Ik meld me ook even met mijn XR500R uit 1982 budget project

Dekker

MF'er
22 dec 2015
59
0
Apeldoorn
Ik heb een paar weken geleden een xr500r gekocht (model 1981, kenteken 1982).
Deze wil ik de komende tijd, (lang project ben ik bang, ik heb twee kleine kinderen :+ , vrouw en hond die ook aandacht verdienen) wil ik deze gaan ombouwen naar een scrambler/tracker. De huidige staat is niet al te best, maar de basis is degelijk en dat is het belangrijkste.

Op internet zijn genoeg mooie scramblers te vinden op basis van enduro motoren (vooral veel dominators), de dominators van Andrew Greenland spreken mij erg aan met de cg125 tank (dit type tank heb ik reeds gekocht) en de classic off-road look.

Ondanks dat ik nog niet de tijd heb gehad om iets te doen met de motor heb ik al wel een vraag. Hoe verlaag ik de pro-link achtervering met een paar centimeter (zodat ik daarna het subframe kan aanpassen om en mooie lijn te krijgen zonder een al te hoge kont.

Verder zoek ik nog een voorvork met schijfrem, ik had vernomen (maar zou het graag bevestigd zien) dat Honda CR voorpoten uit de jaren tachtig met kroonplaat en schijfrem zo zouden passen, klopt dit, en heeft iemand die wellicht liggen voor weinig?
Ik woon redelijk dicht in de buurt van Vaassen dus zou daar zo eea. kunnen kopen, maar ik probeer het zo goedkoop mogelijk te doen :] en via via heeft toch zijn charme!
Spullen die ik niet meer gebruik straks (zoals tank, zadel of bijvoorbeeld voorkant) wil ik straks ook wel ruilen schenken of verkopen als er een liefhebber voor is en de spullen nog goed genoeg zijn.

(foto's volgen eerdaags).
 
Geweldig ik vind de scrambler look de laatste tijd wel de leukste!
waarom een xr 500 en niet een yamaha xt ?

fotos?:P
 
Och om de simpele reden dat ik de honda eerder tegen kwam.
En, ik heb altijd honda gereden, dus zocht ik dat het eerste ;-p

Foto volgt
 
Laatst bewerkt:
En de oer-XT500 is zo onderhand bijna onbetaalbaar geworden. _O- _O-
Dus niet echt geschikt voor een project met een normaal budget. :N :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan