ik krijg geen druk meer op mijn remleding

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
ben bezig met mijn motor weer van remmen te voorzien (zxr400)
nou heb ik de remmen volgens mij goed ontlucht, maar ik krijg nogsteeds goede druk op die krengen. Ik hem het met een injectie spuit door de leidingen heen getrokken (van boven naar beneden) maar omdat er naar geen doede druk kwam heb ik het zelfs vanaf beneden naaar boven gespoten. conclusie, er komt geen luchtbel uit! :( zowel boven en beneden :(

Toch wil mijn systeem niet op druk komen... wat kan ik doen?

Extra info:

- Tis een 3 delig systeem
- Ik heb de klauwen net gereviseerd
- de motor is 12 jaar en 85.000 km oud

Ik heb ook nog geen lekken kunnen vinden.

Ik hem hem vanavond nodig! help me out!
 
ik heb mn remmen in een keer goed kunnen ontluchten door via een slangetje op de ontluchtingsnippel op de klauw vacuum te zuigen en de olie weer terug te drukken in het systeem. zo een paar keer achter elkaar drukt de lucht aan de ene kant het reservoir in en aan de andere kant in de spuit.
 
Hmja, dit soort dingen moet je nooit onder tijdsdruk doen. Ben je soms te gauw tevreden en dat kan héél vervelend uitkomen.....


Ik gebruik trouwens een "Mityvac" vacuumpomp. Zo duur zijn ze niet en het werkt perfect.
 
Sorry huiselijke verplichtingen


Flink je handle pompen dicht open dicht open en dan

Kijk zet een slang op je remnippel en douw dat ding in een potje. Ik ga ervanuit dat je nog remvloeistof in je remhandle reservoir hebt zitten.

1) Knijp in je handle en net voor de aanslag naar 2 (hou er druk op)
2) Lossen remnippel ..ietsepietje net zolang tot de remhandle iets inzakt dan direkt dicht remnippel dichtdraaien (je ziet dan luchtbelletjes ..heel klein in je remvloeistof komen en de remvloeistof in het slangetje komen, dit moet altijd richting potje toe!! )
3) naar 1 (check ff of je genoeg remvloeistof in je reservoir hebt zitten, anders kun je weer beginnen met het hele circus).


Lukt dit niet ...remnipple dicht

Dan rem handle inknijpen (druk opbouwen en net niet tegen je stuur aan) en banjobout van resorvoir iets lossen..vaak blijft daar nog een beetje lucht inzitten. Daarna direkt vastdraaien..



Je hebt toch wel nieuwe remvloeistof gebruikt????!!!!!!!!

Ik heb nu met deze methode 3 keer per klauw het voeistofpotje leeg gepompt. Hij is nu wel veel harder, maar ik kan hem nogsteeds tot op het handvat knijpen (wel met moeite) Ik moet trouwens al wel meer kracht zetten dan waarmee ik zou durven te remmen!

Nou deed hij het de laatste tijd (voor de crash) al er slecht. wel redenlijk remmen, maar niet goed druk opbouwen, ik kon hem ook tot het handvat knijpen (met een beetje moeite) Nou dacht ik dat dit aan mijn remklauwen lag (zuigers zaten een beetje vast) maar die zijn nu helemaal als nieuww, dus dat is uitgesloten.

Ik denk dat ik ook wel kan uitsluiten dat er nog lucht in dat kreng zit, want ik heb er inmiddels zo belachenlijk veel vloeistof door gepomt... Nou zijn mijn remleidingen dus vrij oud (12 jaar een 85.000km) Zou het kunnen zijn dat ze gewoon versleten zijn? dat ze omdat ze zo oud zijn verder uitzetten? Ik ga er zo snel mogenlijk iig stalen remleiding op zetten (was het plan toch al) en als dat niet helpt dan vrees ik toch dat mijn rempomp naar de kloten is ofzo...

Iig iedereen hardstikke bedankt voor de hulp! :)
 
Ik heb nu met deze methode 3 keer per klauw het voeistofpotje leeg gepompt. Hij is nu wel veel harder, maar ik kan hem nogsteeds tot op het handvat knijpen (wel met moeite) Ik moet trouwens al wel meer kracht zetten dan waarmee ik zou durven te remmen!

Nou deed hij het de laatste tijd (voor de crash) al er slecht. wel redenlijk remmen, maar niet goed druk opbouwen, ik kon hem ook tot het handvat knijpen (met een beetje moeite) Nou dacht ik dat dit aan mijn remklauwen lag (zuigers zaten een beetje vast) maar die zijn nu helemaal als nieuww, dus dat is uitgesloten.

Ik denk dat ik ook wel kan uitsluiten dat er nog lucht in dat kreng zit, want ik heb er inmiddels zo belachenlijk veel vloeistof door gepomt... Nou zijn mijn remleidingen dus vrij oud (12 jaar een 85.000km) Zou het kunnen zijn dat ze gewoon versleten zijn? dat ze omdat ze zo oud zijn verder uitzetten? Ik ga er zo snel mogenlijk iig stalen remleiding op zetten (was het plan toch al) en als dat niet helpt dan vrees ik toch dat mijn rempomp naar de kloten is ofzo...

Iig iedereen hardstikke bedankt voor de hulp! :)

Die remleidingen moet je zeker vervangen die zijn op. En stalen remleidingen zijn geil met een grote G. Remt als een idioot en precies

Je moet toch ff doorzetten Het is al een goed teken dat die wat tegendruk geeft.

Ik ben wel eens een half uur bezig geweest en hoppa toen ging het goed. Check je remschoenen eens...zitten die nou wel of niet tegen je remschijf aan?
 
Laatst bewerkt:
Wedden dat die het toch nog ff gaat proberen voor je weet maar nooit..en net die laatste..dat doet het hem ;)


Ik heb met de achterremklauw van de Duc ook eens zo lopen kloten...
Kreeg het kreng niet ontlucht. Toen ik net op het punt stond om gillend de pijp aan Maarten te geven, uiteindelijk klauw losgemaakt en met de ontluchtingsnippel op het hoogste punt nog een keer een poging gedaan. Wat denk je wat ? Juist ja.... ;)
 
Je weet dat de fabrikanten aangeven om die rubberen remleidingen elke DRIE jaar te vervangen?????? Zou een goed voornemen kunnen zijn voor 2005......en misschien je probleem oplossen.....
 
Heb bij mijn vfr zelfde gehad, eerst de remleidingen vervangen voor stalen, mocht niet baten, hoofdremcilinder gereviseerd, helemaal goed weer,alleen dat ontluchten....dat duurt even, suc6
 
Ik denk versleten remleidingen: het rubber zet uit onder hoge druk. Als je dan de druk er weer vanaf haalt, krimpt het rubber weer in. Dat is dus geen lucht, maar wel hetzelfde effect.

De pest is alleen dat dat niet meetbaar is. Je bent er nu even niet mee geholpen, maar ik zou als ik jou was even een paar nieuwe remleidingen kopen (staalflex natuurlijk).
 
die stalen remleiding gaat zeker snel komen. overgens is de rem nu stukken harder, maar nogsteeds niet 100% Heb absoluut zat remvermogen, tis alleen minder controleerbaar...
 
die stalen remleiding gaat zeker snel komen. overgens is de rem nu stukken harder, maar nogsteeds niet 100% Heb absoluut zat remvermogen, tis alleen minder controleerbaar...

Hmmm wat bedoel je met minder controleerbaar? Die stalen moet je zeker doen..stoppies gaan dan weer als vanouds en beter ;)

WHAM..HAP..JAWS ..




stilte.....





























kabam ..achterkantje neer.
 
Hmmmzzz......

Ben binnenkort van plan om mijn klauwen te spuiten en uiteraard dan ook gelijk de remvloeistof te verversen. Dacht dat het niet zo een klote karwei zou zijn om de remmen te ontluchten maar blijkbaar komt er toch wat meer bij kijken dan ik dacht B|

Maar uiteraard zet ik mijn "remklauw spuitplan" wel door ;)
 
Hmmmzzz......

Ben binnenkort van plan om mijn klauwen te spuiten en uiteraard dan ook gelijk de remvloeistof te verversen. Dacht dat het niet zo een klote karwei zou zijn om de remmen te ontluchten maar blijkbaar komt er toch wat meer bij kijken dan ik dacht B|

Maar uiteraard zet ik mijn "remklauw spuitplan" wel door ;)

Welnee man valt best wel mee..echter bij ouder materiaal loop je wel eens tegen dit soort vraagstukken aan.
 
Hmmmzzz......

Ben binnenkort van plan om mijn klauwen te spuiten en uiteraard dan ook gelijk de remvloeistof te verversen. Dacht dat het niet zo een klote karwei zou zijn om de remmen te ontluchten maar blijkbaar komt er toch wat meer bij kijken dan ik dacht B|

Maar uiteraard zet ik mijn "remklauw spuitplan" wel door ;)

heb het wel vaker gedaan hoor... toen ging het altijd zonder problemen.. om 1 of andere reden zat het mij dit keer gewoon tegen... (ben 8 uur bezig geweest B| )
 
heb het wel vaker gedaan hoor... toen ging het altijd zonder problemen.. om 1 of andere reden zat het mij dit keer gewoon tegen... (ben 8 uur bezig geweest B| )

Mijn topper was 2 uur en ik heb me toen een partij buiten gevloekt..de buurman kwam kijken of er een vechtpartij was ;)

Vaak je remhandle. Jij maar snel heen en weer...proberen druk te vinden....draai je het hele spul op je stuur wham ..druk!!!

was de luchtbel eruit..
 
Heb ook vaker ontluchtingsprobleempjes gehad..
Meestal is het zo gepiept, maar er zíjn van die keren geweest... :(

Nachtje laten staan met remhandle tegen het handvat helpt je vaak een heel eind op weg, maar er blijft idd ook wel eens een luchtbel bij de banjobout (aan de rempomp) hangen. Lichtjes met een hamer tegen de banjobout tikken doet de luchtbel dan wellicht loskomen uit zijn hoekje. (bij mij iig wel :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan