Ik kijk naarbuiten en zie...

Dynom

MF'er
2 mei 2003
193
0
Utrecht
Ik ben aan het thuis werken.
Ik denk, lekker in de tuin, laptopje hups zo op het werk inloggen en werken.
Gaat prima...


alleen 1 ding...


5 meter van me vandaan staat me soes.. en die fluistert lieve woordjes naar me
waaronder het woordje 'bochten' niet ontbreekt.
Als ik vervolgens boven me kijk zie een een gouden bol die lekker veel warmte afgeeft..
en dan dwalen me gedachten langzaam af...


De stoute rijder
Snel drink ik me laatste slokje koffie op en kijk nog 1 maal naar me soes.
en krijg ineens zo’n drang om te gaan rijden dat ik maar even naar binnen loop en me kop onder de koude kraan gooi.
Stel je niet aan het is maar een motor, een ding op 2 wielen zeg ik tegen mezelf.
Ik ga weer achter me laptop zitten en tik weer verder..

Langzaam begin ik weer diezelfde drang te krijgen, en wil heel even naar me soes kijken.. heel even maar..

Ik blijf het uitstellen totdat ik uiteindelijk toch maar een blik waag..
'ze staat er nog' denk ik bij mezelf en begin te glimlachen...
uitlaatjes glimmen mooi en de geur van rubber begint langzaam op te komen

Ik kijk schuin achter me, in het sleutel bakje en zie de bekende gele zachte sleutelhanger.
diezelfde sleutelhanger heeft al leuk wat kilometertjes tegen me balhoofd gerammeld
op menig wat soms illegale snelheden.
Ik concentreer me weer en klop nog wat regels code, tenslotte moet de site toch af dacht ik bij mezelf.

Dan hoor ik in de verte zachtjes een laag geluid aankomen, klinkt als de BB van me vader dacht ik nog, met ze nieuwe schoorsteentjes.
En ja het geluid komt steeds dichterbij... ik krijg de kriebels over me rug als er een zwarte prachtfiets voor het huis stopt en er nog eens plagerig wat gebrul uit de schoorsteentjes knalt.

Ik denk bij mezelf, zou me baas het merken als ik een klein blokje omging.. ?

Ik loop naar voren om de deur open te doen en tot me verbazing blijft hij gewoon voorstaan
en trekt nogmaals de hendel eens flink open..
Ik bedenk me geen 2e keer, knallen! denk ik mij mezelf.

Ik hijs me in me pak zet me hoed op en loop naar me soes, draai me sleuteltje om en kijk nog even naar me start knopje...
dan naar me laptop die nog aanstaat...
en dan hoor ik het gebrul weer dat voor de 3e maal de rillingen over me rug laat gaan.
Ik druk die magische knop in en hoor het geluid van een wakker wordende 4 cilinder.
Ik begin te glimlachen en terwijl ik de poort achter uitrijd met de gedachte over de heerlijke rit die komen gaat bedenk ik me hoe heerlijk iets simpels kan zijn.

Je voort bewegen op een gemotoriseerde 2 wieler,
beter te beschrijven als even vrij zijn in je eigen hemeltje op aarde.



- Mark
 
mooi
traan.gif
 
Prachtig!!!

Zit nu op mijn werk alleen maar berichies te lezen op mf, maar dit is er eentje die me nu erg laat dromen naar hoe het ook had kunnen gaan vandaag!

Bedankt voor dat korte maar heerlijke moment
 
Bekend probleem......
Ben vandaag lekker naar de zaak gegaan op de motor.... Was vanochtend bizar rustig op de A20 richting hoek v. holland...
Was duzz... veels te vroeg op de zaak
Strakkies na het werk nog ff toeren richting scheveningen!!! :]
 
Bekend probleem......
Ben vandaag lekker naar de zaak gegaan op de motor.... Was vanochtend bizar rustig op de A20 richting hoek v. holland...
Was duzz... veels te vroeg op de zaak
Strakkies na het werk nog ff toeren richting scheveningen!!! :]
:^
Idem hiero. Ben speciaal nog een stukje omgereden en nog te vroeg op m'n werk. |(
 
Prachtig!!!

Zit nu op mijn werk alleen maar berichies te lezen op mf, maar dit is er eentje die me nu erg laat dromen naar hoe het ook had kunnen gaan vandaag!

Bedankt voor dat korte maar heerlijke moment


gelde ook voor moi, vandaar dat ik er ff een verhaaltje over verzon,
blij dat jullie 't leuk vonden :)
 
Nu is het gewoon TE warm om te rijden. Net ff 2 uurtjes weg geweest, maar ben echt drijfnat van het zweet. Vanavond is het beter te harden denk ik...
 
ik moet nog remblokjes halen,
beginnen erg dun te worden...

prijzig weer, maar ach. Remmen moeten goed zijn :)
 
Nu is het gewoon TE warm om te rijden. Net ff 2 uurtjes weg geweest, maar ben echt drijfnat van het zweet. Vanavond is het beter te harden denk ik...
Kijk, dit is nou opbeurend voor de werkslaven van het MF. Kijk je naar buiten, denk je het is lekker weer om te :] , maar neen!!! Het is geen :] -weer, het is TE WARM! Motorrijders zijn soms toch net agrariers: het weer is nooit goed; te nat, te koud, te warm... ;) :+
 
K#T,

Ik zit binnen in de troep wegens een verbouwing achter mijn toetsenbord en mijn baas zit lekker thuis....

Het leven is oneerlijk..... ;(
 
Prachtig stuk :} :}

Wat is motorrijden toch mooi he...
je eigen hemeltje ja 8-) :9
Ik heb a.s. maandag lekker vrij gepakt (zondag wordt m'n gixxer gebracht), direct rijden! heb nu al anderhalve maand niet meer gereden... :X
 
Het ironische is dat ik volgende week ga wandelen op skye (lekker, tentje rugzakje, eventjes weg) en dat de voorspelling varieert van lichte regen tot hevige slagregens. De hele week. Pffff....

En nu zit ik binnen te kijken hoe buiten de zon schijnt.
 
Pfff je maakt me gek! Ik moet weer gaan werken. Morgen sollicatiegesprek. Dan nog een baantje erbij zoeken... en dan keihard werken van de zomer. Misschien dat ik dan over een jaartje of 2 niet meer zo hoef te dromen.
 
Als je tijd hebt een verhaal te type van dergelijke vorm ben je volgens mij al eventjes niet aan het werken toegekomen. Had je net zo goed in die tijd een eindje kunnen rijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan