Ik mis nog een guzzi california topic dus bij deze

Hij "moet" niet weg, maar na een kleine 20 jaar met veel plezier Moto Guzzi wil ik eens wat anders, mits ik een goed baasje kan vinden voor mijn trouwe Cali, anders blijf ik gewoon lekker comfortabel :]

En? Issie weg of issie mee op vakantie?
 
na jaren duc gereden te hebben nu een stone aangeschaft. ontziet mijn rug een beetje.
in het begin de 749 wel gemist maar rij nu iedere keer met een big smile.
full
 
Laatst bewerkt:
Fuk, al 12 jaar ligt dit topic stil.
Zocht een cali topic om lekker te kletsen over mn nieuwe aanwinst, een cali 1100. Uit1994.
Ben al jaren guzzi liefhebber en berijder.
1e een falcone sport
2e (Honda....)
3e falcone sahara. Met zijspan.
4e 850 gt 1972. Met zijspan.
Toen ff een tijdje niets, opgroeiend kinderen......
5e ex Nato. Omgeschilderd naar civiel door vorige eigenaar, en.
6e 850gt, 1974.
7e Nato, nog in mn bezit.
En eindelijk een cali!
IMG-20220606-WA0000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Al een oud onderwerp, maar voor een motor die zo lang is verkocht, staan er niet echt heel veel te koop... hoe kan dat?
 
Al een oud onderwerp, maar voor een motor die zo lang is verkocht, staan er niet echt heel veel te koop... hoe kan dat?
Mmm, ben ik niet mee eens.
Zelfs door een dealer zijn prive calli 1100 nu te koop en nog wel voor minder dan dat ik de mijne kocht....|(
Gewoon ff Google....
De mijne is verkocht door de erfgename van de orginele bezitter.
Dus denk dat de meeste wel heel tevrede zijn met....
 
Ik ben een trotse bezitter van een california van 1974. Niet 100% origineel meer. Dus niet voor de purist. Maar rijdt zo fijn vorig jaar nog mee naar Mandello geweest. En over 3 weken weer Bekijk bijlage 1793017
100% wie geeft daar om?
Waar het om gaat, is tie helemaal naar je zin?
Er zit een klein, en vooral klein probleem aan een guzzi. En dat is dat tie gebouwd is door kleine italianen voor kleine italianen.
Dus ja. Meestal moet ik in iedergeval wat doen aan de zitpositie.
Wat zijn de veranderingen bij jou fiets dan?
 
De originele carbs zijn vervangen voor betere 30 mm met acceleratie pomp. Elektronische ontsteking. . Oliefilter modificatie en schijfremmen voor. En cilinderinhoud vergroot naar 955 cc en andere nokkenas voor meer koppel Ik kan er met mijn 1.80 m goed op zitten. Maar na 2 uur rijden. Wel pijn aan mijn reet. Maar dat heb ik op de multistrada ook.
 
De originele carbs zijn vervangen voor betere 30 mm met acceleratie pomp. Elektronische ontsteking. . Oliefilter modificatie en schijfremmen voor. En cilinderinhoud vergroot naar 955 cc en andere nokkenas voor meer koppel Ik kan er met mijn 1.80 m goed op zitten. Maar na 2 uur rijden. Wel pijn aan mijn reet. Maar dat heb ik op de multistrada ook.
Mn 850gt van 72 had ik ook andere cilinders op gezet van de 1000sp toendertijd. Andere luchtfilters en grotere sproeiers. Wel de koppen behouden. Dat gaf narigheid, de overblijvende wanddikte thv de koppakking tussen cilinders en stoterstangtunnels werd erg dun. Gaf vaak lekkage op de pakking.
Moest dus vaker de 'koppentrekken'.

Die schijven had ik gezien ja. Verstandig besluit. Mijn hebben de orginele trommels het eens laten afweten in een hevige regenbui.
Ach de natuurlijke abs moet je maar denken. Gelukkig goed op de motor kunnen afremmen.....
 
Ja. Heb getwijfeld om de originele voorpartij ooit te monteren voor de optiek. Maar de gebrekkige werking heeft mij er van weerhouden
 
Nou dan ik ook maar een foto van mijn cali 2.
Gewoon met Giwi koffers er op. Wel een foto uit de oude doos. Iets van 25 jaar geleden. Soms denk ik nog wel eens aan die ouwe guzzi. Maar ben nu ook blij met de huidige motor
rob op motor.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan