel ff goed voor me geweest, dus mocht ik mn hoopje schroot behouden, of een nieuwe kopen er komt weer een MF stickertje op

*O* :] *O*
 
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met m'n Derbi GPR: In een flauwe bocht eventjes opzij gegleden door modder op de weg (kutboeren toch altijd :P ;)) en daarna in verstandsverbijstering maar gewoon gestopt met de bocht en de berm ingereden :P. Onderuit gegaan in een modderpoel en tot stilstand gegleden op een passeerplaats (waar grind lag).

was de passeerplaats er niet dan had ik geen schade, en was de modderpoel er niet had ik ook geen schade, maar juist die combinatie... :P
 
Laatst bewerkt:
oew... samen met kennis zijn we begonnen met motorrijden

2 maand later hadden we allebei onze beginnersfiets vakkundig in een dijk of garagedeur geprakt...

gelukkig waren het 2 oude brikken... totaal financieel verlies was 1000€/pp of zo...

en nu dat we kijktechniek onder de knie hebben rijden we met een even mooie motor als die van jou (voor het ongeval dan toch...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan