Ik nu ook een brik!!

Lifebegins

Die hard MF'er
19 mei 2004
885
9
jaja, het moest er van komen. Verhuisd naar A'dam en geen stalling voor de motor. Dus dan maar op zoek naar een brik wat ik zo voor de deur kan zetten zonder dat het me een partij euro's kost als er eens wat mee is.
Na veel speurwerk ga ik zaterdag deze halen:

Photo-0119.jpg


Photo-0118.jpg



Nog in een hele mooie staat *O* Het enige minpuntje is een wel erg slecht werkende voorrem . Aangezien ik totaal niets van motoren weet kwa techniek, moet ik nog even uitzoeken wat het kan zijn. Ontluchten is al genoemd, en nieuwe remblokjes tot aan een nieuwe schijf toe.

Iemand ervaring met dit type wat mij eventueel kan helpen in de regio A'dam :? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn O-)

Is trouwens het GS topic ook bedoeld voor GSX'en :?

Nouja, in ieder geval ben ik blij met mijn gebakje *O* -O-
 
gefeliciteerd!

remmen: probeer nieuwe remolie eens uit... en check de rempomp en de kwaliteit van de remleiding ook!
 
Mooi brikkie, en die dingen zijn ijzersterk, de stofhoezen v/d voorrem willen nog weleens scheuren of uitdrogen waardoor er water en vuil in je rem komt, de remzuiger kan zich dan moeilijk bewegen. Denk dat dat de oorzaak is van de slecht werkende rem. Wel iets aan doen voordat je er serieus mee gaat rijden. Gr. D.D. :Y
 
Hey, zo'n Suuz heb ik ook nog gehad (ook een rode) ...en bij mij was de voorrem ook altijd aan het vastlopen. Heel vaak gangbaar moeten maken. Uiteindelijk heb ik er een 'ratbike/caféracer'-achtige motor van gemaakt.

Succes ermee! Deze ziet er overigens nog erg mooi uit!
 
Heb er nu een stalen remleiding opzitten. Verder de remvloeistof vervangen en alles ontlucht. Remt echt drie keer beter nu

Alleen lekt ze een beetje olie, neit veel een druppeltje per dag ofzo. Komt waarschijnlijk ergens vanaf de schakelas of tandwielas. Moet nog even kijken waar precies. Die keerringen kan je toch van buitaf vervangen ?? Ik hoop niet dat het hele blok dan uit elkaar moet.
Maarja, voorlopig doe ik er maar even niets aan want het is niet ernstig.

Ik ben nog steeds blij met het brikje *O*
 
Ik heb mijn schakelaskeerringen gewoon van buitenaf kunnen vervangen (CB400F & Yam Radian).
Zal bij de jouwe ook ongetwijfeld kunnen.
Voor het eruit peuteren van de oude heb ik dit trucje ooit hier ergens gelezen:

Prik met een kleine priem een gaatje in de oude keering, zodat je er een parker of spaanplaatschroef in kan draaien.
Aan die schroef trekken en hopla, de keerring komt eruit.

Succes en :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan