Ik mis nog een guzzi california topic dus bij deze

guzzicali III

Die hard MF'er
18 okt 2006
531
0
Achterhoek
Hallo Guzzi rijders en eventuele toekomstige liefhebbers,

Als het om het echte motorrijden gaat zowel zomer als winter dan hebben we het toch onder meer ( we willen niemand te kort doen) over guzzi toerfietsen. Betrouwbaar en trouw voor zijn baasje.

Ik rijd nu twee jaar motor was altijd al motor gek maar het heeft tot mijn 38ste geduurd tot ik motor rijbewijs ben gaan halen. Ik was op marktplaats aan het shoppen wat ik een leuke motor vond.

Bijvoorbeeld:

harley viel af te duur en niet erg sportief wel mooiste om te zien.

Ben wel italië fan rijd een alfa 145QV dus. En tweecilinder loopt lekker stoer en heeft veel koppel dat had de voorkeur.

Aprillia rvs super mooie fietsen te snel om op te beginnen boven budget.
Ducati (o.a monster) erg mooie techniek super sportief. Alleen zijn ze me te populair geworden. Het is een beetje een mode fiets geworden.

Toen kreeg ik het "aha erlebnis" MotoGuzzi de spagetti Harley.
aaMoto_Guzzi_California_Vin.jpg

Eigenzinnig en kan je met je gewone gereedschap kist aan sleutelen en eewig op rijden. Dus een beetje de guzzi advertenties in de gaten gehouden terwijl ik met mijn rijbewijs bezig was. Ik was op zoek naar een cali 2 maar mijn oog viel op een cali 3 met weinig kilometers gezien de scherpe prijs wilde de verkoper snel zaken doen.
Het bleek dat hij twee cali's had een 1000 en een 1100 en net bezig was zijn nieuwe woning om de tuin en garage te realiseren daarom wilde hij ook snel verkopen denk ik. Ik was eerst bang dat er iets niet pluis zou zijn met de fiets maar het bleek een goede koop te zijn naar wat optische opknap werk polijsten lampjes velgjes nieuw in de poeder coat, zag de California 3 er weer super uit elektronische ontsteking (sachse) er op gezet "pof pof pof" loopt als een klok stationeer.
Ben nog naar de verkoper gereden toen ik hem klaar had ik vond mijne er beter uitzien als zijn eigen 1100. Hij was zelf ook zichtbaar verrast dat hij zo'n mooie motor verkocht had.

Ik rijd er al twee jaar met veel plezier mee rond ik moet er elke dag even op rijden zo wie zo naar mijn werk anders wel gewoon voor de lol.

Het zijn erg praktische motor fietsen het windscherm is erg praktisch en koffers heb je gewoon nodig wil een motor praktisch in gebruik zijn. Ik heb de orginele koffer vervangen door leren tassen dat vond ik mooi.
Hier een foto van mijn werk paard.
CALI.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toen kreeg ik het "aha erlebnis" MotoGuzzi de spagetti Harley.

Once upon a Time in the West van Sergio Leone met geweldige soundtrack van Ennio Morricone. Spagetti Western :P

Ik had ook een soortgelijk moment toen ik mijn v11 zocht. Na lang zoeken, vond ik moto guzzi. Daarna heel lang twijfelen, ducati s4, yamaha xjr1300 of honda cb1300.
Uiteindelijk toch weer op v11 geëindigd. Kon zo een lijn doortrekken met de legendarische v7.

:]
 
Once upon a Time in the West van Sergio Leone met geweldige soundtrack van Ennio Morricone. Spagetti Western :P

Ik had ook een soortgelijk moment toen ik mijn v11 zocht. Na lang zoeken, vond ik moto guzzi. Daarna heel lang twijfelen, ducati s4, yamaha xjr1300 of honda cb1300.
Uiteindelijk toch weer op v11 geëindigd. Kon zo een lijn doortrekken met de legendarische v7.

:]
Hallo Dabore,

Ik voelde me al een beetje eenzaam hier tussen alle BMW liefhebbers. Zo'n guzzi is geeft gewoon een lekker gevoel zo'n tweecilinder oerblok.

Hoe bedoel je de lijn doortrekken met de V7?
 
Ik rijdt nu heerlijk rond op mijn xj900 maar denk dat die het uiteindelijk toch niet blijft (ja mss als pekelfiets). Ik wil zowel lange afstanden kunnen maken zonder al te moe te zijn, maar ook een hoop zut mee kunnen nemen... en ben verder dolop al dat chroom...

Nu ik dit topic zie ben ik op MP eens gaan kijken en volgens mij gaat dit een serieuze kandidaat worden :Y

Wat een mooi ding :9~
 
Ik rijdt nu heerlijk rond op mijn xj900 maar denk dat die het uiteindelijk toch niet blijft (ja mss als pekelfiets). Ik wil zowel lange afstanden kunnen maken zonder al te moe te zijn, maar ook een hoop zut mee kunnen nemen... en ben verder dolop al dat chroom...

Nu ik dit topic zie ben ik op MP eens gaan kijken en volgens mij gaat dit een serieuze kandidaat worden :Y

Wat een mooi ding :9~~
Daar zijn ze zeker geschikt voor, de Guzzi laat alles zien wat een motor mooi maakt. Dat doet die zonder dat dit ten koste gaat van rijeigenschappen en bagage mogelijkheden.
Ik moet wel een kanttekening plaatsen bij de zit positie. Als je recht opzit zoals bij de california krijgt je rug alle stoten mee. Denk dat je op een sport toer fiets zoals je xj900 waarbij je iets voorover zit, het langer kan volhouden.

Vele liefhebbers van toeren hebben met een guzzi al tweehonder duizend kilometer afgelegd. Voordat een revisie nodig is om de volgende tweehonderd duizend af te leggen. Dus voor lekker lang toeren is de guzzi gemaakt.

Hier nog een mooie California EV te koop http://link.marktplaats.nl/171723589
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar op een nieuwe Cali proefgereden bij TLM. Ik vind de Vintage de mooiste Guzzi die momenteel nieuw te koop is. Helaas zit ik er niet fijn op. Op dat moment reed ik op een Breva 750 die een fijnere zitpositie heeft (voor mij dan). In februari heb ik toch maar een Breva 1100 Touring gekocht. Ik vind dat niet het mooiste model, maar hij zit heerlijk en is erg praktisch om tourtochten mee te rijden, en om mee op vakantie te gaan. Met een komplete kofferset, handvatverwarming en windscherm 12 voltaansluiting en tanktas is het voor mij een echte toerbuffel. Ik heb er pas 3500 km mee gereden maar voor mij een echte topper qua rij-eigenschappen. Begin hem ook steeds mooier te vinden en vooral de afwerking van de totale motor is perfect. Ciao Dolf.
 
Ik heb vorig jaar op een nieuwe Cali proefgereden bij TLM. Ik vind de Vintage de mooiste Guzzi die momenteel nieuw te koop is. Helaas zit ik er niet fijn op. Op dat moment reed ik op een Breva 750 die een fijnere zitpositie heeft (voor mij dan). In februari heb ik toch maar een Breva 1100 Touring gekocht. Ik vind dat niet het mooiste model, maar hij zit heerlijk en is erg praktisch om tourtochten mee te rijden, en om mee op vakantie te gaan. Met een komplete kofferset, handvatverwarming en windscherm 12 voltaansluiting en tanktas is het voor mij een echte toerbuffel. Ik heb er pas 3500 km mee gereden maar voor mij een echte topper qua rij-eigenschappen. Begin hem ook steeds mooier te vinden en vooral de afwerking van de totale motor is perfect. Ciao Dolf.
Gefeliciteerd met de Breva Dolf. Zoals ik lees vind je haar steeds mooier worden liefde maakt blind :} ;)
Breva_1100_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik wil er geen Breva-topic van maken, maar bij deze een fotootje van de mijne...
full

Vanaf een foto zou ik nooit een grijze kiezen, maar bij daglicht is het volgens mij de mooiste. :Y
 
Heb na een aantal Ducati's de overstap gemaakt naar een klassieke plof-plof; heb net een California III met spaakwielen uit 93 gekocht.

Mijn motormaten (allemaal sportmotoren) kijken me vanaf morgen wellicht niet meer aan maar ik heb steeds meer last van mijn nek op de Duc, dat gejakker staat me steeds meer tegen en het lijkt me wel leuk om weer echt ijzer te poetsen ipv plastic.
Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.

Oh ja, iemand een Ducati ST2 kopen voor weinig?
 
Heb na een aantal Ducati's de overstap gemaakt naar een klassieke plof-plof; heb net een California III met spaakwielen uit 93 gekocht.

Waar is de foto *O* sweetspeed. Ik denk dat je nog redelijk mee kan komen met de ducati's met een california tot de 160km/h.

Maar het mooiste is natuurlijk leuke bochtige (italiaanse) weggetjes toeren met de guzzi.
 
Hier nog een enthousiaste Guzzi eigenaar.
California III uit '89. Leuke fiets ben zlef 1.95 dus op zoek naar een grote ruit. Heb nu nog erg veel last van het gebulder van de wind maar verder een heerlijke fiets.
 
Hier nog een enthousiaste Guzzi eigenaar.
California III uit '89. Leuke fiets ben zlef 1.95 dus op zoek naar een grote ruit. Heb nu nog erg veel last van het gebulder van de wind maar verder een heerlijke fiets.

Hallo Maistro,

Ik ben ook 1,95 op de bovenste foto zie je een hoog wind scherm. Ik heb er in 1 jaar twee gehad. Er kwamen telkens barsten in bij de bovenste schroeven het scherm is bovenin te slap door de lengte. Die had ik bij Lamers gekocht.

Ik heb er nu een Duits scherm 10cm lager dacht ik bevalt veel beter. Betere afwerking en er komen geen barsten in gekocht bij Jan.Robers in Boekelo. Het bovenste gedeelte is de helft van de lengte van die op de foto.
Als je last heb van de lucht werveling dan kan je twee dingen doen een lager scherm of een hoger scherm. Klinkt misschien een beetje onzinnig.
Maar je heb nu een scherm die de werveling op ooghoogte heeft.

Even wat anders wat ook met lichaam lengte te maken heeft.
Ik zat eerst niet lekker en heb het zadel aangepast met succes. Ik heb het schuim er afgehaald, dan houd je een plastic bakje over. Twee schuine kanten en een stukje vlak. Dat stukje vlak heb ik groter gemaakt met een plankje er tussen te plaatsen dat langer is en 4cm hoger zit.

Het schuim er weer op gelijmd. En met het leer de hele boel weer op gespannen. Resultaat een veel vlakker zadel en hoger de irritante kuil er uit en je kan nu met de kont verder naar achter. Dat zit veel beter met lange benen.

Result mmmm
zadel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor het compliment

Maar waar refereert je naam naar california dreaming?

Naar de song http://www.youtube.com/watch?v=-wI6uAOHzvo of de droom ooit een MotoGuzzi california te bezitten. ;)[afbeelding]

geen van beide, op het moment dat ik een account aanmaakte had ik net een bericht van mijn zus gehad, in california, dat ze het daar zo naar haar zin had, en toen had ik wel zin om haar daar te bezoeken.

Maar de woorden kwamen natuurlijk wel naar boven door dat liedje, en sinds dien kijk ik wel extra goed naar MG california. (Ik zie er niet veel, trouwens)

Zo, dat was een heel verhaal.
Veel plezier met de guzzi's toegewenst!
 
Laatst bewerkt:
geen van beide, op het moment dat ik een account aanmaakte had ik net een bericht van mijn zus gehad, in california, dat ze het daar zo naar haar zin had, en toen had ik wel zin om haar daar te bezoeken.

Maar de woorden kwamen natuurlijk wel naar boven door dat liedje, en sinds dien kijk ik wel extra goed naar MG california. (Ik zie er niet veel, trouwens)

Zo, dat was een heel verhaal.
Veel plezier met de guzzi's toegewenst!
Als je er zelf een hebt dan zie je er vanzelf meer je kent het waarschijnlijk ook als je een bepaald model auto koopt.
 
Heb geen Cali 3 maar een Cali 850t3 met een 1000blokje van een sp.
Rijdt hier al een paar jaar met veel plezier op rond en als we bochtige bergweggetjes rijden hoef ik me idd niet te schamen tussen de moderne tour en sport motoren. })

Maar mijn fiets een spagetti harley noemen?Nee dat nooit. :(
Dan schaam je je zeker dat je Guz rijdt en geen harley.

have fun! :W
 
Maar mijn fiets een spagetti harley noemen?Nee dat nooit. :(
Dan schaam je je zeker dat je Guz rijdt en geen harley.

have fun! :W
T3 is een mooie guzzi klassieker.

Ik vind de naam spagetti harley niet minder waardig maar grappig.
Bobberdx.jpg


Ik vind harleys ook mooi alleen lijken ze me kleiner dan de guzzi en ik ben nogal lang. De guzzi is een v-twin uit italie en de italiaanse variant op een harley vandaar.
24df_3_-_400.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook een Cali III en was ook op zoek naar een groter scherm.
Je kunt er een kopen (ook extra Hoog) bij Jan Robers, voor ong. 80 euro.

succes

Hier nog een enthousiaste Guzzi eigenaar.
California III uit '89. Leuke fiets ben zlef 1.95 dus op zoek naar een grote ruit. Heb nu nog erg veel last van het gebulder van de wind maar verder een heerlijke fiets.
 
In mijn zoektocht naar wat ik op den duur ècht zou willen na mijn xj900 kom ik toch steeds weer op een guzzi uit, een nevada of california. Alleen, ga ik het vermogen van mijn xj900 erg missen? En hoe zit het met het stuurgedrag, zijn deze fietsen een beetje lekker te gebruiken voor het leukere stuurwerk of zijn het echt rechtuit fietsen? Verder, wat is jullie ervaring met verbruik? ik nijg erg naar de nevada maar moet nog proefrijden...
 
Laatst bewerkt:
In mijn zoektocht naar wat ik op den duur ècht zou willen na mijn xj900 kom ik toch steeds weer op een guzzi uit, een nevada of california. Alleen, ga ik het vermogen van mijn xj900 erg missen? En hoe zit het met het stuurgedrag, zijn deze fietsen een beetje lekker te gebruiken voor het leukere stuurwerk of zijn het echt rechtuit fietsen? Verder, wat is jullie ervaring met verbruik? ik nijg erg naar de nevada maar moet nog proefrijden...

Wat sturen betreft is het een echte Italiaan dus dat zit wel goed. Het tonti frame zit ook op de sportieve modellen.

Je kan hem ondanks de Floorboards flink plat leggen. Ik kom regelmatig met de steun van de midden bok over de grond. Bij wilde last wisselingen kan die wel wat slingeren. Het is een zware motor. Dus probeer vloeiend te rijden als je aan het racen bent.
Ik denk dat een california 3 of EV niet veel onder doet voor een XJ900. Onderin is een guzzi sneller en bovenin de xj900.

Het vermogen is precies goed voor de openbare weg je kan lekker flot rijden voor motor begrippen niet bijster snel maar heel wat vlotter dan een auto. En een goed gevoel bij het V-twin geluid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan