Ik krijg mijn achterrem niet hard

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
663
2
Heerhugowaard
Net stalen remleidingen gemonteerd, de voorkant ging perfect en is ook kneiterhard. Nu krijg ik de achterrem niet hard en heb de aansluiting op de klauw en pomp al ff los gedraait voor het geval daar lucht zou zitten, maar het helpt niet. Iemand nog een hint die ik over het hoofd gezien heb. In het remreservoir zit ook een rubberen dop/hoes, maakt het uit of je die terugplaatst tijdens het ontluchten of kan je hem ook terugplaatsen als je klaar bent met ontluchten. Thnx
 
Dat rubberen dopje hoesje noemt men diafragma. Deze zet jij terug wanneer je ontlucht hebt. Maar ik denk dat er bij jou toch nog ergens lucht in het systeem zit. Dus het rondje ontluchten ff goed overdoen.
 
Zorgen dat je ontluchtingsnippel op het hoogste punt zit. Desnoods de klauw hiertoe even loshalen. Even kloppen met het handvat van een schroevendraaier oid op de klauw om ervoor te zorgen dat de luchtbel(want die zit er echt !) naar het hoogste punt kruipt en nogmaals ontluchten, totdat alle lucht eruit is. Zorg er wel voor dat je reservoir goed gevuld blijft, want anders ben je morgen nog bezig !
 
ben ook al eens een dag aan het klooien geweest, toen een ontluchtings gereedschap setje geleend. in 10 minuten stond hij weer stokstijf

full
 
Ontluchten gaat mij altijd prima af met een stukje slang, jampotje met remvloeistof en een extra helpende hand. Slangetje op onluchtingsnippel, in de remvloeistof hangen.Op deze manier wordt geen lucht naar binnen gezogen maar vloeistof. Ook kan je zo makkelijk zien of er nog luchtbelletjes uit het slangetje komen. Werkt altijd perfect bij mij!
 
In de achterremslang zit vaak een bocht, waar de lucht blijft zitten.
Zorg dat je reservoir op het hoogste punt zit, draai de nippel los, en vul hem van onderen bij de nippel bij. Tadaa in 1x afgevuld en ontlucht.

Simpel en snel ;)
 
Vanavond nog maar weer aan het knoeien geweest en het is gelukt denk ik. Het probleem was dat ik het pedaal van de achterrem niet ver genoeg naar beneden drukte. Nu heb ik hem zo hard mogelijk naar beneden gedrukt en vervolgens de nippel minder open gezet dan dat ik eerst deed en er kwam nog aardig wat lucht mee. Ik heb het diafragma een beetje in elkaar gedrukt alvorens hem terug te plaatsen omdat er steeds teveel vloeistof in zat. Kan dat kwaad? Want als je het reservoir net boven het minimum vult en je plaatst het diafragma dan loopt hij al over, of hoort dat zo?
 
ken je die mooie speelgoed-injectiespuiten nog die je vroeger bij de dokter kreeg? kun je zo bij apotheek halen. doorzichtige benzineslang erop, voltrekken met remvloeistof, op de remnippel op je klauw plaatsen, nippel open, spuit leegspuiten en klaar! je doet het dan wel precies andersom en je moet ff een lekbak onder je reservoir zetten, maar het is een stuk sneller dan pompen als de hele leiding is gevuld met lucht:D . gemak dient de mens, heeft bij mij altijd gewerkt!

greetzzzzz
Nou dat heb ik geprobeerd, en dat ging dus helemaal niet. Moest bizar veel druk zetten, zoveel dat ik het idee had dat de benzineslang elk moment van de nippel of de spuit af kon vliegen en kreeg gewoon echt niets naar binnen.
 
Heb je wel een beetje speling op je hendel?
Als je de speling er helemaal afdraait dan sluit het gaatje naar het reseroir af en kan je de vloeistof niet omhoog persen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan