Ik krijg me motor niet verzekerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathieu

MF'er
3 sep 2007
82
0
Ik ben 21 en heb net me rijbewijs sinds december vorig jaar. Nu heb ik een Honda cbr 600 rr uit '03 gekocht, en had hem verzekerd bij de Hema.
Maar nu heb ik een brief gehad dat ik in de risicogroep val en ze mij dus niet willen verzekeren. Ook bij de ANWB kan het niet en hun hebben ook nog 4 andere verzekeraars gebelt en daar kan het ook niet.

Ze willen hem wel verzekeren als ik hem terugbreng naar 75kW (std is 86kW) dan is er niets aan de hand. Maar er moet toch een verzekeraar zijn die daar niet moeilijk over doet. Ik heb ook nog geen punten op mijn rijbewijs of wat dan ook.

Zijn er hier mensen die ook dit probleem hadden, en waar zijn jullie verzekerd?
 
KNMV is ook een optie.

Die doet niet zo moeilijk! Daar had ik mijn R6 ook verzekerd toen ik 19 was!
 
Met alle respect hoor, maar voor een verzekering denk ik nou niet direct aan de Hema. Daar ga ik heen als ik handdoeken, taart, gloeilampen of kaarsen ofzo nodig heb. Wist niet dat je daar ook verzekeringen kon afsluiten.
Ga toch voor een kratje bier ook niet naar de Gamma...

Maar goed. Blijft vervelend voor je. Ff het verzekringstopic (staat hier boven al ergens gepost) opzoeken, en bel is even wat verzekeringsmaatschappijen af.
Succes iig...
 
Ik was net 22 toen heb ik een Yamaha R1 2000 allrisk verzekerd bij unive.
Dus lijkt me sterk dat het niet gaat lukken.
 
Idd ze willen aantoonbaar bewijs dat ik 2 of 3 jaar ervaring heb ( dat verschilde per verzekeraar) en dan zou het wel kunnen.

Maar ik ga morgen Univé proberen te bellen, daar zal het wel lukken denk ik.
 
probeer eens bij http://www.winterthur.nl/websiteparticulieren/servlet/ShowSite?cmsMenuId=7&cmsPageMenuId=54 (www.winterthur.nl) .


en https://www.winterthur.nl/website/servlet/ShowSite (hier) even zoeken naar een verzekerings adviseur bij jouw in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Unive, ik was nog 21 toen ik mijn nieuwe gsx-r1000 verzekerde :)

Kost dan wel wat, maar dan ben je wel verzekerd

(had toen wel al bijna 4 jaar mijn rijbewijs, en ervaring met verschillende motoren)
 
Laatst bewerkt:
Dat probleem had ik ook, ik kon niet verzekeren, bij de andere moest ik extra premie betalen.....
Ben toen naar de bank geweest, en kwam voor mij het voordeligst uit.
Als ik jouw zou ik die op papiet dan maar terugzetten naar 75-72kw, Maar dan alleen op papier.
 
probeer eens bij http://www.winterthur.nl/websiteparticulieren/servlet/ShowSite?cmsMenuId=7&cmsPageMenuId=54 (www.winterthur.nl) .

:^

Zit ik nu ook bij.

Ik had een poosje geen motor meer gereden, dat was meer dan een jaar en dan verloopt je bonus/malus regeling :(

Kocht ik mijn nieuwe CBR1000 belde met de ANWB (is volgens mij Unigarant), ow dus eigenlijk heeft u geen schadevrije jaren meer :( :( en u stapt nu op een CBR1000? dan kunnen we u ook niet verzekeren die motor is te zwaar voor u :(

Ik had meer dan 25 jaar motorervaring en kwam van een CBR1000 af stapte dus weer op hetzelfde model.
Ze wilde dan wel uit coulance met de acceptatie afdeling bellen, maar toen mochten ze van mij al opzouten.

Winterthur accepteerde zonder problemen en krijg op basis van verleden weer 60% noclaim terug. :} :}

Kortom ze zijn er wel even zoeken

Dat probleem had ik ook, ik kon niet verzekeren, bij de andere moest ik extra premie betalen.....
Ben toen naar de bank geweest, en kwam voor mij het voordeligst uit.
Als ik jouw zou ik die op papiet dan maar terugzetten naar 75-72kw, Maar dan alleen op papier.

:N :N :N

Lijkt me niet verstandig, lukt misschien dan wel, maar wanneer je schade rijd en ze komen er achter is de kans zeer groot dat ze niet betalen.

Je ondertekend nl. dat je alles naar waarheid hebt ingevuld en dat is dan niet meer waar.
Resultaat -> premie weg en geen geld.
 
Laatst bewerkt:
Idd ze willen aantoonbaar bewijs dat ik 2 of 3 jaar ervaring heb ( dat verschilde per verzekeraar) en dan zou het wel kunnen.

Maar ik ga morgen Univé proberen te bellen, daar zal het wel lukken denk ik.


Maandag denk ik? ;)

Ik ben verzekerd via de KNMV. Die bevallen mij ook prima. Wordt snel geholpen. Helaas een keer zaken moeten doen ivm een schade (was met koekblik) die niet mijn schuld was. Alles, natuurlijk, vergoed gekregen. De tegenpartij probeerde eerst alles op mij te verhalen... :N
Hiervoor heb ik ook even bij Orion Direct (is ook goedkoop!) gezeten. Daar kwam ik uit nadat ik een opgevoerde koekblik (VW Golf GTi met 175pk) wilde verzekeren. Kreeg hier en daar ook te horen, teveel vermogen, te weinig ervaring, bla bla bla...
 
1 vraagje, was je al 21 op het moment dat je je rijbewijs haalde en heb je afgereden op een zware motor? Zo niet dan mag je volgens je rijbewijs alleen rijden op een lichte motor en dan kan ik me goed voorstellen dat de verzekering zegd je mag niet op die motor rijden dus verzekeren we je ook niet. Laat hem eerst maar begrenzen.

Heb je wel een zwaar rijbewijs, dan vind ik het onzin. Je mag er van de wet op rijden dus moeten ze je gewoon verzekeren. Het is toch juist voor die groep mensen dat de tarieven ook hoger liggen omdat je nog geen noclaim hebt opgebouwt en in een risicogroep valt.

Dus de vraag heb je een zwaar rijbewijs of niet?
 
Ik had ook recent wat moeite om een speeltje te verzekeren, weliswaar een auto maar dan soft top cabrio en 255 pk en ook nog hoge cataloguswaarde. Ik had geen no-claim voor die auto want er was geen voorganger. Ik wam via intrada.nl (tussenpersoon) bij klaverbladverzekeringen. Kreeg direct 75% no-claim (mijn andere auto is door omstandigheden maar 40%)en ook nog goede premie. Was bijelkaar €500.- /jaar goedkoper voor all-risk dan de eerstvolgende. Ze doen ook motoren, dus wie weet lukt het daar wel.
 
Risico groep bij rijtuigen verzekeringen is een bestuurder jonger dan 24. Krijg je bij de meeste verzekeringen minder start korting ofzo.

Heb bij Unive gezeten, maar die is vrij duur. Heb nu beide fietsen bij KNMV verzekeringen. Geen probleem en na 3 jaar schadevrij rijden 75% korting!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan