Ik irriteer me aan sommige woonwerkmotorrijders..

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.788
150
A.
Wij zeiken altijd wel koekblikken af...van eikel, mongool, kijk in je spiegel...
maar ik wil ff een ander puntje aanstippen...

dit bericht geldt met name voor mensen die veel woonwerkverkeer rijden...

70% van de automobilisten rijden gewoon netjes file...zodat je er tussen door kan.
28% gaan netjes voor je aan de kant...
2% rijden je zowat voor je sokken, hetzij express, hetzij omdat ze niet gekeken hebben.

het gaat mij om die 28%....
hoezo?

tis vrij simpel, zoals vannochtend rij ik netjes file met de auto, zie ik een motor rijder aankomen, ik ga netjes aan de kant want ik gun me mede motorrijder de ruimte...

en wat doen ze dan NIET...ze bedanken je niet ff met een vingertje of handje of wat dan ook...

laat ik het omdraaien, de automobilist bepaalt of jij schade vrij kan file rijden, en niet de motorrijder...dus BEDANK die automobilist als ie voor je aan de kant gaat en VINDT HET NIET VANZELFSPREKEND!! en steek je hand ff op...

al moet je het 10x doen in de file...doe het! want het is wel zo netjes...

schelden op de automobilist kunnen we ook heel goed als ie je niet ziet...maar bedanken HOOOOMAAARRR...
er is helaas een select groepje motorrijders die dat structureel wel doen...de rest zijn gewoon eikels!!

dit geldt alleen voor motorrijders tijdens woonwerkverkeer die niet een automobilist bedanken als ze je ruimte geven...voor de rest heb ik geen op of aanmerkingen hoor :)

oja...bmw rijders hebben hier het meest last van ...die doen dit helemaal niet...ze groeten zelfs amper naar andere motorrijders...pfff...

dat moest ik ff kwijt!

dit geldt zeker voor de a9 woonwerk-nietvingeruitstekende-stumpers!

Ik doe het meestal wel. Maar het komt ook regelmatig voor dat ik het niet doe, gewoon omdat ik me wil concentreren op de auto's waar ik tussendoor moet. Ik ga natuurlijk niet een automobilist uitbundig bedanken als ik daardoor zelf gevaarlijke capriolen moet uithalen. :)

met je linkerhand moet je koppelen, met je rechterhand geef je gas...kan me voorstellen dat je geen tijd hebt om te zwaaien, helemaal niet als je op een bmw van 250 kilo door de file moet sturen slalommend om al die automobilisten die niet aan de kant gaan :P

[me]Future303 steekt altijd zijn duim op[/me]

mja,. ach ik ken dat,. rij zelf 3x per week op de a4 van den haag naar amsterdam, ga zo rijden dat iedereen er makkelijk langs kan,.. dan hoef ik niet meer op zij voor een motorrijder,..
waarom moet je zo gaan rijden in de file dat je opzij moet voor een motorrijder ?????

en daarbij moet je als motorrijder dusdanig op die paar procent medewerkgebruikers letten die niet opzij gaan dat ik het wel kan begrijpen dat ze niet zwaaien,...

Ja daag ik blijf zwaaien. Ga toch ook niet wuiven als ik voorrang krijg ergens, of als ik niet voor mijn kloten gereden wordt wanneer ik door groen rij.

Ik rij overigens BMW, dat zal het wel zijn B| .

hoeveel auto's staan er in de file?
neem daar 28% van en je hebt veel auto's
nou kan ik me voorstellen als dagelijkse file motorrijder dat je geen zin hebt om om de 10 meter te gaan zwaaien.

en de expres niet terugzwaaiende motorrijders zijn gewoon omhoog gevallen stumpers.

Op sommige trajecten houd ik liever mijn handen aan het stuur om:
A) in te grijpen wanneer een koekblik snel van baan wisselt zonder te kijken. Vorig jaar ging auto mooi voor ons opzij. auto voor de sympathieke automobilist vranderde van rijstrook :(
b) Er van die irritante lijmnaten, naten van overgang verschillend asfalt precies op de "motor-file-strook" liggen. Lekker balanceren duzzzz

maaruh, ik ben geen woonwerk-motorrijder kom echter nog wel eens in files terecht (raar dat dat kan in het uitgestrekte nederland)

Xnap je punt wel, maar vind het veiliger om met twee handen aan het stuur te rijden, vanwege al die emmeraars en blikkers die niet |( , zoals o.a. :} jij meelevend en meedenkend zijn.

Volgens mij is het in het verkeer het aangenaamste rijden / :] :] als je je zoveel mogelijk met je eigen veiligheid bezig houd en wat andere mensen allemaal uitvreten :X :X of juist niet lekker zoveel als mogelijk negeert.

Maar wel lekker blijven :] :] en als je zin hebt om te zwaaien vooral doen 8-)

Ja daag ik blijf zwaaien. Ga toch ook niet wuiven als ik voorrang krijg ergens, of als ik niet voor mijn kloten gereden wordt wanneer ik door groen rij.

:^
Alleen rij ik Suzuki.
Vrachtwagenchauffeurs die hun combinatie aan de kant friemelen voor mij krijgen wel een flinke duim, maar auto's, neuh

Hallo,.. ik bedank de meeste (ook niet alle) auto's, maar om je hier nu druk om te maken ???

mja,. ach ik ken dat,. rij zelf 3x per week op de a4 van den haag naar amsterdam, ga zo rijden dat iedereen er makkelijk langs kan,.. dan hoef ik niet meer op zij voor een motorrijder,..
waarom moet je zo gaan rijden in de file dat je opzij moet voor een motorrijder ?????

en daarbij moet je als motorrijder dusdanig op die paar procent medewerkgebruikers letten die niet opzij gaan dat ik het wel kan begrijpen dat ze niet zwaaien,...
als je niet te hard gaat heb je alle tijd om ff je vinger op te steken...
ojaa....en voor autoos op de rechterbaan...haal je je hand van je koppeling af...en ga je over je rechterarm heen..steek je ff je vinger op...dus ook autoos op de rechterbaan kan je bedanken :)

gisteren nog 15 kilometer file gehad tussen luik en brussel ( terugkomend uit de ardennen) en de mensen die extreem aan de kant gaan zoveel mogelijk beloond met een duim maar het is gezien de drukte e.d. voor mij niet mogelijk om iedereen te bedanken ....... ik blijf het proberen natuurlijk !!

hihihi

dit bedoel ik dus...maar als je voor je sokken rijden wel schelden...is toch ook niet fair?

gisteren nog 15 kilometer file gehad tussen luik en brussel ( terugkomend uit de ardennen) en de mensen die extreem aan de kant gaan zoveel mogelijk beloond met een duim maar het is gezien de drukte e.d. voor mij niet mogelijk om iedereen te bedanken ....... ik blijf het proberen natuurlijk !!

hihihi
:}

dit bedoel ik dus...maar als je voor je sokken rijden wel schelden...is toch ook niet fair?

Tuurlijk wel,.. moet niet gekker worden.

Krijg je dadelijk van die schade formulieren, motor is zelf voor 50% aansprakelijk omdat ie niet zwaaide :?

Los van het feit dat het wel of niet zo aardig is, staat het voor mij los van het feit dat een automobilist ook rekening moet houden met andere motorrijders..

Ik snap je punt wel, beetje goodwill kweken ,maar vindt het een beetje te overdreven.

We zijn geen stelletje opvoed therapeuten ????

als je niet te hard gaat heb je alle tijd om ff je vinger op te steken...
ojaa....en voor autoos op de rechterbaan...haal je je hand van je koppeling af...en ga je over je rechterarm heen..steek je ff je vinger op...dus ook autoos op de rechterbaan kan je bedanken :)

Klopt ook wel ,. maar de meeste personen die ik door de file heen zie rijden gaan niet echt zachtjes (jaja ik weet het als je in de auto zit vertekend de snelheid van de motor :+ )
en och,. persoonlijk vind ik het super tof als ze groeten, maar als ze niet groeten ivm veiligheid kan ik het zeer goed begrijpen,. want je hebt er koekblikkers tussen zitten die naar mijn bescheiden mening hun rijbewijs bij de boterzegeltjes hebben gehad ,... :X

heb zoiezo een hekel aan BMW's en Pan's in de file... slome getut.... "ohhh m'n koffers passen niet :o " terwijl ik erachter zit en kan zien dat er wel 2 motoren door zouden kunnen B| of met 30 met de file meerijden en niet tussen de auto's doorrijden maar wel op de middenstreep gaan rijden waardoor ik er niet tussen kan :(

kijken motorrijders eigelijk wel eens als ze bv bij een 2baans afrit van baan verwisselen of er andere motoren rijden tussen de banen waar ze naartoe gaan :? altijd zeiken op auto's maar ik heb vaak genoeg dat ze hem zo voor m'n neus pleuren als ik al wat eerder een gaatje heb gepakt en al op de afrit rij...

Een botsing met een andere motor tussen de file veroorzaken zou imho toch wel het vreselijkste zijn wat je als motorrijder kan doen in de file :X

beetje goodwill kweken
ik weet zeker dat er een hoop automobilisten denken...weer zo n kut mongool op een motor die met een pleures gang voorbij gaat...

en als jij dan je handje opsteekt denken ze:"ik heb je graag voorbij laten gaan"

jij vindt het toch ook tof als jij in de auto zit, en je schuift een beetje op de motor rijder passeert en die steekt zijn vingertje op :)

al rijdt de file 90 en jij rijdt met 105 er tussen door...en jij steekt nog af en toe je handje op omdat het een krappe actie is...krijg je gewoon volle medewerking van de automobilist...respect voor je medeweg gebruiker laat je lang leven :) ;) *D

en dan heb je een file van 10 kilometer, en iedereen gaat netjes aan de kant, nou dan ben je wel ff aan het zwaaien hoor, weet je hoeveel auto's er in 10 kilometer gaan :+ en dan ook nog es aan twee kanten, dan moet je met losse handen door de file. :+

Beetje de halve file bedanken omdat ze aan de kant gaan :? (meestal houd dat dus gewoon in terug gaan naar de positie op de weg waar ze horen en waar de autos' voor en achter hun ook al rijden |( )

Ik bedank degene die in de weg rijden en op tijd opzij gaan..

als je extreem aan de kant moet om mij er langs te laten corrigeer je je eigen fout.
nee hoor ...je kan er altijd makkelijk tussen door...maar als ik een beetje opschuif zie jij dat ik jou gezien heb...daar gaat het om...

je kan tussen een gaatje doorrijden van 80 cm breed...onee je rijdt bmw...dat kan niet...hehehe ;) *D

Meestal steek ik wel een handje op als blikken aan de kant gaan. Pas nog bijna door een motorbroeder voor me flikker gereden. Ik rij tussen de file door... chopperbop rijd op de rechterbaan... en denkt.... heeeee ik ga ook tussen de file door rijden... alleen ik reed ook al op de middelste baan |( !

Die choppers bmw's pan dingen zijn echt irritant in de file. Blijven ook gewoon 2 minuten in iemand zijn dode hoek rijden omdat ze te breed zijn om er langs te kunnen |(

Beetje de halve file bedanken omdat ze aan de kant gaan :? (meestal houd dat dus gewoon in terug gaan naar de positie op de weg waar ze horen en waar de autos' voor en achter hun ook al rijden |( )
dit bedoel ik dus...met "vanzelfsprekend" ....

Ik bedank enkele reis in de ochtend wel honderd keer koekblikkers, iedere ochtend weer.
Ben het eens met de topic starter dat het leeuwedeel van de collega motorrijders daar niet de moeite voorneemt.

Toch rijd ik een BMW :X

[edit] en rechts dank ik door mijn been uit te steken, en erop te letten dat dat niet geinterpreteerd kan worden als een trap ;) [/edit]

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan