Ik kap met supersport!

Ik heb een besluit genomen; Ik kap met supersport rijden.
Op de openbare weg vindt ik er met m'n R1 geen fuck meer aan! Ik wil laagvliegen en dat kan hier niet meer zonder al te veel risico. Om m'n R1 alleen te gebruiken voor circuitdagen vindt ik te duur. Ik heb besloten om een BMW R1150GS te kopen en dat zal voor 99,9% van de sportieve MF-ers wel een jongensdroom zijn :+
Mensen die ik via het sportieve MF forum heb ontmoet / gesproken bedankt voor de gezelligheid! Ik stort me op m'n nieuwe uitdaging. :]
PS Kijk eens onder gezocht / gevonden op het forum, onder het topic:
"Yamaha YZF-R1 2002 te koop" biedt ik m'n R1 te koop aan.

Zou ik ook kopen op mijn 80e verjaardag :+ ... Wát een uitdaging om al die reacties over je heen te krijgen van mensen die weten dat je voorheen een R1 reed, LOL ;) ! IEDER ZIJN KEUZE...
 
Voor de duidelijkheid, ook ik rij heel hard, veel te hard, schandalig hard, knie aan de grond etc met de R1. Maar ook ga ik met het ding op vakantie. Ik rij al meer dan 15 jaar motor en heb ook jongens zien verongelukken, das de negatieve kant van motorrijden. Maar het zit echt wel tussen je oren als je denkt dat je altijd hard moet gaan. Jij bent namelijk wel degene die zelf het gas los draait.

Nogmaals ik begrijp je overwegingen, maar deel ze niet.


Voor de duidelijkheid, ook ik rij heel hard, veel te hard, schandalig hard, knie aan de grond etc met de R1. Maar ook ga ik met het ding op vakantie. Ik rij al meer dan 24 jaar[/b motor en heb ook jongens zien verongelukken, das de negatieve kant van motorrijden. Maar het zit echt wel tussen je oren als je denkt dat je altijd hard moet gaan. Jij bent namelijk wel degene die zelf het gas los draait.

Nogmaals ik begrijp je overwegingen, maar deel ze niet.



:^ dus ;(
Maar kan me er wel wat bij voorstellen ja, rustig aan met een R1 is lastig zat :X
 
Ik heb mijn r1 ook weggedaan om precies dezelfde reden dus ik kan je standpunt goed begrijpen
Ik ben inmiddels 46 en ook ik kan me niet inhouden op een ss
Overal staan die flitspalen en de snelheidscontroles nemen met de dag toe
Ik heb me een fjr1300 aangeschaft en daarmee rijdt ik veel rustiger en hou ik me beter aan de snelheidsbeperkingen in nederland
Er zijn natuurlijk mensen die lekker rustig kunnen rijden met een r1 zonder zich te ergeren of belachelijk te voelen terwijl ze in racehouding netjes 50km rijden
maar voor mij is dat niet weggelegd.
En ja, met een fjr of gs kun je ook veel te hard rijden, maar deze type motoren nodigen (mij persoonlijk) niet echt uit om de grens op te zoeken.
Waarom zouden er zoveel r1's te koop staan? misschien om dezelfde reden??
Succes met je gs Erwin
 
Ik heb mijn r1 ook weggedaan om precies dezelfde reden dus ik kan je standpunt goed begrijpen
Ik ben inmiddels 46 en ook ik kan me niet inhouden op een ss
Overal staan die flitspalen en de snelheidscontroles nemen met de dag toe
Ik heb me een fjr1300 aangeschaft en daarmee rijdt ik veel rustiger en hou ik me beter aan de snelheidsbeperkingen in nederland
Er zijn natuurlijk mensen die lekker rustig kunnen rijden met een r1 zonder zich te ergeren of belachelijk te voelen terwijl ze in racehouding netjes 50km rijden
maar voor mij is dat niet weggelegd.
En ja, met een fjr of gs kun je ook veel te hard rijden, maar deze type motoren nodigen (mij persoonlijk) niet echt uit om de grens op te zoeken.
Waarom zouden er zoveel r1's te koop staan? misschien om dezelfde reden??
Succes met je gs Erwin
Met vrijwel alle leverbare motoren ga je snel de fout in,ik berijd ze "bijna" allemaal :) met plezier :} :} :}
De keuze van R1 naar een bmw vind ik persoonlijk een behoorlijke overgang,maar ieder zijn eigen keuze al zou ik deze nooit maken.
Dat er veel R1's te koop staan is simpel te verklaren er zijn er heel veel verkocht dus dat ze eens ingeruild worden is een verklaring dat er nogal wat te koop staan.
Hard rijden op de openbare weg is een risico nemen van het innemen van je rijbewijs wat ik dit jaar hebt ondervonden.Het is niet leuk meer om wat exstra gas geven op een dijkweggetje........... :(
Maar ook met een fiets die niet zo uitdaagt als een supersport kan je de fout in gaan,al is de uitdaging inderdaad wat minder.
Ik denk wel dat een "rasechte sportrijder" niet snel zal overstappen op een motor als een in dit topic besproken bmw of een vergelijkbare motor.
Trouwens is het zo dat iets van 60/70 procent van de sportrrijders amper gas durft te geven met zijn SS die voor de deur staat te pronken en tegen de buurman verteld dat hij wel zeker 260 km per uur loopt :Z .Dit soort jongens stappen ook vrij snel van een sportfiets af en gaan dan op den duur toch iets anders rijden.En dan is er nog maar een klein deel die het ook echt kunnen.............knallen met een supersport ;) .
Ik spreek veel motorrijders waarvan behoorlijk wat sportrijders die dan vaak vertellen nee hoor van mij hoef het niet zo hoor dat geknal.Ik hou het rustig :Z ...ik denk dan....je kan het gewoonweg niet..wees eens eerlijk je zit op de verkeerde fiets man :X

Erwin gs veel plezier met je bwm *D
 
Laatst bewerkt:
Tja, ieder z'n meug.
Als je het idee hebt met een BMW behoudender te rijden dan met je R1, dan moet je dat zeker doen. Als je er dan ook nog net zoveel plezier aan beleefd is het helemaal een goede keus geweest.

Ik kan me er persoonlijk niet veel bij voorstellen, maar dat is misschien mijn eigen beperking. Ik heb redelijk veel motorfietsen gereden en de laatste 4 zijn pas supersportmachines, hetgeen niet betekent dat ik hiervoor geen plezier had op de motor. Het was alleen anders en iedere nieuwe/andere motor werd weer iets sportiever dan de vorige, als een logisch vervolg.

En natuurlijk rijd ik niet altijd op het randje met mijn gixxer, maar als ik er half de kans voor heb, doe ik het zeker. Toch ga ik ook wel eens een weekendje toeren met een behoorlijk divers (qua motorbezit) gezelschap, waarbij mijn vrouw meestal achterop zit en vermaak ik me niet minder. Maar het is nog wel steeds op mijn gixxer !

Kort gezegd, mijn motorbeleving is een ss en dat hoop ik nog heel lang vol te houden. Maar dat is puur mijn persoonlijke mening en als jij denkt hetzelfde gevoel te beleven op een hele andere motor, moet je dat zeker doen. Da's het leuke van motorrijden en motorrijders, zoveel zielen, zoveel smaken.

Nog korter, veel plezier op je GS.
 
Ik heb 5 SS'ers ;) :+
Maarrrrr 4 staan werkeloos en 1 ben ik de schade aan het herstellen(racer),kortom ik rij niet of nauwelijk op de openbare weg.
En ik kan ze redelijk benutten hoor qua power.
Van de R1 en R6 staan zelfs de accu's leeg door het vele straat gebruik :X
 
Op zondag 31 augustus 2003 10:38 schreef porky het volgende:Heb ik,maar staat op de racer!(is belangrijker)
Had ik nu begrepen dat je eindelijk de echte overweging maakt :?
Koop een racekuip en een schadekuip voor als er wat is gebeurd :X
Koop een paar aansluitkabels die je op de accu's kan plaatsen(kosten geen drol)je laderaansluiting kan je dan regelmatig wisselen op je brommers zonder te veel moeite.
Je lader hoeft er niet constant op te staan,nieuwe accu's zijn duur hoor.

Ik heb de "echte" overweging "nog" niet gemaakt,ik heb nog ff de tijd.........vrijdag weer *D (Zolder)
 
Ook met een GSje kun je, als je wilt, lekker boenderen hoor!
Maar het is idd net ff anders.


jaja als je lekker wilt boenderen koop je toch gewoon een Supersport terug....... *D

waar ben je van geschrokken dat je je bike verkoopt en een Boenderfrikandel koopt? :X

Greatz veel plezier in de polder, krommie
 
GS is mij nog te zwaar, maar je kan er erg fijn mee spelen, zoals je hier ziet bij een bekende dijk... ;)

full
 
Op woensdag 27 augustus 2003 19:50 schreef Jansen XX het volgende:
(Afbeelding)

Ik heb exact dezelfde (incl. kleur) als jou aangeschaft :+ , ook met valbeugel en handkappen. Lijkt me overbodig om er een foto van te plaatsen. Ben er content mee!
 
Er zijn ons nogal wat R1 rijders op treuriger wijze ontvallen. Kun je je helemaal wezenloos op sturen zo'n BMW.!! Gefeliciteerd!!En voor het snelle werk op circuitdagen koop je in Duitsland gewoon een schadefiets zonder kenteken. Ist gar nicht teuer!
 
Er zijn ons nogal wat R1 rijders op treuriger wijze ontvallen. Kun je je helemaal wezenloos op sturen zo'n BMW.!! Gefeliciteerd!!En voor het snelle werk op circuitdagen koop je in Duitsland gewoon een schadefiets zonder kenteken. Ist gar nicht teuer!
Ik denk dat je met zo'n Beemer nog een hoop van die zogenaamde sportboys het nakijken geeft op een circuit.....

150 pk ofzo is wel mooi maar ermee omgaan is een heel ander verhaal.....

p.s. als ik niet snel beter wordt verkoop ik die plankharde guzzen en ga ook op zo'n gs rijden.......
 
Op donderdag 02 oktober 2003 16:08 schreef dr.Bral het volgende:
p.s. als ik niet snel beter wordt verkoop ik die plankharde guzzen en ga ook op zo'n gs rijden.......

maar jij wordt toevallig wel snel beter, dus dat is geen optie :P .
 
Het leuke is dat tijdens een toertocht in de ardennen en de eiffel, het mijn medetoerders niet lukte om met hun Fireblade, CBR600 en SV650 mij van zich af te schudden. Een dikke all-road rijdt :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

(Ps.: mijn vorige motor was een ZZR1100, dus een beetje PK ervaring heb ik wel)
 
Ik denk dat je met zo'n Beemer nog een hoop van die zogenaamde sportboys het nakijken geeft op een circuit.....

150 pk ofzo is wel mooi maar ermee omgaan is een heel ander verhaal.....

p.s. als ik niet snel beter wordt verkoop ik die plankharde guzzen en ga ook op zo'n gs rijden.......

Klopt...

Op de circuit dag die ik op Zandvoort had, reed een marshall mee met zo'n ding.
En die kon er echt redelijk vlot mee uit de voeten!

In korte bochten was die soms sneller dan mij.
Alleen in de snelle, en lange bochten verloor hij wel veel meters.

Maar sturen kun je er iig heel goed mee :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan