Ik moet een nieuwe videokaart, welke?

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Vanwege het trieste overlijden van mijn trouwe GeForce DDR (Rest in Peace \ '( ) moet ik een nieuw videokaartje hebben, heb er nu tijdelijk een GeForce 2 MX200 inzitten van Asus maar echt snel vind ik hem niet, in Wolfenstein kan ik niet eens soepel op 1024x768 draaien (kon wel met mijn Asus GeForce DDR).

Ik heb eigenlijk weinig zin om er veel geld in te steken omdat ik toch amper spellen speel, maar het moet ook wel een beetje vlot zijn, zodat we eens lekker Nazi\'s kunnen afschieten in Wolfenstein. })

Ik dacht zelf aan een GeForce 2 MX400, is dat een beetje een leuk kaartje? Is niet echt duur en lijkt me verder wel vlot. Ik ben de laatste tijd vooral met software bezig en ben ff iets minder op de hoogte van de hardwarewereld dus misschien dat jullie me uit de brand kunnen helpen hiermee, wat is een goeie keus?

Alvast bedankt. :)
 
Aangezien je toch amper spellen speelt kan je best een matrox kaart kopen (g450 bijvoorbeeld), dan kan je altijd nog een tweede monitor aansluiten of op je tv aansluiten. Het is absoluut niet de beste kaart in spelletjes maar doet het toch redelijk.
 
Doe net als ik. Koop een Radeon 8500. Heb hem zelf nog niet, maar gaat niet lang meer duren. ff wachten tot de baas het schp met geld weer langs stuurd en we kunnen. Drivers zijn misschien nog niet helemaal je van het, maar hij heeft zeker potentie. Is nu op veel gebieden al sneller dan de GayFarce 3 Ti500.
 
Doe net als ik. Koop een Radeon 8500. Heb hem zelf nog niet, maar gaat niet lang meer duren. ff wachten tot de baas het schp met geld weer langs stuurd en we kunnen. Drivers zijn misschien nog niet helemaal je van het, maar hij heeft zeker potentie. Is nu op veel gebieden al sneller dan de GayFarce 3 Ti500.
Ik heb eigenlijk weinig zin om er veel geld in te steken omdat ik toch amper spellen speel
Financier jij mee? ;)
 
Doe net als ik. Koop een Radeon 8500. Heb hem zelf nog niet, maar gaat niet lang meer duren. ff wachten tot de baas het schp met geld weer langs stuurd en we kunnen. Drivers zijn misschien nog niet helemaal je van het, maar hij heeft zeker potentie. Is nu op veel gebieden al sneller dan de GayFarce 3 Ti500.

Een radeon 8500 is hartstikke leuk natuurlijk maar die kost toch minimaal wel 600 piek ofzo?
 
Ik heb hier een GF2 MX400, werkt perfect hoor. Mij hoor je er echt niet over klagen, ik haal ook vet hoge scores in benchmarks.

Asus zit hier trouwens om de hoek, als ik er ff een keer \'s nachts voor je moet shoppen, geef maar een gil :P
 
Ik heb hier een GF2 MX400, werkt perfect hoor. Mij hoor je er echt niet over klagen, ik haal ook vet hoge scores in benchmarks.

Asus zit hier trouwens om de hoek, als ik er ff een keer \'s nachts voor je moet shoppen, geef maar een gil :P

Doe mij een Geforce 3 van asus. Dank u ;)
 
Ik zit verschrikkelijk te twijfelen tussen de Geforce 3 Ti 500 en de ATI 8500....

Als de driver support van ATI beter wordt, wordt het een ATI... ( Yep kheb nog effe.)
 
Heb nu eerst een nieuwe mamaplank besteld. Word tijd om m\'n brakke systeempje ;) wat up te graden. Heb nu P3 733 + Asus CU4VX + 384 mb + Geforce2Mx.

Moet worden. Epox 8KHA+ + Athlon XP 1900+ + 512 MB PC2100 DDR + Ati Radeon 8500. :9~

Nu weer stoppen. Computershit doen we wel op GoT.
 
Op zaterdag 24 november 2001 12:24 schreef Skoezie het volgende:
Heb nu eerst een nieuwe mamaplank besteld. Word tijd om m\'n brakke systeempje wat up te graden. Heb nu P3 733 + Asus CU4VX + 384 mb + Geforce2Mx.

Moet worden. Epox 8KHA+ + Athlon XP 1900+ + 512 MB PC2100 DDR + Ati Radeon 8500.

Nu weer stoppen. Computershit doen we wel op GoT.

Als iemand nog een Pentium 3 CPU (slot1) over heeft met een 100mhz bus dan hou ik me aanbevolen ;) Die 733 van jou zal wel 133mhz bus zijn? Als ie 100mhz is wil ik \'m wel :)
 
Hier ook nog een Asus P2B met een slot 1... Dus ook ik wil wel een P3 voor 100 mhz...



Aaaaaahhh kwil zo veel en ik heb zo weinig geld...
 
Hier ook nog een Asus P2B met een slot 1... Dus ook ik wil wel een P3 voor 100 mhz...



Aaaaaahhh kwil zo veel en ik heb zo weinig geld...

Ik was eerder! :) Ik wil iets van rond de 600-750mhz, dan kan ik als GTA3 uitkomt een beetje leuk spelen zonder dat het hapert. Alhoewel ik met m\'n 266 nog de meeste spellen redelijk goed kan draaien.
 
Als iemand nog een Pentium 3 CPU (slot1) over heeft met een 100mhz bus dan hou ik me aanbevolen ;) Die 733 van jou zal wel 133mhz bus zijn? Als ie 100mhz is wil ik \'m wel :)

Is idd een 133 bus. Maar is helaas al vergeven. Word voor m\'n broer. Schuif altijd m\'n oude zooi gewoon door.
 
[me]Revolution heeft inmiddels een nieuwe videokaart.
[/me]


We hadden op het werk nog een Asus V6800 liggen (een GeForce DDR met 64 MB geheugen!), die ik geschikt kon overnemen, bijna dezelfde kaart als ik had dus.

Bedankt voor jullie tips. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan