ik krijg geen druk meer op mijn remleding

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
ben bezig met mijn motor weer van remmen te voorzien (zxr400)
nou heb ik de remmen volgens mij goed ontlucht, maar ik krijg nogsteeds goede druk op die krengen. Ik hem het met een injectie spuit door de leidingen heen getrokken (van boven naar beneden) maar omdat er naar geen doede druk kwam heb ik het zelfs vanaf beneden naaar boven gespoten. conclusie, er komt geen luchtbel uit! :( zowel boven en beneden :(

Toch wil mijn systeem niet op druk komen... wat kan ik doen?

Extra info:

- Tis een 3 delig systeem
- Ik heb de klauwen net gereviseerd
- de motor is 12 jaar en 85.000 km oud

Ik heb ook nog geen lekken kunnen vinden.

Ik hem hem vanavond nodig! help me out!
 
Anticiperen, voldoende op tijd terugschakelen en niet al te hard insturen.


Zou ik doen.

:+
Weet je zeker dat je nergens een gaatje afgesloten hebt waar eigenlijk remvloeistof doorheen moet kunnen?
 
Anticiperen, voldoende op tijd terugschakelen en niet al te hard insturen.


Zou ik doen.

:+
Weet je zeker dat je nergens een gaatje afgesloten hebt waar eigenlijk remvloeistof doorheen moet kunnen?

nope, want zoals ik al zei, kan ik dus gewoon met een injectie spuit de vloeistof naar boven en beneden pompen!
 
Remhendel met hoofdcylinder demonteren,zoook koppelstukje tussen leidingen (met remleidingen eraan uiteraard),hoofcylinder in de lucht houden zodat je zeker weet dat dit het hoogste punt is.
Effe zo laten staan (luchtbelletjes) en nog eens proberen.
Of je regelt een vacuumpomp....
 
Beetje vervelend dat je het denk moet zien om een oplossing te verzinnen. Kom eens langs?



:P

Maar zonder gekheid, zonder het te kunnen zien (en dan beter dan gewoon pics, dus liefst live) wordt het een lastig punt.
 
Remhendel met hoofdcylinder demonteren,zoook koppelstukje tussen leidingen (met remleidingen eraan uiteraard),hoofcylinder in de lucht houden zodat je zeker weet dat dit het hoogste punt is.
Effe zo laten staan (luchtbelletjes) en nog eens proberen.
Of je regelt een vacuumpomp....


Hij kan ook de banjobout aan de remcylinder iets lossen..terwijl die de handle inknijpt daar blijft idd vaker wat lucht in zitten..Kris moet gewoon ff doorbijten.
 
Remhendel met hoofdcylinder demonteren,zoook koppelstukje tussen leidingen (met remleidingen eraan uiteraard),hoofcylinder in de lucht houden zodat je zeker weet dat dit het hoogste punt is.
Effe zo laten staan (luchtbelletjes) en nog eens proberen.
Of je regelt een vacuumpomp....

En iemand een foto laten maken van jou met je hoofcylinder in de hoogte houdend :P :+
 
Let op hi-tech troep..extreem duur

full


Je ziet 2 slangen in het potje (dit ivm resterende remvloeistof op dit moment)

Er hangt bij gebruik natuurlijk 1 slangetje helemaal in de olie

Bovenin bouw je druk op (het fietsventiel steekt door het potje heen) en op het fietsventiel ad binnenkant vd pot plaats je een fietsventielrubbertje.

Dan sluit je ad buitenkant vd pot op het fietsventiel je fietspomp aan (na het deksel goed te hebben gesloten) en gaat voorzichtig pompen..in een mum van tijd alles ok.

Vond het beter werken dan de injectiespuit.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, pomp je lucht door het ventiel, deze lucht komt in de afgesloten ruimte en wil door het slangetje weer naar buiten en neemt daarbij de remvloeistof mee? Omdat lucht samendrukbaar is en vloeistof niet pomp je op die manier vanaf de onderkant van je remklauw de vloeistof tot in het reservoir? Heb ik dat goed begrepen? wel een geniaal iets dan!
@ Chris: Lekt er niks (bij ontluchtingsnippels, langs keerringen?) geen lekkage is lucht in je systeem/of water. Water verlaagt het kookpunt van de vloeistof enorm. Wanneer je remt ontstaat er een druk van zo'n 200 bar. Normaal blijft je remvloeistof dan vloeistof en houdt je remdruk, wanneer er echter water in je systeem zit gaat je vloeistof koken, en wat gebeurt er bij koken? Juist je vloeistof gaat over in gasvorm, en gas is samendrukbaar en dus heb je gen remdruk!
Remvloeistof is hygroscopisch, dat wil zeggen dat het water aantrekt. Misschien heeft je remvloeistof een tijdje in vochtige omgeving gestaan (koude buitenschuur o.i.d.?)
 
Laatst bewerkt:
is een mooie contructie die je gemaakt hebt.

Zitten je ontluchtings nippels wel op het hoogste punt van de remklauw? of zitten er mischien 2 nippels op, 1tje op het linkse gedeelte en 1tje op het rechter gedeelte van de klauw.

Dat er lucht inzit is zo goed als zeker.
 
Dus als ik het goed begrijp, pomp je lucht door het ventiel, deze lucht komt in de afgesloten ruimte en wil door het slangetje weer naar buiten en neemt daarbij de remvloeistof mee? Omdat lucht samendrukbaar is en vloeistof niet pomp je op die manier vanaf de onderkant van je remklauw de vloeistof tot in het reservoir? Heb ik dat goed begrepen? wel een geniaal iets dan!
@ Chris: Lekt er niks (bij ontluchtingsnippels, langs keerringen?) geen lekkage is lucht in je systeem/of water. Water verlaagt het kookpunt van de vloeistof enorm. Wanneer je remt ontstaat er een druk van zo'n 200 bar. Normaal blijft je remvloeistof dan vloeistof en houdt je remdruk, wanneer er echter water in je systeem zit gaat je vloeistof koken, en wat gebeurt er bij koken? Juist je vloeistof gaat over in gasvorm, en gas is samendrukbaar en dus heb je gen remdruk!
Remvloeistof is hygroscopisch, dat wil zeggen dat het water aantrekt. Misschien heeft je remvloeistof een tijdje in vochtige omgeving gestaan (koude buitenschuur o.i.d.?)

De NIEUWE!!!! remvloeistof gaat naar boven en de lucht blijft in het potje...en dat werkt prima. Klinkt raar maar zo gauw komt er geen lucht in die remvloeistof.

Wel de remvloeistof in het potje op peil houden anders kom je in jouw verhaal terecht of een groter potje..Het uitgaande slangetje moet je natuurlijk goed in de remvloeistof houden (in het potje). En goed aansluiten op de ontluchtingsnippel.

Let wel op het moet luchtdicht zijn..deze constructie en niet te hard pompen anders heb je een deksel in je neusgat..met remvloeistof.

Hierna wel ff je handle onder druk zetten (een nachtje) met een elastiek dan gaat alles naar boven.


Maar in principe heb je dan al druk zat.
 
Laatst bewerkt:
@ minster hawkeye...
ik probeer het ook van beneden naar boven te pompen, maar dan met een injectie spuit. werkt ook super in principe! MAar ik heb er vanaf bijde remplauwen al zeker 150cc doorheen gekomt, maar de druk blijft toch te laag...
 
Pompen tot je erbij neervalt..kan een kwartier duren.

je bedoeld als alle lucht er al uit is (en de nippels dus dicht zitten en dicht blijven) nog een kwartier doorpompen??? is nog nooit eerder gebeurd bij mij (heb al zo'n 2-3 keer eerder die krengen ontlucht) MAar hoe moet je dan pomen? heel snal achter elkaar of heel langzaam of... ?
 
je bedoeld als alle lucht er al uit is (en de nippels dus dicht zitten en dicht blijven) nog een kwartier doorpompen??? is nog nooit eerder gebeurd bij mij (heb al zo'n 2-3 keer eerder die krengen ontlucht) MAar hoe moet je dan pomen? heel snal achter elkaar of heel langzaam of... ?

Sorry huiselijke verplichtingen


Flink je handle pompen dicht open dicht open en dan

Kijk zet een slang op je remnippel en douw dat ding in een potje. Ik ga ervanuit dat je nog remvloeistof in je remhandle reservoir hebt zitten.

1) Knijp in je handle en net voor de aanslag naar 2 (hou er druk op)
2) Lossen remnippel ..ietsepietje net zolang tot de remhandle iets inzakt dan direkt dicht remnippel dichtdraaien (je ziet dan luchtbelletjes ..heel klein in je remvloeistof komen en de remvloeistof in het slangetje komen, dit moet altijd richting potje toe!! )
3) naar 1 (check ff of je genoeg remvloeistof in je reservoir hebt zitten, anders kun je weer beginnen met het hele circus).


Lukt dit niet ...remnipple dicht

Dan rem handle inknijpen (druk opbouwen en net niet tegen je stuur aan) en banjobout van resorvoir iets lossen..vaak blijft daar nog een beetje lucht inzitten. Daarna direkt vastdraaien..



Je hebt toch wel nieuwe remvloeistof gebruikt????!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan