Ik mis nog een guzzi california topic dus bij deze

v.w.b. vermogen zie ik wel dat de cali een stuk zwaarder is i.c.m. een lager vermogen (75pk vs 98pk) het koppel daarentegen is iets meer (94Nm vs 81Nm).

En met wat voor verbruik moet ik rekening houden? Uitgaande van normaal rijden (ben geen extreem rustige toerder en wil best wel lekker vlot rijden... geen racer hoor maar wel vlot)
 
v.w.b. vermogen zie ik wel dat de cali een stuk zwaarder is i.c.m. een lager vermogen (75pk vs 98pk) het koppel daarentegen is iets meer (94Nm vs 81Nm).

En met wat voor verbruik moet ik rekening houden? Uitgaande van normaal rijden (ben geen extreem rustige toerder en wil best wel lekker vlot rijden... geen racer hoor maar wel vlot)
Ik heb de 950cc carburateur versie. Die loopt met vlot rijden 1 op 14 als je moeite doet en zuinig probeert te rijden dan haal je misschien 1:16. Ik denk dat de injectie het beter zal doen maar dat weet ik niet zeker.(ik lees net een test van de jackal 1:19) Echt zuinig is die niet.

Een koppel fiets is in normaal gebruik veel prettiger dan een 4 cilinder die eerst in de toeren moet komen. De Guzzi heeft juist tussen de 3500-6000 toeren zijn werk gebied. Waar je dus normaal in het verkeer zo al in toert. Dat betekent meteen vermogen als je gas geeft als je een bocht uit komt.
De rem heb je bij normale rijstijl ook bijna niet nodig omdat hij al sterk op het blok afremd. Je kan met het gashandel de fiets deaccelereren en accelereren.
 
Laatst bewerkt:
v.w.b. vermogen zie ik wel dat de cali een stuk zwaarder is i.c.m. een lager vermogen (75pk vs 98pk) het koppel daarentegen is iets meer (94Nm vs 81Nm).

En met wat voor verbruik moet ik rekening houden? Uitgaande van normaal rijden (ben geen extreem rustige toerder en wil best wel lekker vlot rijden... geen racer hoor maar wel vlot)

Wat ik je kan aanraden dat is gewoon een goede proefrit ermee maken.Dan pas ondervindt je wat wij bedoelen met een Guzzi rijden.
:] :] :]
Verbruik van de mijne (T3 cali met 1000 blok)+/- 1:17 snelweg en b weg.Open luchtfilters,loud pipes saves life's pijpen,ruime sproeierbezetting en standaard voorruit.
Enne meestal (geen :+ )rustige toerder.
Als ze goed zijn afgesteld en zeker met injectie dan kunnen ze nog stukken zuiniger lopen.
Zelf vindt ik het verbruik niet van belang als het maar lekker loopt.... :Y })
 
Heb nu ook een groot scherm, is wel iets rustiger, maar het buigt wel erg ver door heb ik het idee.
Maar eens kijken of ik een andere steun ervoor kan maken.

@GuzziCali, twee vragen:
Hoe heb je die extra koplampen geschakeld?
Met een extra relais neem ik aan, maar schakel je ze apart of staan ze samen met je gewone lamp (dimlicht of grootlicht?)

Dat verhogen van je zadel...heb je daar foto's ofzo van. Zit er ook aan te denken wat ik zit voor mijn gevoel net iets te laag.
 
Heb nu ook een groot scherm, is wel iets rustiger, maar het buigt wel erg ver door heb ik het idee.
Maar eens kijken of ik een andere steun ervoor kan maken.

@GuzziCali, twee vragen:
Hoe heb je die extra koplampen geschakeld?
Met een extra relais neem ik aan, maar schakel je ze apart of staan ze samen met je gewone lamp (dimlicht of grootlicht?)

Dat verhogen van je zadel...heb je daar foto's ofzo van. Zit er ook aan te denken wat ik zit voor mijn gevoel net iets te laag.
Ik heb links en rechts van het balhoofd een schakelaar de een aan het groot licht bedient de verstraler.http://www.louis.de/_30868c2e3cfaa5...t_total=21&anzeige=0&page=2&artnr_gr=10032918
En rechts zit aan het dimlicht en bedient de mistlamp. Ik ben zelf elektronicus dit is de makkelijkste manier om ze er bij aan te knopen.

Het zadel kan aan de onder kant de nietjes er uit halen. dan pak je het schuim er gewoon af.
Je houd dan een plastic plaat over, voor schuin omhoog, in het middenvlak en achter schuin omhoog.

ik heb tussen beide schuine kanten een multiplex plaat zitten die 3-4cm boven het vlakke deel zweeft. gewoon van boven vast schroeven met spaanderplaat schroeven. Uitstekende delen aan de onderkant afslijpen.
Het schuim er op leggen samen met het leer het leer voor en achter vast nieten.

Deze volgorde is belangrijk. En dan in het midden aandrukken met een plankje en lijmtangen. Dan de zijkanten opspannen en vastnieten. Was een middag werk.
 
Laatst bewerkt:
hallo guzioten, ik heb bij toeval een heel oude droom in vervulling laten gaan. ik kocht spontaan een Motor Guzzi Florida V65, omdat ik heel lang geleden, min. 30 jaar al eens had gedroomt een Guzzi te hebben.geweldig zon ervaring. ben 56 en voelde mij gelijk weer 20. het gekke is dat ik er nu sints pinkser dit jaar al vijf heb staan. twee florida s een 1000 sp 3 en twee callifornia 3, een 1000 carb. en een 1100 inject. wel wat sleutel werk omdat de jongste van 1994 is. maar omdat ik in mijn jeugt uuren heb door gebracht in de schuur met een hand vol gereetschap en een berg moteronderdelen. en ik momenteel niet meer hoef te werken vermaak ik mij uitstekent. ik hoop volgent jaar een toer te kunnen maken naar italie, om bij de bakermat van mijn Guzzi s te gaan kijken. mocht er iemand nog interessen hebben in een goed reidende Floriada V65 ,voor wijnig, ik heb er een over. groeten jan
 
hallo guzioten, ik heb bij toeval een heel oude droom in vervulling laten gaan. ik kocht spontaan een Motor Guzzi Florida V65, omdat ik heel lang geleden, min. 30 jaar al eens had gedroomt een Guzzi te hebben.geweldig zon ervaring. ben 56 en voelde mij gelijk weer 20. het gekke is dat ik er nu sints pinkser dit jaar al vijf heb staan. twee florida s een 1000 sp 3 en twee callifornia 3, een 1000 carb. en een 1100 inject. wel wat sleutel werk omdat de jongste van 1994 is. maar omdat ik in mijn jeugt uuren heb door gebracht in de schuur met een hand vol gereetschap en een berg moteronderdelen. en ik momenteel niet meer hoef te werken vermaak ik mij uitstekent. ik hoop volgent jaar een toer te kunnen maken naar italie, om bij de bakermat van mijn Guzzi s te gaan kijken. mocht er iemand nog interessen hebben in een goed reidende Floriada V65 ,voor wijnig, ik heb er een over. groeten jan
Mooi verhaal Jan,

Als je eenmaal gemotoriseerde tweewielers mooi vind dan gaat het nooit weg. Je gaat wel erg voort varend te werk. Met vijf exemplaren :}

Je kan er slechts een besturen :] ;)
 
hallo guzioten, ik heb bij toeval een heel oude droom in vervulling laten gaan. ik kocht spontaan een Motor Guzzi Florida V65, omdat ik heel lang geleden, min. 30 jaar al eens had gedroomt een Guzzi te hebben.geweldig zon ervaring. ben 56 en voelde mij gelijk weer 20. het gekke is dat ik er nu sints pinkser dit jaar al vijf heb staan. twee florida s een 1000 sp 3 en twee callifornia 3, een 1000 carb. en een 1100 inject. wel wat sleutel werk omdat de jongste van 1994 is. maar omdat ik in mijn jeugt uuren heb door gebracht in de schuur met een hand vol gereetschap en een berg moteronderdelen. en ik momenteel niet meer hoef te werken vermaak ik mij uitstekent. ik hoop volgent jaar een toer te kunnen maken naar italie, om bij de bakermat van mijn Guzzi s te gaan kijken. mocht er iemand nog interessen hebben in een goed reidende Floriada V65 ,voor wijnig, ik heb er een over. groeten jan
Ik rij tegenwoordig motorscooter, heel praktisch en goedkoop. Uitermate geschikt voor woonwerk verkeer. Ik kijk wel eens naar zo'n Florida voor ernaast, puur voor een plezierritje met twee personen. Zeker omdat ze niet zo duur zijn lijkt mij dat wel wat. Is zo'n Florida een aanrader en hebben ze nog specifieke zaken waar je op moet letten?
 
Hé Guzzi rijders. Zie op internet verschillende California's te koop staan, wil zeker gaan uitproberen. Bijzondere verschijning, vvooral in de tweekleurige uitvoering, heel apart.

Een vraagje over de techniek: hij (zij?) is een beetje anders...

Ik lees dat het pedaal voor de achterrem tevens de voorrem bedient.
Wat betekent dit bij langzame bochtjes (je weet wel, halve draai en al die andere AVB proefjes) of is de remming op het voorwiel niet zodanig dat je rare dingen gaat krijgen in als je "met trekkende motor al remmende in de rondte gaat".

Graag jullie reactie!
 
Hé Guzzi rijders. Zie op internet verschillende California's te koop staan, wil zeker gaan uitproberen. Bijzondere verschijning, vvooral in de tweekleurige uitvoering, heel apart.

Een vraagje over de techniek: hij (zij?) is een beetje anders...

Ik lees dat het pedaal voor de achterrem tevens de voorrem bedient.
Wat betekent dit bij langzame bochtjes (je weet wel, halve draai en al die andere AVB proefjes) of is de remming op het voorwiel niet zodanig dat je rare dingen gaat krijgen in als je "met trekkende motor al remmende in de rondte gaat".

Graag jullie reactie!

Tsja, het onvolprezen Guzzi integraalremsysteem. Linker voor-schijf gekoppeld aan de achterrem, remkrachtverdeling ca. 70/30% voor/achter. De rechter voor-schijf apart bediend met de handle. Prima geschikt voor grote toermotoren, misschien wat minder voor de sportieve rijder die alles in eigen hand wil hebben. Je moet van goeie huize komen om met een conventioneel systeem het integraal systeem te overtreffen qua stabiliteit en effectiviteit. Je moet het gewoon eens ervaren.
 
Wat betekent dit bij langzame bochtjes (je weet wel, halve draai en al die andere AVB proefjes) of is de remming op het voorwiel niet zodanig dat je rare dingen gaat krijgen in als je "met trekkende motor al remmende in de rondte gaat".

Graag jullie reactie!
Remt lekker relaxed tijdens toeren.

In bochten kan je er ook prima mee remmen alleen 8 jes draaien als met de les motor met de voet op de achterrem lukt me niet.

Vrgr Helmuth
 
ik ben van mening dat die 'slepende' rem die je tijdens je lessen leert niet noodzakelijk is.
Ben eens een keer terug gegaan naar mijn vertrouwde parkeerplaats waar ik al die bijzondere oefeningen met de lesmotor gedaan heb. Die parkeerplaats lijkt een heel stuk kleiner als je er met een CalIII komt, maar na een beetje oefenen heb je de swung weer te pakken hoor. Slalom, 8-jes, omkeren...allemaal niet zo'n probleem. Alleen lopen met de motor aan de hand ;-) Hij is toch wel zwaar.
 
Wie rijd er in de winter lekker door op zijn guzzi net als ik.

Mooi winters tafereel :) .

IMG_7734.JPG
 
Vorige week in de sneeuw stond de mijne toch onder een dekentje....Wel buiten helaas, maar goed. Maar op een mooie winterse dag moet hij wel werken maar puur voor de fun.
 
ik heb toch voor iets anders gekozen, een xtz750 Super Tenere... hoewel ik de cali nog steeds geweldig vind is deze allroader vooralsnog meer mijn soort motor. Hopelijk komt de cali er wel een keer bij...
 
OK, OK, 't is idd wel héél rustig hier *:)

daarom hier een ploatie van m'n V7 California op een mooie zomeravond in Lauwersoog 8-)

lauwersoog1a.jpg
 
zo tijdens deze dagen volop tijd om te klussen....
Nu nog valbeugels aan de achterkant....alhoewel hij dan wel eens te reed zou kunnen worden voor de brandgang.
 
Als ik het nog eens kan betalen 'zucht' een V7 classic 'zucht ik ben verliefd' |(
 
Maar voor alle duidelijkheid,ik rij nog steeds met veel plezier op m'n oude sabre :] je moet toch wat te wensen overhouden nietwaar? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan