Ik neem een CB350F mee op vakantie,... wat neem ik

Yigal

MF veteraan
25 mei 2001
1.736
3
Voorburg
Wat zijn handige gereedschappen om mee te nemen?

Zowiezo neem ik al mee
- bougiesleutel + bougie
- paar steeksleutels + bahco (schrijf je dat zo :? )
- reservelampjes
- gaskabel (zie een andere post van me hehehe :P )
- combinatietang
- electradraad + tape (met tape kun je alles maken)

Ben ik hier iets vergeten?
 
CB's kennende neem ook wat zekeringen mee :P ( die fikten er bij mij regelmatig uit.) Kheb in zuid frankrijk eens mijn achterwiellager moeten vervangen, dan ben je idd verdomde blij dat je wat gereedschap bij je hebt... Duck-tape/ijzerdraad... schroevendraaiers... steeksleutels, ringsleuteltje 8 voor het eventueel ontluchten van je remmen, ratel + grootste maat dop ( in mijn geval 32.) voor je wielmoer... doekjes....
 
Bandensetje om de eventuele lekke band te proppen.
En een schakelaartje voor je ketting ;) (die had ik dus nodig :( )
 
Aha,

Tja, dat is ruim klote, maar kan je niet beter daar een mouw aan passen, IPV met zo'n hok op vakantie te gaan.
Heb ik ook een keer gedaan, in the middle of bloody knowhere van Wales raakt mijn tank ineens lek, gewoon een gaatje erin ( gerot natuurlijk ).
Lekker dan, daar sta je dan Bartje te spelen met een peuk in je bek, die je niet uit durft te spugen i.v.m bosbrand.....

Voor de rest, koplamp uit elkaar gevallen, demper verloren ( en weer gedeukt terug gevonden en gemonteerd ), knipperlicht verloren, electriciteits problemen, zekering uitbranderij, en gaskabel gebroken.
Die verwisseld ( dus gas dicht draaien om te geven zeg maar ) omdat we nergens, maar dan ook echt helemaal nergens gaskabels konden krijgen voor de meest in de GB voorkomende motor.

Oja, wel handig om even te vertellen als je de motor uitleent :)
 
het lijkt inderdaad wel voorbestemt met die dingen ja.

Maar één voordeel....

Alle mijn CB's, en dat zijn er ondertussen toch heel wat geweest, hebben me nooit maar dan ook nooit motorisch in de steek gelaten.
Maar wel een hoop meegemaakt met die dingen ja, aan de andere kant, als je een beetje kunt sleutelen kan je de hele wereld over met die dingen. Het heeft dan ook nooit maar dan ook nooit een vakantie verpest ofzo.

Toen ik een keer midden in Wales stond te vechten met een koppelingskabel kwam er een oude veteraan ( WW 2 , hij beschreef mijn woonplaats aardig gedetaileerd, dus ik neem aan dat hij er echt geweest was ) op me afgelopen, die me vroeg wat ik aan het doen was. Toen ik hem vertelde dat ik met de kabel aan het worstelen was, keek hij heel even bedenkelijk, en vroeg toen alleen "are you winning".
Geweldig....

Later nog even een "cup of tee" ( op mijn kosten ) met de goede man gedronken, en hem bedankt voor zijn inzet tijdens de oorlog, je had hem moeten zien opleven. geweldig gewoon......

Zie je wel, als motorrijder kom je de leukste mensen tegen, en maak je de mooiste dingen mee.

 
als je echt in "'t ol van pluto" zit kan het misschien handig zijn een gsm mee te nemen voor moest je in panne vallen en je kan het niet repareren
 
Alle mijn CB's, en dat zijn er ondertussen toch heel wat geweest, hebben me nooit maar dan ook nooit motorisch in de steek gelaten.
Maar wel een hoop meegemaakt met die dingen ja, aan de andere kant, als je een beetje kunt sleutelen kan je de hele wereld over met die dingen. Het heeft dan ook nooit maar dan ook nooit een vakantie verpest ofzo.

Motorisch niet kapot te krijgen...
De mijne vol water, gewoon lopen ( stomen als een stoomboot, maar wel lopen.)
Zonder olie, 80 km ( afstand.) gereden, hij ging wel steeds langzamer, maar hij bleef lopen... ( niet zelf gedaan, maar een huisgenoot die hem leende.)
Enz enz... Ik ga de dingen die ik in die 2.5 jaar met het ding heb meegemaakt niet allemaal vertellen, ongelooflijk veel onderdelen verloren enz enz grandioos machien... ( En toen zei men al, dat Harleys altijd stuk gingen, kun je nagaan }) )
 
Hij heeft me motorisch ook nog nooit in de steek gelaten. Het zijn dus die andere dingen, kabels, electra, remmen, electra, carburateurs die lekken, elektra, elektra, lampjes, zekeringen, elektra, bobines en elektra. O ja en natuurlijk niet te vergeten de elektra wil nog wel eens staakjes laten vallen ;) .

D'r gaat dus in ieder geval een hoop elektradraad mee + tape + elektronerd (= kameraad die elektro studeerd :) ).

Bedankt voor de nuttige tips en ook voor de nutteloze tips btw. Jullie horen wel hoe het is gegaan. Ik ga denk ik volgende week donderdag of vrijdag weg.
 
Toen ik een keer midden in Wales stond te vechten met een koppelingskabel kwam er een oude veteraan ( WW 2 , hij beschreef mijn woonplaats aardig gedetaileerd, dus ik neem aan dat hij er echt geweest was ) op me afgelopen, die me vroeg wat ik aan het doen was. Toen ik hem vertelde dat ik met de kabel aan het worstelen was, keek hij heel even bedenkelijk, en vroeg toen alleen "are you winning".
Geweldig...

wehehhe... die humor!! :} :+
 
Op 2001-08-07 13:08, schreef Mustang Sally:
Toen ik een keer midden in Wales stond te vechten met een koppelingskabel kwam er een oude veteraan ( WW 2 , hij beschreef mijn woonplaats aardig gedetaileerd, dus ik neem aan dat hij er echt geweest was ) op me afgelopen, die me vroeg wat ik aan het doen was. Toen ik hem vertelde dat ik met de kabel aan het worstelen was, keek hij heel even bedenkelijk, en vroeg toen alleen "are you winning".
Geweldig...

wehehhe... die humor!! :} :+

Ja hij is echt goed :? :? :+ :+
 
Vandaar dat dit mijn favoriete vakantie land is.
Mooie wegen, mooie bochten, mooie omgeving, en erg leuke en aardige mensen.

Waar gaat Frits Bolkestein eigenlijk naartoe?

Ikzelf ga hopelijk de laatse week van September nog een weekje naar de UK, en Wales toe. Als het effe meezit ( en daar reken ik effe niet op ) dan kan ik misschien wel twee weken weg, dan pak ik schotland er ook nog even bij.
 
Ik wil altijd nog eens terug naar Schotland, maar dan op de motor.

Twee jaar geleden hebben we met de auto een rondrit gemaakt van bijna drie weken en dat was een van de mooiste en leukste vakanties die ik ooit heb gehad.

Lekker op de motor door de Schotse Highlands rijden.
 
en dan door Glen Coe heen tuffen, en de hele westcoast afrijden naar boven.
Even langs bij het plaatsje "Stoer" voor een leuke foto, en via de de mooiste "loch's" weer terug naar beneden.

Neem anders eens een keer de Republiek Ierland mee, en laat vooral Noord-Ierland liggen waar het ligt, dat is de moeite niet waard.
 
Vandaar dat dit mijn favoriete vakantie land is.
Mooie wegen, mooie bochten, mooie omgeving, en erg leuke en aardige mensen.

Waar gaat Frits Bolkestein eigenlijk naartoe?

Ikzelf ga hopelijk de laatse week van September nog een weekje naar de UK, en Wales toe. Als het effe meezit ( en daar reken ik effe niet op ) dan kan ik misschien wel twee weken weg, dan pak ik schotland er ook nog even bij.

Het eerste plan is een paar daagjes naar de Ardennen, da's gelukkig dichtbij. Daarna zien we wel hoe ver we komen. Gewoon tentje achterop knuppen en gaan waar we zin in hebben.
 
Mijn zus had vroeger een 350 F ,heb toen ik een jaar of 15 was regelmatig lekker mee gereden ,wat een power had zo´n ding (als je een brommer gewent was)
Volgens mij mankeerde en nooit iets aan dat ding,toen mijn zus er meereed ,toen ik er regelmatig mee op pad was ging er wel eens wat kapot ,hoe zou dat toch komen?
 
Ik post onze route voor de geïnteresseerden vanavond wel ff in het routeforum. We hebben heel veel gezien behalve het uiterste Noordwesten.

"Stoer" is leuk :) . In het plaatsje Stromeferry is ook geen ferry (staat ook op het verkeersbord).


[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-08-07 16:23 ]
 
CB's zijn geweldig. Ik rijd nu op mijn 2e CB750 en heb tussendoor nog op een 400 rondgereden. Er gaat inderdaad regelmatig wat kapot maar ik ben er altijd mee thuis kunnen komen (je kunt best rijden met 1 voorwiellager).

Als ik je nog een tip mag geven, neem een busje schuim mee om lekke banden op te pompen. Heb ik altijd bij me en heeft me al twee keer gered. Je band staat binnen 1 minuut weer hard en je kunt zonder problemen nog 100-150 km rijden. Da's lang genoeg om ergens te komen waar je rustig een band kunt vervangen.

Tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan