Ik moest uitwijken voor....

Niet echt hoeven uitwijken, het was al gebeurd voordat ik de gedachte van uitwijken kreeg, maar wel diverse keren van die k*tduiven tegengekomen, één daarvan kwam tegen mijn schouder. dat voel je behoorlijk goed...

wel een keer in de zomer, en jong hert echt rakelings voor de motor langs met gangetje of 70. ik gok dat het minder dan een meter scheelde, schrok me werkelijk de t*fus.
 
Niet echt hoeven uitwijken, het was al gebeurd voordat ik de gedachte van uitwijken kreeg, maar wel diverse keren van die k*tduiven tegengekomen, één daarvan kwam tegen mijn schouder. dat voel je behoorlijk goed...

wel een keer in de zomer, en jong hert echt rakelings voor de motor langs met gangetje of 70. ik gok dat het minder dan een meter scheelde, schrok me werkelijk de t*fus.

Met de zundapp, in bijzonder slecht weer een keer een duif gekopt die mij (en ik hem of haar) te laat zag. Zo'n duif is nog best zwaar :9
 
Vorig jaar nog. Ik 's morgens met mijn slaperige hoofd op de motor. Eerste stukje kijk ik altijd even een paar keer naar de temperatuurmeter. Dat eerste stukje is over een straat waaraan allemaal woonerven grenzen, dus ik rij op een voorrangsweg waar zelfs voetgangers voorrang hebben.

Goed. Zo ook dit keer kijk ik even naar mijn temperatuurmeter. Echt maar een seconde of 1 a 2. Op het moment dat ik opkijk, zie ik 5 meter voor me een auto zonder te kijken de weg oprijden.

Gelukkig kon ik hem ontwijken. Maar als ik ook maar een seconde later had opgekeken, dan was ik zo over de motorkap geschoven met zo'n 50km/u.

Ik snap het niet. Ik heb twee grote lichten voorme, mijn motor is geel (met paars), ik heb een gele helm en opvallende kleding.

Ik denk dat sommige mensen gewoon blind zijn in een auto. De enige reden dat ze nooit ongelukken krijgen is dat het overige verkeer hun problemen zo goed kan opvangen.
 
Ah, ik heb ook nog een petjesverhaal!

Ik rij mijn woonplaats in, en de rijbaan splitst zich daar in een baan voro linksaf en eentje voor rechtdoor. Ik reed op de baan voor rechtdoor. Petje (met Golf) zat in de baan voor rechtsaf. De baan voor rechtsaf heeft een stoplicht, dus dat duurt wat langer dan rechtdoor. Het duurde petje dus te lang, en net op het moment dat ik naast hem rij geeft 'ie een ruk aan zijn stuur en blaast de baan voor rechtdoor op.

Ik kon nog net aan mijn stuur trekken en gas geven om uit het ontzettend snel kleiner wordende gaatje te ontsnappen.

En echt hoor, dit was een gozer in een Golf MET een petje op. Zwarte Golf, rood petje. :)
 
ooit eens voor een schaap op de dijk.
en heel recent voor een bejaarde in een VW Touran.

en een duif en 2x een eend, waarvan 1 eend ontwijken niet het goede woord is.
deze is niet meer
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar nog. Ik 's morgens met mijn slaperige hoofd op de motor. Eerste stukje kijk ik altijd even een paar keer naar de temperatuurmeter. Dat eerste stukje is over een straat waaraan allemaal woonerven grenzen, dus ik rij op een voorrangsweg waar zelfs voetgangers voorrang hebben.

Goed. Zo ook dit keer kijk ik even naar mijn temperatuurmeter. Echt maar een seconde of 1 a 2. Op het moment dat ik opkijk, zie ik 5 meter voor me een auto zonder te kijken de weg oprijden.

Gelukkig kon ik hem ontwijken. Maar als ik ook maar een seconde later had opgekeken, dan was ik zo over de motorkap geschoven met zo'n 50km/u.

Ik snap het niet. Ik heb twee grote lichten voorme, mijn motor is geel (met paars), ik heb een gele helm en opvallende kleding.

Ik denk dat sommige mensen gewoon blind zijn in een auto. De enige reden dat ze nooit ongelukken krijgen is dat het overige verkeer hun problemen zo goed kan opvangen.
Zie het nu pas.. maar.. 50km/h in een woonerf..?
 
Ik moest een keer uitwijken voor een voetbal... Reed stapvoets, en daar was ik blij om want nog geen seconde later kwam er een klein meisje achter een auto vandaan de bal achterna rennen...
 
Laatst bewerkt:
pas nog voor een auto.....

Ik zag hem wel, hij zag mij niet.. Heb niet echt uitgeweken, maar ben expres gaan afremmen, en op het moment dat hij mij zag, zat ik zowat tegen de bumper.
Ik stond optijd stil, zag het al ruim van tevoren aankomen.
Bestuurder was flink geschrokken zag ik, en dat is ook mooi.. hopen dat ze voortaan iets beter op gaan letten.
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen hoef ik zelden uit te wijken...
Ik kijk dan ook meestal erg goed vooruit en bij kruisings/rotondes/zijwegen ga ik er steevast van uit dat mensen mij niet zien. Daardoor wordt ik zelden verrast door overstekende bejaarden, kletsende theemutsen enz. enz...

Die enkele keer dat ik wel moest uitwijken kwam doorgaans omdat ik m'n gewoonte een keertje aan de kant schoof... ;)

Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen, waardoor je echt ff moet stunten om iets te voorkomen...
 
Vorig jaar nog. Ik 's morgens met mijn slaperige hoofd op de motor. Eerste stukje kijk ik altijd even een paar keer naar de temperatuurmeter. Dat eerste stukje is over een straat waaraan allemaal woonerven grenzen, dus ik rij op een voorrangsweg waar zelfs voetgangers voorrang hebben.

Goed. Zo ook dit keer kijk ik even naar mijn temperatuurmeter. Echt maar een seconde of 1 a 2. Op het moment dat ik opkijk, zie ik 5 meter voor me een auto zonder te kijken de weg oprijden.

Gelukkig kon ik hem ontwijken. Maar als ik ook maar een seconde later had opgekeken, dan was ik zo over de motorkap geschoven met zo'n 50km/u.

Ik snap het niet. Ik heb twee grote lichten voorme, mijn motor is geel (met paars), ik heb een gele helm en opvallende kleding.

Ik denk dat sommige mensen gewoon blind zijn in een auto. De enige reden dat ze nooit ongelukken krijgen is dat het overige verkeer hun problemen zo goed kan opvangen.

Die man keek ook net even naar zijn temp. meter, dus ik snap niet dat jij zo'n enorm koekblik pas op 5 meter voor je ziet...

Simpel gezegd, stop met het kijken naar je temp. meter...
Je hebt geen reet aan die gewoonte (tenzij je bike van ellende uit elkaar valt), die gewoonte brengt je enkel problemen op. Je zegt zelf dat je 1 à 2 seconden kijkt... enig idee hoeveel meter je dan hebt afgelegd zonder voor je te kijken? Dan krijg je dit soort verrassingen...

Als je wilt weten of je bike al warm is, dan is je temp. meter geen verstandige keuze om naar te kijken. Je olie moet ook warm zijn en dat geeft dat ding niet aan... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens moeten uitwijken voor een kledingkast die bijna uit een aanhanger waaide.
Kast stond rechtop in de aanhanger, geen touwtje of spandband, helemaal niets!
Ben me toen echt de pleuris geschrokken!
De kast viel niet echt uit de aanhanger maar de schrik was enorm.

Groet,
erik
 
Ik heb eens moeten uitwijken voor een kledingkast die bijna uit een aanhanger waaide.
Kast stond rechtop in de aanhanger, geen touwtje of spandband, helemaal niets!
Ben me toen echt de pleuris geschrokken!
De kast viel niet echt uit de aanhanger maar de schrik was enorm.

Groet,
erik

Je bent dus ook niet echt uitgeweken begrijp ik? en zo wel, je moest dus niet uitwijken en dan is dit een post op de verkeerde plek ;)
 
ik moest uitwijken voor een poser in een poser bak die net een rij tractoren op zijn weghelft aan het inhalen was...in een bocht.
Als ik met de auto was, was dat een frontale botsing geweest.

Zo ben ik eens iemand op een eenrichtingsweg tegen gekomen in een bocht. Bij mij hetzelfde, met de auto was het een frontale botsing. Je staat er niet echt bij stil maar achteraf dacht ik wel van "wow ik heb wel heel veel geluk gehad" Bijna frontaal met mijn motor op een auto geklapt.
 
Laatst bewerkt:
Een keer een bankstel op de snelweg...


Was met een maat (hij op zijn eigen motor) ergens heen op de snelweg,beetje relaxed 120 km/uur......beetje om me heen aan het kijken.....ruik ik ineens verbrand (banden)rubber......kijk recht vooruit zie ik een auto de vluchtstrook op schieten..in eens voor me een bankstel over de volle breedte van de rechter rijstrook...

..'k heb de motor vol naar links gesmeten...(nog nooit eerder zo hard) zonder te kijken waar mn maat reed....ging goed gelukkig...
Met 120 km/uur heb je aardig wat meters nodig voordat je daadwerkelijk naar links bent.....

op een haar na erlangs......

.....achter ons blokkeerde een vrachtwagen de rijstrook zodat niemand er tegenaan zou rijden...

Vervolgens die adrenaline ontlading......kon alleen maar lachen,gek is dat....

....en een keer een schaap op een dijkje,maar dat is een verhaal apart... :+
 
Laatst bewerkt:
Ben overigens wel eens uitgeweken/weggedoken voor een boomstam... :?
Kwam een vrachtwagen de berg af denderen en die nam de haakse bocht gemakshalve grotendeels op mijn helft en ik lag net in de bocht tegemoedkomend... hij schrok en stuurde naar binnen en ik schrok en ging rechtop wat naar buiten. Alleen... dat hok was geladen met boomstammen en aan de achterzijde stak er ff 1 een paar meter uit en gevoelsmatig zag ik die op m'n kop afzwiepen. Heb toch ff gebukt, je weet nooit... :X
 
Je bent dus ook niet echt uitgeweken begrijp ik? en zo wel, je moest dus niet uitwijken en dan is dit een post op de verkeerde plek ;)~[/quote]

Nou..... als zo'n kast half uit het hangertje weibelt, dan wil je best een slinger maken!
Ik reed op de rechter baan en deze man was aan het invoegen.
Reed er dus echt naast. Gelukkig was het naast mij op de linker baan vrij, anders was er zeker iets naars gebeurd! '(
 
Laatst bewerkt:
Die man keek ook net even naar zijn temp. meter, dus ik snap niet dat jij zo'n enorm koekblik pas op 5 meter voor je ziet...

Simpel gezegd, stop met het kijken naar je temp. meter...
Je hebt geen reet aan die gewoonte (tenzij je bike van ellende uit elkaar valt), die gewoonte brengt je enkel problemen op. Je zegt zelf dat je 1 à 2 seconden kijkt... enig idee hoeveel meter je dan hebt afgelegd zonder voor je te kijken? Dan krijg je dit soort verrassingen...

Als je wilt weten of je bike al warm is, dan is je temp. meter geen verstandige keuze om naar te kijken. Je olie moet ook warm zijn en dat geeft dat ding niet aan... ;)

Zo ergens tussen de 14 en 28 meter ;), dat is een best eindje om blind te sturen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan