Ik krijg het niet voor mekaar

met een fjr1300 moet je gewoon met je steppen over de grond om je randjes eraf te rijden...
zijn je steppen nog maagdelijk...dan heb je nog wel ff een stukje te gaan...

Misschien met Poolse banden, maar niet met een Z4 of een BT56. Hou nog net een heel klein randje over... stepjes worden wel steeds korter dus misschien gaat het nog wel lukken.

Achter verhogen is misschien een optie maar ik weet niet of het nieuwe rijgedrag me kan bekoren...beetje dure investering om ff uit te proberen.
 
Dan maar niet! :j Of ik doe het zelf, of ze blijven lekker vierkant :P

Moet zeggen dat ik er niet echt meer de ballen voor heb sinds ik op m'n muil ben gegaan. Hoop dat het wel terugkomt, want het gaat nu om te janken zo slecht ;(

Had ik ook na mn schuiver (omdat ik echt TE plat ging) maar dat komt vanzelf wel weer, ook al hou ik nu altijd een mooie grens voor mezelf....gewoon lekker plat, met nog een marge over :)
 
Mijn achterband rijd ik wel helemaal rond maar voor heb ik nog zeker 1 cm over (120/70) wat ik niet echt snap want hoe ken dat noh.

Zal wel met de bolling van de band te maken hebben

Precies, dat is altijd zo.

Overigens, als je denkt tot de rand van de achterband te hebben gereden dan is dat vaak niet zo, de rullen zijn tot op de rand gereden maar de rand zelf heeft het asfalt dan nog niet geraakt :(

Je zult zien dat op een gegeven moment achter niet/nauwelijks te zien is dat je platter bent gegaan terwijl je dat op de voorband wél kunt zien :}

Zodra je een vast aan het frame gemonteerd deel zoals de uitlaat raakt (aanzet tot een highsider)of de dynamo (uittredende olie) moet je zachtjes aan de noodrem trekken, het wordt dan tijd het veeroog achter te verlengen om zo voor meer grondspeling te zorgen...

René :]
 
Precies, dat is altijd zo.

Overigens, als je denkt tot de rand van de achterband te hebben gereden dan is dat vaak niet zo, de rullen zijn tot op de rand gereden maar de rand zelf heeft het asfalt dan nog niet geraakt :(

Je zult zien dat op een gegeven moment achter niet/nauwelijks te zien is dat je platter bent gegaan terwijl je dat op de voorband wél kunt zien :}

Zodra je een vast aan het frame gemonteerd deel zoals de uitlaat raakt (aanzet tot een highsider)of de dynamo (uittredende olie) moet je zachtjes aan de noodrem trekken, het wordt dan tijd het veeroog achter te verlengen om zo voor meer grondspeling te zorgen...

René :]
Ahh, oké ;)

Wat deed jij trouwens vanmiddag op het fietspad })

Was vanmiddag bijna eerder thuis dan jij en dat op mijn fietsje :}
Was je ff je Blade aan het warmrijden ;)
 
Ahh, oké ;)

Wat deed jij trouwens vanmiddag op het fietspad })

Was vanmiddag bijna eerder thuis dan jij en dat op mijn fietsje :}
Was je ff je Blade aan het warmrijden ;)

Tja, dat heb je als er zo weinig personeel is dat je twee functies tegelijk moet vervullen, loopt alles een beetje uit :(

Zoals je hebt kunnen zien rijd ik in de stad en zeker als ik de route afsnijdt (stukkie fietspad)héél langzaam, niks aan met de Blade naar het werk, pak liever de brommer! Ik denk dat ik hooguit 5x per jaar met de motor ga.

René :]
 
donderdag de banden van porky erop

rennsports ingereden door barry V. :+

heb ik iig geen randen voor meer

Hé, geef je me dan antwoord op mijn posting over de rennsports??? Moet ook eens een adresje hebben waar ik die ingereden banden kan aanschaffen, beetje duur zo...

René :]
 
Mijn achterband rijd ik wel helemaal rond maar voor heb ik nog zeker 1 cm over (120/70) wat ik niet echt snap want hoe ken dat noh.

Zal wel met de bolling van de band te maken hebben
Dat, en met de stand van je fiets... Meer op de neus zetten ( achter hoger) = sneller rond voor... Bij een gelijk type band voor en achter zou je (vrijwel) gelijke randjes moeten hebben... Dus: niet mee zitten, of achter ophogen / voor laten zakken... :)
 
Toen ik nog een BT010 achterband had hield ik ook een rand van 5mm ongebruikt rubber over. Inmiddels heb ik BT020 achterband en die gebruik ik wel helemaal. Met beide banden reed ik de stepjes aan de grond, dus het ligt aan de banden.
 
Toen ik nog een BT010 achterband had hield ik ook een rand van 5mm ongebruikt rubber over. Inmiddels heb ik BT020 achterband en die gebruik ik wel helemaal. Met beide banden reed ik de stepjes aan de grond, dus het ligt aan de banden.

Of je stepjes zijn korter geworden ;)
 
Yep,

of een mooie korte bocht zodat je hem met mindere snelheid plat kan leggen (gaat mij dan beter af).

Nou het gaat al ietsie beter, Vanmiddag met mijn meissie achterop ben ik nog nooit zover geweest als nu het gaat mm voor mm maartoch. beetje raar maar ik blijf dus oefenen.
 
Nou het gaat al ietsie beter, Vanmiddag met mijn meissie achterop ben ik nog nooit zover geweest als nu het gaat mm voor mm maartoch. beetje raar maar ik blijf dus oefenen.
Beetje dom om het te oefenen met je meisje achterop. Met duo neem ik geen risico's, of toch minder.

Het gaat niet meer om je eigen vel alleen dan he.
 
tging gewoon save hoor. Kneem geen risico met haar natuurlijk, kan dus blijkbaar veel harder.
 
Ik ben gister weer ffies door die zelfde bocht heen gegaan, (alleen) maar als ik harder en schever door die bocht (afrit snelweg) wordt ie een beetje nerveus (achterkant). Is dit normaal en zonee wat moet ik afstellen om dit te voorkomen??????? Kben dusook niet verder gekomen dan met meissie achterop. heel raar niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan