Ik hoor er ook bij, nummertje drie

Monteur ff gebeld, ook hij had niet stilgezeten..
Hij heeft opEbay bijna alle onderdelen kunnen vinden voor JIL VIL minder :P
Alleen nog voorpoten, Tstuk en radiator nog niet, maar kga morgen er ff naartoe en overleggen wat ik ermee ga doen, waarschijnlijk zelf sleutelen met mn zwager, aangezien ik toch niets te doen heb en graag wat technischer met motoren wil worden *O*
 
Monteur ff gebeld, ook hij had niet stilgezeten..
Hij heeft opEbay bijna alle onderdelen kunnen vinden voor JIL VIL minder :P
Alleen nog voorpoten, Tstuk en radiator nog niet, maar kga morgen er ff naartoe en overleggen wat ik ermee ga doen, waarschijnlijk zelf sleutelen met mn zwager, aangezien ik toch niets te doen heb en graag wat technischer met motoren wil worden *O*

Kiek es oan! :Y Lijkt me een leuke project om te volgen! Ebay is niet de enige, bel eens wat sloperijen rond, misschien hebben zij wel wat :Y
Handige adressen voor de sleutelende nl.motorfietser
 
Thx mario ^^ komt goed van pas denk... ben echt TE enthousiast geworden... hoop dat het allemaal door kan gaan... het enige nadeel is dat mijn zwager in enschede woont, en ik in roosendaal XD maargoed lijkt mij ook TE vet, bedoel tis toch mijn eerste motortje.....
kan wel dezelfde kopen, maar dan is het toch, de motor-die-leek-op-mijn-eerste :P
 
Jammer zeg hee van zo'n mooie motor! Maar goed dat je er zelf niets aan overgehouden hebt.

Ik heb zo'n zelfde motor als jij daar hebt (F Sport), mocht je gaan beginnen met opknappen dan zorg dat je je cdi kast veiligsteld inclusief contactslot, die krengen zijn veel te duur (€1000+) om per ongeluk te slopen.

Succes iig met de reanimatie van je motor!
 
Idd jezelf eventjes inlezen over HISS zodat je weet hoe het werkt en wat voor een duur geintje het kan worden.

maak foto's van hoe alles zit: Een CBRF wilde na reparatie van de kuip niet meer aanslaan: bleek de tip-over sensor verkeerd gemonteerd het ding moet onlogisch gemonteerd zitten. , maar dat zul je nog wel zien :).
 
Je leeft nog in ieder geval. Voor hetzelfde geld had je nu halfdood in het ziekenhuis gelegen!


Zonde van je motor natuurlijk. Die kun je nu in onderdelen op marktplaats gaan verkopen wellicht.
 
niet pagina 2 gelezen denk, het plan is hem met 2ehands onderdelen te gaan opknappen :).. dat HISS gedoe en die CDI is idd wel lastig, gelukkig heb ik sowieso 4 weken NIX te doen hehe :P
 
Deze motor heb ik afgelopen week nog zien staan bij de motorzaak toen ik de mijne op ging halen.

Wel erg zonde van de fiets ;( Sterke ermee.
 
Laatst bewerkt:
niet pagina 2 gelezen denk, het plan is hem met 2ehands onderdelen te gaan opknappen :).. dat HISS gedoe en die CDI is idd wel lastig, gelukkig heb ik sowieso 4 weken NIX te doen hehe :P
Mja, werk genoeg zal ik je vertellen, maar belangrijkste is het doorzettings vermogen en vermogen op je bankrekening. B|
Over een week is mijn salaris binnen, kan ik in ieder geval aan het werk met nieuwe auspuff en remrevisieset.
Heb je al een onderhoudsboekje? Al geprobeerd om voorwiel eruit te krijgen?
 
Niks om je voor te schamen toch, typisch geval van een erg duur lesje lijkt me.
Irritant als mensen gewoon doorrijden als je net een klapper hebt gemaakt (en volgens mij zelfs strafbaar!).

Veel succes met herstel van bike en jezelf!

Inderdaad. Denk niet dat je je ervoor hoeft te schamen. De beste kunnen onderuit gaan.
Succes met alle shit die nog komen gaat. -O-
 
nee hij staat op het moment nog bij de monteur.. hij gaat binnekort naar mn zwager in enschede en dan gaan we er aan beginnen... een klein gelukje is in ieder geval dat mn zijkapen nog bruikbaar zijn. slechts wat krasjes, 1 scheurtje en 1 ophang gevalletje afgebroken, verders niets :D

we hebben nu aan onderdelen voor ongeveer 2600 uitgerekend voor ALLES, en er zijn nog wel wat dingetjes bruikbaar van de lampen O.A. ......... inclusief spuiten en wat buffer een goeie 3000 en weer een prachtige fiets :D

heb wel een onderhoudsboekje online en engels, dus fftjes op zoek ook naar een NL... gaat denk een leuk projectje worden, en leer ik ook eens iets over motoren hehe, maar eerst dat ding maar eens naar enschede verslepen :P
 
ZO, bij deze ga ik dit onderwerp voor mezelf sluiten en vooruit kijken :D
Morgen rij ik mn motor naar enschede... kan ie nog rijden dan? jazeker :D (zie foto:P)

Morgen gaat ie naar enschede toe en ga ik m met mn zwager in 3 weekjes opknappen.. zal hiervoor een topicje openen met het hele project, ik ben er klaar voor :D *O*

781552160_6_zxtW.jpeg


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Monteur ff gebeld, ook hij had niet stilgezeten..
Hij heeft opEbay bijna alle onderdelen kunnen vinden voor JIL VIL minder :P
Alleen nog voorpoten, Tstuk en radiator nog niet, maar kga morgen er ff naartoe en overleggen wat ik ermee ga doen, waarschijnlijk zelf sleutelen met mn zwager, aangezien ik toch niets te doen heb en graag wat technischer met motoren wil worden *O*

.... heb je met een andere voorvork en een preventief vervangen balhoofdlager in ieder geval weer een rijdende fiets (ik geloof trouwens dat 1 van de RWP mannen nog een F4i vork heeft liggen).

Stafford volgens mij O-)
 
TS heeft ná de winter dus naar alle waarschijnlijkheid weer een zo goed als nieuwe CBR600 FS én weet hoe 'ie z'n fiets uit elkaar kan halen en weer inelkaar kan zetten.

Ben benieuwd naar het opknaptopic.
 
motor is van de voorkant al volledig gestript, heb alleen slechts een hele kleine foto gekregen, vrijdag ga ik weer naar enschede en schiet ik een cameratje vol met hoe de voorkant weer opgebouwd word etc
 
hier alvast een klein voorproefje.... zondag zalk een topic aanmaken met goeie fotos + ook van het in elkaar bouwen

785024571_5_O9Fr.jpeg


ff offtopic, we hebben niet echt een apart gedeelte waar projecten staan he?? waar moet ik dan een topic aanmaken, algemeen of techniek???
 
Laatst bewerkt:
Idd jezelf eventjes inlezen over HISS zodat je weet hoe het werkt en wat voor een duur geintje het kan worden.

maak foto's van hoe alles zit: Een CBRF wilde na reparatie van de kuip niet meer aanslaan: bleek de tip-over sensor verkeerd gemonteerd het ding moet onlogisch gemonteerd zitten. , maar dat zul je nog wel zien :).


Tuurlijk moet die onlogisch gemonteerd worden..... geloof me nou maar die pijl die erop staat met daarbij UP .... vooral niet op die manier monteren :Y Echt waar als Japanners zeggen UP bedoelen ze down _O-

Oftwel PART66 had zijn motor op zijn kop staan toen hij de sensor monteerde waardoor up naar de onderkant van zijn motor verwees, of in zijn Engels woordenboek staat bij de vertaling van UP beneden/onder _O-

FF voorbeeld van de koplamp met daarbij centraal gemonteerd de sensor:
GroteFoto-TQKGKIJB.jpg


In ieder geval succes met de restauratie van je FS, hopelijk blijkt er achteraf toch niet iets krom te zijn wat je op het eerste oog (gemeten?) niet gezien hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan