Ik maak een Kneedown omdat....

Kneedown?

  • Ga je veel sneller mee door de bocht

    Stemmen: 17 6,0%
  • Staat ongelooflijk stoer

    Stemmen: 38 13,4%
  • Lekker gevoel om vonken te trekken

    Stemmen: 74 26,1%
  • Ach hou er niet van, maar af en toe om iets meer controle te

    Stemmen: 10 3,5%
  • Kneedown mij niet gezien veel te eng

    Stemmen: 23 8,1%
  • Kneedown totaal overbodig in Nederland

    Stemmen: 33 11,7%
  • Durf het nog niet, maar zou het wel erg gaaf vinden

    Stemmen: 75 26,5%
  • Ik ga zo langzaam , anders val ik om

    Stemmen: 13 4,6%

  • Totaal aantal stemmers
    283
De racerij. 't Verkeer ook trouwens. Of achteruit eigenlijk, want het is er alleen maar drukker op geworden.

Kneedown op de weg is in 90% van de gevallen overbodig om sneller of veiliger de bocht door te gaan. Je rijdt dan al zo dicht op de grens van wat op de openbare weg verstandig is (of eigenlijk er al overheen) dat het het enige nut het compenseren van een door overmatige testosteronproductie veroorzaakt ego-probleem is.

8-)

Ben dol blij met mijn overmatige testoron produktie houdt me wakker en jong :+

Overbodig zullen we het helemaal maar niet over hebben, want voordat je het weet rij je met het openbaar vervoer,...

Ik doen (kan) zelf geen KD, maar ga ik het doen lijkt me gewoon een gaaf kunstje om te leren, plus de al bekende theorie daarvan, al mocht het niet geheel nodig zijn op de openbare weg...

Overigens heb ik een motor waar een KD heel goed voor zal zijn, aangezien die voordat je het weet je steuntjes en de middenbok richting grond gaan...
 
Ik heb nergens gezegt dat IK een moraalridder ben, alleen dat die optie er niet tussen staat :)
Dat heb je wel, al was het blijkbaar onbewust. :? Maar laten we erover ophouden, ik heb je begrepen en er zijn immers veel zinnigere en vooral leukere zaken om over te bakkelijen en uiteindelijk moet ieder gewoon doen waar hij/zij zin in heeft zolang er maar geen anderen last van hebben en hiermee is dan ook gelijk het nut van die hele poll onderuit geveegd. O-)
Lange zin in één adem maar had even geen zin om met leestekens te gaan lopen klooien. :P
 
Omdat ik het kan })

Ja ik kan het ook, maar ik vind het niet nodig op de openbare weg, maar ach als je het doet voor de lol vind ik het best, maar lul niet dat het gedaan word om sneller van A naar B te komen op de openbare weg


ps. wel gave foto, wel erg groot denk daarom dat ie niet weer gegeven kan worden :? orph?
 
Dat heb je wel, al was het blijkbaar onbewust. :?
Hmmm, ik heb het nog ff een paar keer doorgelezen, maar met ik bedoel ik, ik de motorrijder, misschien moet de komma door een dubbele punt vervangen worden.
Maargoed, je kan mierenneuken en mierenneuken natuurlijk :P (of is het miereneuken ;) ).

Maar idd, laat maar rusten, is het niet waard allemaal.
ps, mocht ik je een keer stil zien staan met je Jawa, stop ik wel gewoon hoor :P , maw even goeie vrienden :}
 
stoppen als een ander pech heeft, ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik vandaag een SS stil zag staan, maar ik zag het te laat dus was er al voorbij. De kawa achter me stopte wel netjes. }) voor de kawa die dus wel stopte.
 
Op zondag 02 november 2003 23:04 schreef CB400F het volgende:ps. wel gave foto, wel erg groot denk daarom dat ie niet weer gegeven kan worden :? orph?
Hmm... Beetje laat... Nee kwam niet door de grootte, maar doordat Bananemans ten tijde van die post een bug in de [img]-tag gesleuteld had. Inmiddels is die bug eruit en als je dan op de edit knop klikt en vervolgens (zonder wat te veranderen) op de wijzigen knop, komt ie er alsnog in. :)
 
Klopt. Ik zie het als (praktisch gezien) nutteloos op de openbare weg. Roep heel hard "ik kd omdat het kicke is!" en ik geef je groot gelijk. Maar maak het geen doel op zich. 't Moet wel een beetje op verantwoordelijke wijze gebeuren en niet koste wat 't kost een knie aan de grond.

Praktisch gezien nutteloos. Ja dat is het zeker ja. Maar ga dan lekker stoppen met motorrijden want motorrijden is toch eigenlijk sowieso alleen maar voor de lol en de kick. Niet om praktisch van punt A naar B te komen. Kortom: een kneedown is erg praktisch wanneer je op zoek bent naar lol, plezier, een kick, etc.

ps. wat een gelul zeg nutteloos voorop de openbare weg.
ps. 2 een kneedown op de openbare weg hoeft absoluut niet onveilig te zijn
 
Praktisch gezien nutteloos. Ja dat is het zeker ja. Maar ga dan lekker stoppen met motorrijden want motorrijden is toch eigenlijk sowieso alleen maar voor de lol en de kick. Niet om praktisch van punt A naar B te komen. Kortom: een kneedown is erg praktisch wanneer je op zoek bent naar lol, plezier, een kick, etc.

80% van m'n kilometers zijn om van a naar b te komen. Dat levert wel lol, plezier en een kick op. Buiten dat is motorrijden erg praktisch. 't Scheelt me in ieder geval wat tijd betreft bijna 3 kwartier per dag en ik kom uitgewaaid en ontspannen op m'n bestemming aan in plaats van duf.
ps. wat een gelul zeg nutteloos voorop de openbare weg.
Doe eens een argument?
ps. 2 een kneedown op de openbare weg hoeft absoluut niet onveilig te zijn
Hoeft niet nee. Een wheelie ook niet, een stoppie ook niet en 180 ook niet. Maar ik geloof dus niet dat het meestal een manier is om sneller, en veiliger, door een bocht te komen. 't Is eerder een gevolg van de steeds bredere banden onder sportmotoren. Vanwege het contactpunt dat bij het overhellen verder uit de middellijn komt.
 
Praktisch gezien nutteloos. Ja dat is het zeker ja. Maar ga dan lekker stoppen met motorrijden want motorrijden is toch eigenlijk sowieso alleen maar voor de lol en de kick. Niet om praktisch van punt A naar B te komen. Kortom: een kneedown is erg praktisch wanneer je op zoek bent naar lol, plezier, een kick, etc.

ps. wat een gelul zeg nutteloos voorop de openbare weg.
ps. 2 een kneedown op de openbare weg hoeft absoluut niet onveilig te zijn
Ook hier zijn 80% van de km's puur functioneel. Ik rij om me te vervoeren en dat doe ik veel. Ik heb wel een OV-jaarkaart, maar ook een gruwelijke hekel aan het OV. Ik heb er voor gekozen omdat ik ontiegelijk veel lol heb ik het motorrijden.
 
Make the hurting stop. ;(

Wat een verschrikkelijk hopeloos topic. Laat iedereen in zn waarde wil je.

Als we op die manier gaan beginnen kan ik ook zeggen tegen de brikkers (no offence), waarom koop je geen moderne motor die het wel altijd doet en geen liters olie op de weg achterlaat waar de racers op hun muil over gaan. Nogmaals, ik heb niets tegen brikken (respect voor diegenen die afhankelijk van zo'n ding zijn), maar laat iedereen lekker zn gang gaan, spee wannabees.

Unf.
 
ik heb wel eens ergens gelezen dat de circuitrijders dan juist hun grenzen wisten wanneer ze een knee down maakten,(voor hun dus een waarschuwing vanneh jongens schuiner mag ik niet door de bocht :) , in verband met de grenzen van hun motor :) )


enneh nee ik maak geen knee down, ik ben een brikkenrijder :P
 
Make the hurting stop. ;(

Wat een verschrikkelijk hopeloos topic. Laat iedereen in zn waarde wil je.

Als we op die manier gaan beginnen kan ik ook zeggen tegen de brikkers (no offence), waarom koop je geen moderne motor die het wel altijd doet en geen liters olie op de weg achterlaat waar de racers op hun muil over gaan. Nogmaals, ik heb niets tegen brikken (respect voor diegenen die afhankelijk van zo'n ding zijn), maar laat iedereen lekker zn gang gaan, spee wannabees.

Unf.

Je snap geloof ik niet helemaal wat de bedoeling van dit topic is. Ik vroeg me gewoon af waarom mensen een kneedown maken. Mijn brikken doen het vrijwel altijd en lekken bijna geen olie, ze zweten (op de BMW na) een beetje op de kop, maar das dan ook alles. En een racer gaat daar echt niet over op zijn muil tenzij hij/zij niet kan rijden. Een brik gaat ook onderuit als je niet oplet. Dus vandaar. Maar ben geen speed wannabe. Zou niet weten waarom, als ik hard wil kan dat ook prima met een brik, je hebt alleen eerder de beleving van echt hard gaan, omdat alles wat minder stijf is. Heb niks tegen op racers, maar vraag me alleen af waarom ze dingen doen onder het momv an ik ga hard, terwijl ze niet hard gaan. Het is gewoon te zielig als je op een brik een kneedowner buitenom inhaalt. Als je dan een kd maakt voor de kick van het gevoel ok, maar lul niet stom over hard gaan dan.
 
Wat een gelul allemaal. :Z Laat iedereen toch lekker in z'n waarde. :(

Iedere motor rijden maakt een KD omdat...

HIJ HET GEWOON GAAF VIND. 8-)

Niet dan?

Kijk dat wil ik horen. Dat dacht ik dus ook. Ik laat iedereen toch ook gewoon in zijn waarde overigens?
 
kwam ik tegen op Zen of Motorcycle Riding ... misschien aardig als onze geuniformeerde medemens dit soort uitleg ook eens onder ogen krijgt ...

----------------------------------
This is where "knee-dragging" becomes useful. Any bumps or ripples in the road's pavement can start a slide. As a safety precaution, keeping a knee close to the pavement in readiness for a bump can help a rider catch a slide before it turns into a crash. Like training wheels on a child's first bicycle, a rider's knees can ensure that a motorcycle won't be able to tip over when it slides a little bit. Since the rear wheel is spinning and producing gyroscopic stability, a slide won't make the bike instantly fall over. The bike will also slow down when sliding, allowing the tires to grip again. Obviously, "knee sliders" are required to perform this safety action without grinding one's knee into a bloody pulp. Disposable sliders can either be part of a leather suit or can be purchased to fit over any pair of pants. Even if the bike never slides, keeping a knee down just-in-case can give a rider a useful margin of safety.

While hanging off will give a rider an improved margin of safety in ground clearance, knee dragging is the only way to control a mid-corner slide. These techniques are useful even at speeds below the government's speed limits, whether the road is wet or dry. It is intelligent for a rider to learn how far his bike can safely lean, in preparation for the day when he might require that experience in an emergency situation. It is amazing how far a modern bike can lean over, and there is no way to learn this without gradually sneaking up on it. Learning a bike's lean-angle limit in a controlled environment can reduce a rider's panic should he accidentally find himself in need of a tighter cornering radius. Note that hanging off does not have any effect on increasing the tires' grip (which is limited to about 1.0g, since there is no aerodynamic downforce). Hanging off only increases the available ground clearance at a given speed for a given corner.

....

Although there is no law against leaning a bike over in a curve, police routinely arrest riders for dragging a knee or hanging off. This is about as unintelligent as profiling riders for being intelligent enough to wear safety pads and leathers. "Reckless driving" (one rider) or "drag racing" (two or more riders) is the alleged crime. Any rider faced with such an arrest situation would do well to gently explain the facts of life to the driving-instructor wanna-be. Of course, to speak to a cop makes a citizen "guilty" of "contempt of cop" and faces the threat of "resisting arrest". (ALL traffic citations are technically an arrest, which the citation only prevents going to jail while awaiting arraignment in court.) So maybe it's best you allow the cop to remain stupid and ignorant.
----------------------------------
 
Op woensdag 04 februari 2004 17:02 schreef CB400F het volgende:Verhaal
Ik zeg het ook niet specifiek tegen jou, maar in het algemeen over dit gehele topic. Lees het na, gaat he-le-maal nergens over. En no offence hoor maar ik moet het 1e echte brik (brik dus, geen semi brik) nog tegenkomen een geoefent kneedowner buitenom inhaalt. Moet ook het 1e brik nog tegenkoment die bijvoorbeeld met 120 over gorinchem zoeft :9

Dus, laat iedereen in z'n waarde :P
 
KD op een TDM?
Kan dat eigenlijk wel? Ik krijg de steppies niet eens aan de grond en meer dan een cm schaamrand heb ik toch niet op mijn BT020's
Ik doe ergens blijkbaar iets fouts....

BitKid
 
Terug
Bovenaan Onderaan