Ik moest uitwijken voor....

edkedk

MF veteraan
16 okt 2007
1.617
20
Zo ik wil de eigenlijk een topic starten over wat je zoal tegen bent gekomen waar je op het nippertje voor moest uitwijken, of voor iets dat je ruim van tevoren al aan zag komen.
Maar vooral de onverwachte ben ik benieuwd naar.

Ik trap hem af:
Vorig jaar een roofvogel bijna voor mijn helm aan de kant moeten zwaaien, die zag ik eerst niet en ineens zag ik een roofvogel die schuin van voren richting mijn helm kwam aanvliegen. Ik moest wegduiken, en heb met 1 arm heen en weer gezwaaid om de vogel uit mijn buurt te houden. :X

Vandaag bij een tankstation weggereden, ik reed 60 km/h loopt er ineens een pauw op mijn weghelft, en die blijft midden op de weg stilstaan. _O-
 
Een plaat multiplex wat uit een aanhanger kwam waaien. Zag het gevaarte het luchtruim kiezen en op me af suizen op hoofdhoogte. Als een wonder streek de plaat neer een meter of 2 voor me.
 
Laatst bewerkt:
over het algemeen wat bladeren, kuilen en putdeksels.
1 keer een kubel die van de aanhangwagen voor me af rolde, was opzich best spannend. Zeker omdat je niet weet welke kant dat ding op gaat stuiteren.
 
Engste vond ik toch wel een uitlaat midden een provinciale weg. En dan het stuk vanaf het motorblok tot en met de einddemper, dus best een flinke jongen. Uitwijken, gestopt, in de berm gegooid, slakkegangetje naar een nabijgelegen terrasje en eerst met trillende handjes een bak koffie gehaald :$
 
Laatst bewerkt:
Op de snelweg, met storm kwam er een stuk landbouwplastic van een meter of 15x5 aanwaaien.

Zag het vanuit de verte al aankomen, kon nog net in de remmen en er achterlangs omheen sturen, dat kwam echt net goed af :}

Verder natuurlijk al het gebruikelijke wild...

Eenden, ganzen, een fazant, konijnen, hazen, gerbils, stilstaande auto's, plotseling in de wegrijdende motoren, vrachtauto's, zooi op de weg, en mijn vrouwtje...
 
Laatst bewerkt:
Een Volvo.
Reed rustig tussen de file door, komt er in eens een Volvo opzij. Gelukkig op tijd mee kunnen bewegen. Gevaarlijke dingen die Volvo's, je weet nooit welke kant ze op gaan.
 
een hert wat de snelweg oversteekt terwijl ik met een gangetje van 150 km/h (het was rustig) zag het op tijd en kon afremmen en ontwijken. maar je hart gaat er toch sneller van kloppen als er ineens een groot beest midden op de snelweg staat
 
Midden in de nacht, een konijn. Op een donker polderweggetje. Klere-beest bleef stil zitten, gevangen in het licht uit mijn koplamp. Op het allerlaatste moment sprong Roger me tegemoet en knalde bijna tegen me helm. Kon hem nog enigzins ontwijken, hij knalde tegen mijn schouder. Was niet fijn.

Losgeraakt aanhangertje met betontegels, op de snelweg. Zag ik wel al van een aardige afstand gebeuren, was eigenlijk niet zo heel schokkend.

stilstaande rij auto's midden op de provinciale weg. De voorste wilde linksaf een weggetje inslaan en stond te wachten tot tegenligger was gepasseerd.
Ik zat te suffen na een avondje doorzakken en knalde bijna op de achterste stilstaande auto. Vol in de ankers en er links langs gevlogen, hierbij ook de bewuste tegenligger ontwijkend.
Maatje die achter me reed, ook op de motor, schold me nadien helemaal verrot, waarop we maar snel een biertje zijn gaan doen, tegen de schrik.
 
Laatst bewerkt:
Voornamelijk auto's kwam sochtends uit mijn werk stond een auto dubbel geparkeerd op de tegemoetkomende rijstrook zag er 2 auto's (ze hadden mij gezien gewoon zo'n kneuzerige kakker met 2 kinderen die naar de creche moesten) achter staan maar die bleven staan tot dat ik naast de geparkeerde auto was en ze ineens met zijn tweeen leuk ineens mijn rijbaan op kwamen... :( moest vol in mijn remmen eigenlijk wel een noodstop.

En op de snelweg een peugeot 306 cabrio?? zo'n oud modelletje. Die doodleuk met 130kmh 2 meter voor je duikt zonder knipperlicht.. moest ik ook in de remmen, haalt ze in met 2kmh verschil :? kom ik haar voorbij wat zit die sloerie van een vrouw te doen nee hoor zit ze doodleuk met 2 handen een broodje op te eten.. :( :X en kijkt ze mij nog heel dom aan ook... :r

Kon haar wel uit die auto rammen, soms zou je toch wel motor agent willen zijn en haar een bekeuring geven :}

En zonder motor, hoek van de straat stond een busje loop er langs ben ik er bijna voorbij om over te steken hoor ik ineens HOOOOO! ik gelijk frozen komt er een fietser met 30-40kmh langs sjezen... Hij kon dus ook niks zien.. dan zit er toch ook een schroefje los bij zo'n persoon :?
 
Laatst nog een eend geschept op de snelweg.
Was gelukkig wel met de vrachtwagen hele eend aan strond.... wel zielig was blij dat ik niet op 2 wielen reed :)
 
Jaren terug als motorkoerier op de Beneluxbaan(van Amsterdam naar Amstelveen), met een gangetje van rond de 80 een meeuw gekopt.
De klant waar ik naar op weg was keek me erg vreemd aan doordat het bloed van m'n helm droop en de veren die eraan vast plakten.

Heb wel een maand een stijve nek gehad....................
 
Jaren terug als motorkoerier op de Beneluxbaan(van Amsterdam naar Amstelveen), met een gangetje van rond de 80 een meeuw gekopt.
De klant waar ik naar op weg was keek me erg vreemd aan doordat het bloed van m'n helm droop en de veren die eraan vast plakten.

Heb wel een maand een stijve nek gehad....................
Ja, dat telt niet, het gaat hier over uitwijken he :P

Maar dat zal een beste klap geweest zijn zeg, poe
 
Een plastic boodschappentasje van de Aldi! :( Kwam zo de weg op waaien, gaf geen richting aan of wat dan ook!

Heb al een keer eerder gehad dat er een plastic tasje (ook van de Aldi! Ik koop er nooit meer) naar me toe waaide en lekker aan m'n loei hete uitlaat bleef plakken... Ben toen de hele avond bezig geweest dat gesmolten prut er af te halen B| De krassen zitten er nog op pfffff!!
 
Een houtduif (raakte met z'n pootjes nog de helm), konijnen, een kat, diverse onderdelen en andere rotzooi plus nog honderden medeweggebruikers waarvan ik er 1 niet kon ontwijken toen ze van links een voorrangsweg overstak |(
 
twee dagen geleden een kl*tz*k in een koekblik, die moet hebben gezien dat ik achter hem zat, gooit zomaar afval uit z'n raam.

Niks wat niet terug te koppen was, maar je schrikt toch.

Doe momenteel niks anders dan ontwijken. Gaten, klei, scheuren.......ja, de weg is een puinzooi hier.

Laatst vanuit m'n ooghoek in het donker een ree op de akker, die gelukkig op het laatst besloot niet over te steken.

Verder wel hazen hier, en natuurlijk medeweggebruikers :X
 
Laatst bewerkt:
Een koekblik. Ergens in december graadje of 5 rij je 's ochtends vroeg uurtje of 8 richting je werk. niet al te vrolijk dus maar goed je zit op de motor en niet in het koekblik dus het leed is te overzien. doemt er een file voor je op. jij er netjes tussendoor met een gangetje van 20 km. kijkt er iemand ff niet in zijn spiegel en stuurt zo de andere baan op. tenminste dat wilde die alleen ik zat er tussen. Ik wijk uit alleen de weg was glad van de regen en ik onderuit. Koekblik heeft me niet geraakt gelukkig en ik had verder niks alleen wel schade aan de motor. Alles wel verder netjes afgehandeld met bestuurder dat dan nog wel maar daar worden we natuurlijk niet vrolijk van ;(
 
Ik heb 2x flink moeten uitwijken. Dat was nog wel op mijn scooter (reed wel iets van 90km/h)
In het donker in een stukkie bos, lange rechte weg met een soort cicane er in, totaal onoverzichtelijk. Maar ja als 16 jarige rij je vol gas en kon je die cicane net halen (kwam wel op de andere weghelft vh fietspad) Ikke daar dus scheuren, kom door die cicane staat er me daar ff een HERT rustig over te steken. Ik had mazzel dat ik vol gas ging en dus op de andere weghelft kwam want bambi stond dus mooi waar ik had horen te rijden. we hadden wel nog ruim 15 cm speling :P tussen ons in
Ook nog een keertje in het donker had een of andere grapjurk een betonnen broodje dwars op t fietspad gelegd(leuk joh!!) kon nog net uitwijken toch maar even aan de kant geschoven. Lomp zwaar natuurlijk. daar wil je niet tegen aan rijden.
 
Laatst bewerkt:
een hek met 80km/h in de mist, schoot zo het fietspad op, was daar afgesloten in de ochtend tegen sluipverkeer B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan