Ik mis nog een guzzi california topic dus bij deze

Toch nog een stukje Guzzi op dit forum..!

Heeft iemand een v75 polizia kuip, of sp3 kuip liggen?

Ik rij trouwens een V75 uit '87. Op dit moment ben ik de kabelboom aan het vervangen.

index.php
 
Dag Oma.


Het is nog niet zo ver. Ik rij nog tot volle tevredenheid op mijn oude BMW R80 RT, maar ben me toch heel voorzichtig al aan het orieënteren voor opvolger tezijnertijd.

Ik wil graag klassiek blijven rijden. Mijn voorkeur gaat uit naar een 850 T California, een California II, of een California III.

Persoonlijk vind ik een California II de mooiste. Maar is dat ook de verstandigste keuze.

Wat vinden jullie Guzzi rijders?
 
Dag Oma.


Het is nog niet zo ver. Ik rij nog tot volle tevredenheid op mijn oude BMW R80 RT, maar ben me toch heel voorzichtig al aan het orieënteren voor opvolger tezijnertijd.

Ik wil graag klassiek blijven rijden. Mijn voorkeur gaat uit naar een 850 T California, een California II, of een California III.

Persoonlijk vind ik een California II de mooiste. Maar is dat ook de verstandigste keuze.

Wat vinden jullie Guzzi rijders?
Als je liever carburateur wil dan is een T3, cali2, of 1000 cali 3

Het blok van de T3 is het oude blok wel erg mooi klassiek die oude blokken hadden vroeger alu cilinder wanden later is dit allemaal chroomwand wat natuurlijk erg duurzaam is. De t3 heeft origineel mooie RVS spatborden, Motoschmitz reviseerd ze en poeder coat het geheel dan is het echt een plaatje de T3 california.

De cali2 en cali3 heeft het nieuwe blok dikkere carterwand meer cilinder inhoud chroomwand cilinders.
Als je een 1100 cali3 hebt heb je injectie en elektronische ontsteking.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Als je liever carburateur wil dan is een T3, cali2, of 1000 cali 3

Het blok van de T3 is het oude blok wel erg mooi klassiek die oude blokken hadden vroeger alu cilinder wanden later is dit allemaal chroomwand wat natuurlijk erg duurzaam is. De t3 heeft origineel mooie RVS spatborden, Motoschmitz reviseerd ze en poeder coat het geheel dan is het echt een plaatje de T3 california.

De cali2 en cali3 heeft het nieuwe blok dikkere carterwand meer cilinder inhoud chroomwand cilinders.
Als je een 1100 cali3 hebt heb je injectie en elektronische ontsteking.

Groeten
Thnx.

Injectie vind ik niet nodig, electronische ontsteking wel. Ik vind vanaf de Cali 3 de modellen eigenlijk wat minder mooi, te veel custom achtig. De 850 het mooist, maar de Cali 2 lijkt mij de beste keuze qua cilinderwand etc. etc. Of zie ik dat verkeerd? De California II heeft toch ook chromen of metalen spatborden?

Moto%20Guzzi%20California%20II%2081%20%201.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thnx.

Injectie vind ik niet nodig, electronische ontsteking wel. Ik vind vanaf de Cali 3 de modellen eigenlijk wat minder mooi, te veel custom achtig. De 850 het mooist, maar de Cali 2 lijkt mij de beste keuze qua cilinderwand etc. etc. Of zie ik dat verkeerd? De California II heeft toch ook chromen of metalen spatborden?

[afbeelding]

Ja die chromen spatborden kunnen roesten.
 
ik rij momenteel een duc.Ik overweek een cali te kopen , zijn er mensen die een soortgelijke overstap hebben gemaakt en zo ja wat zijn je ervaringen.
 
Hoi ik ben Ad en net klaar met het restaureren van een cal 1100i van 1996.
Hij had 3 jaar buitengestaan en was compleet verwaarloost.
Ik heb hem helemaal gestript gespoten en gerepareerd.
Het resultaat mag er wel zijn denk ik.
Hierbij een foto van de guzzi zoals ie was en een van hoe hij geworden is.
Groetjes Ad.
España.
full
 
Ik wist niet dat Oma ook meekeek op dit topic...

Anyway, er wordt hier maar weinig gepost dat betekent ofwel:
- dat guzzi cali rijders wel wat beters hebben te doen dan hier een beetje over hun fiets te lullen
- ofwel dat de guzzi's uitgestorven zijn of door moderner tuig achterhaald.

Pas dus met mijn dit jaar gekochte rijstebreier naar Theo Lamers gereden en aldaar een cali EV geleend.

Heel dik lachen de hele rit !!!
Alleen terug op de snelweg werd ie boven de 120 wat pendelend op de stuurkolom, kennelijk moeite met de tegenwind.
Is dit normaal gedrag voor een guzzi???
 
Die van mij had het ook.

Tot de kruiskoppeling kapot liep. Na die reparatie werd me duidelijk dat ik bij het monteren van de achterbrug geen rekening had gehouden met het uitlijnen van de kruiskoppeling. Ik denk dat de weerstand in een bepaalde stand van de kruiskoppeling het frame in een speedwobbel kreeg.

De eerste keer schrok ik van het gezwaai het gas dicht gedraaid toen werd het nog erger :o :? Nadat ik het kende werd ik er nog warm of koud van, als het gebeurd rustig snelheid minderen gewicht naar achter verplaatsen op het zadel.

De stabiliteit is wel OK van de guzzi hij stuurt goed kan ik zeggen. Alleen de stijfheid is niet zo goed als van moderne motor frame's. Alles went ;)
 
De California 3 (serie 2) met 1000 cc blok kon worden besteld met injectie en electronische ontsteking. Voordelen: het blok loopt altijd direct mooi rond (stationair, geen choke). Het gas gaat veel lichter dan bij de carburatie versie, en hij is zuiniger. Het systeem is onderhouds vrij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan