Ik leun te veel op handlebars?

Door puur alleen je gewicht te verplaatsen krijg je een motor hoogstens wat van z'n lijn af maar zeker niet schuin/plat. Probeer maar zonder handen gaat nie
 
Echt, als je op zo'n fiets al last hebt dan klopt er echt iets niet.....maar aan de fiets ligt het niet
 
TS heeft ook nog niet aangegeven op welke motor hij rijdt (wel dat ie hem met1 verkocht heeft ;-) en gaat proefrijden op de motor van een makker....
 
Ik heb gister ff opgelet, ik zit gewoon ,stuur losjes vast ,ik heb geen idee hoe ik rechtuit en door bochten ga, t gaat gewoon👍
 
Heb ook circuittraining gedaan. Dat ging best goed. Ik moest mn armen wat ontspannen en dichterbij t stuur gaan zitten was de tip. Misschien is dat voor mij ook een optie om te doen. Die risers.

Merk dat hier veel de aanname wordt gedaan dat ik gespannen op de motor zit. Ik zit heel relaxed hoor, maar merk gewoon dat ik erg lui ben en niet altijd zin heb om mn tank te klemmen en spieren aan te spannen om zo de druk van t stuur te halen.
Wat veel verschil kan maken in deze situatie en waar je de oplossing niet snel zoekt: grip van je kleding t.o.v. je zadel en je tank.

Als je met een gladde textielbroek op een ingevet zadel zit en je benen omklemmen een glad-gewaxt zadel, dan zit je behoorlijk beroerd op je motor!

Met tankgrips (r&g, stompgrip, eazygrip), een goed aansluitende leren broek en een stroef zadel kun je opeens veel vertrouwder op je motor zitten.

Ik merkte zelf dit verschil heel erg als ik een tijdje met textielbroek heb gereden en daarna weer eens m'n leren combi aantrek.

Wat ook helpt: voor paardrijden zijn er speciale wax-sticks te koop waarmee je leer kunt insmeren zodat het stroef wordt. Zo'n stick gebruik ik voor de erotische zones van m'n broek.
 
Wat veel verschil kan maken in deze situatie en waar je de oplossing niet snel zoekt: grip van je kleding t.o.v. je zadel en je tank.


Wat ook helpt: voor paardrijden zijn er speciale wax-sticks te koop waarmee je leer kunt insmeren zodat het stroef wordt. Zo'n stick gebruik ik voor de erotische zones van m'n broek.
Erotische zones.....
Daarvoor klitteband voor de dames :-)
 
Ik ben een wandklimmer en heb goede buikspieren. Gewoon aanspannen in bochten of hoe ?
Je weet dat je met een motor dit soort afdalingen niet kunt nemen ?
Dan leun je inderdaad te veel op je handlebars. Maar daar heeft iedereen die dit doet last van :P
1606862419777.png
 
Laatst bewerkt:
Nooit over nagedacht, gaat gewoon automatisch. Ik leg mijn buik gewoon op de tank zodat ik rechtop zit en zo geen druk op mijn polsen voel en mijn billen knijp ik pas aan als ik dringend moet poepen.
 
Beste motor forummers.

Vraagje mbt rij-techniek.

Ik heb een nakedbike met een zitpositie die iets voorover zit. Ik ben dus geneigd om te leunen op de handlebars. Nu is dat bij rechtdoor rijden geen probleem. Maar in de bochten des te moeilijker.

Ik probeer mn onderrug aan te spannen en dichter bij mijn stuur de gaan zitten om zo meer bewegingsvrijheid te krijgen om te sturen en mn polsen niet te laten rusten. Dit kost echter best wat inspanning, als ik dit doe... maar als ik het doe dan kan ik de motor heel soepel sturen.

Echter, als ik wat meer “lui” rijd en ik hang wat meer op mn stuur. Dan gaat het wat houteriger. In vergelijking tot een meer rechtopzittende motorfiets waar je makkelijk weg komt met lui rijden. je stuur is dan sowieso los, omdat je niet hoeft te hange naar voren.

- Doe ik iets fundamenteel fout? Zo ja, wat zou dat kunnen zijn?
- Of is dit nu 1maal iets dat hoort bij een sportief zittende motorfiets?
- handlebar risers een oplossing?
- andere oplossingen? (ik dacht aan tank grip pads)

Bedankt alvast. gr
1) Wat voor motor heb je?
2) Hoe lang ben je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan