Ik op de motor, vrienden in de auto

Klopt niet, ga maar eens op de Nurburgring kijken…
Waar je met een motor een 1G bocht neemt met een elegante hellingshoek van 45 graden, waarbij alle krachten elkaar opheffen (zelfs de benzine blijft ongeveer recht in de tank liggen), heersen er in een auto bij dezelfde snelheid hele andere condities: alles wat los ligt vliegt door de cabine, de inzittenden botsen met de koppen tegen elkaar of laten op de zijruiten afdrukken achter van vervormde smoelwerken.:P
 
Het is goed dat je dit topic aanmaakt.

Even HEEL belangrijk!
Laat die documenten ondertekenen, en dan het liefst door ALLE passagiers van die auto, een krabbel op elke pagina, voor en achter. Of beter, geef elke passagier z'n eigen document. Laat ze ook iets ondertekenen dat ze dat document hebben gekregen, dat bewaar jij dan weer.

Ze moeten zich bewust worden dat jij en je motor het middelpunt van het universum zijn, denk daar niet te lichtzinnig over.

Als tweede, breng luiers mee, veel luiers. Je weet niet precies waar je aan toe bent in belgie. Je bent ver van huis, en wellicht hebben ze niet alle maten. Je zit in de ardennen, realiseer je dat!
O, en als laatste, bouw mentale weerstand op om het hoofd koel te houden bij tegenslagen. Het zal je maar gebeuren dat ze bij Luik uit zicht raken, en je hebt geen radiocontact meer.
 
Het is goed dat je dit topic aanmaakt.

Even HEEL belangrijk!
Laat die documenten ondertekenen, en dan het liefst door ALLE passagiers van die auto, een krabbel op elke pagina, voor en achter. Of beter, geef elke passagier z'n eigen document. Laat ze ook iets ondertekenen dat ze dat document hebben gekregen, dat bewaar jij dan weer.

Ze moeten zich bewust worden dat jij en je motor het middelpunt van het universum zijn, denk daar niet te lichtzinnig over.

Als tweede, breng luiers mee, veel luiers. Je weet niet precies waar je aan toe bent in belgie. Je bent ver van huis, en wellicht hebben ze niet alle maten. Je zit in de ardennen, realiseer je dat!
De tandjes lekker normale reactie zeg. Was de azijn in de aanbieding?
 
Ik snap de algemene strekking. Schijnbaar is het idioot om te denken dat je samen kan rijden en stel je voor dat je iemand wilt informeren. Dat andere het niet willen en zich alleen gaan opvreten aan langzaam rijden is jammer. We zijn op vakantie dus het hoeft niet snel. We zullen er rekening mee houden dat het niet kan.


Ik zie ook meerdere reacties die de strekking niet snappen. We rijden beide met eigen navigatie en willen graag samen rijden. Maar vinden het niet erg als we gescheiden raken. Ik hoef niet altijd en overal sneller te rijden dan een auto dus kan prima samen rijden. Ik zal de serieuze tips uit het forum meenemen.

Bedankt voor de reacties, van mij mag er een slotje op.
 
Die griet die op 1:24 half uitstapt via het raam tijdens de koprol en dat toch weer naar binnen kruip/vliegt. :}
Die heb ik ook even teruggegspoeld.
Ja, idd, gordels waren toen nog niet verplicht. En esp en abs bestond toen nog niet.
 
Ik snap de algemene strekking. Schijnbaar is het idioot om te denken dat je samen kan rijden en stel je voor dat je iemand wilt informeren. Dat andere het niet willen en zich alleen gaan opvreten aan langzaam rijden is jammer. We zijn op vakantie dus het hoeft niet snel. We zullen er rekening mee houden dat het niet kan.


Ik zie ook meerdere reacties die de strekking niet snappen. We rijden beide met eigen navigatie en willen graag samen rijden. Maar vinden het niet erg als we gescheiden raken. Ik hoef niet altijd en overal sneller te rijden dan een auto dus kan prima samen rijden. Ik zal de serieuze tips uit het forum meenemen.

Bedankt voor de reacties, van mij mag er een slotje op.
Denk ook even aan de files, dan heb je het voordeel van een motor.
Fijne vakantie.
 
Waar je met een motor een 1G bocht neemt met een elegante hellingshoek van 45 graden, waarbij alle krachten elkaar opheffen (zelfs de benzine blijft ongeveer recht in de tank liggen), heersen er in een auto bij dezelfde snelheid hele andere condities: alles wat los ligt vliegt door de cabine, de inzittenden botsen met de koppen tegen elkaar of laten op de zijruiten afdrukken achter van vervormde smoelwerken.:P
Nou en? Is toch helemaal niet erg? Moeten ze maar niet in een auto gaan zitten. Ik zit er niet mee. :P
 
Midweek belgie... gewoon zelf rijden en elkaar daar ontmoeten, wat jij leuk vind om te rijden daar kots je van in een koekblik en andersom val je in slaap op de motor.
 
Ik snap de algemene strekking. Schijnbaar is het idioot om te denken dat je samen kan rijden en stel je voor dat je iemand wilt informeren. Dat andere het niet willen en zich alleen gaan opvreten aan langzaam rijden is jammer. We zijn op vakantie dus het hoeft niet snel. We zullen er rekening mee houden dat het niet kan.


Ik zie ook meerdere reacties die de strekking niet snappen. We rijden beide met eigen navigatie en willen graag samen rijden. Maar vinden het niet erg als we gescheiden raken. Ik hoef niet altijd en overal sneller te rijden dan een auto dus kan prima samen rijden. Ik zal de serieuze tips uit het forum meenemen.

Bedankt voor de reacties, van mij mag er een slotje op.
De reacties zijn volgens mij net zo normaal als een document opstellen om samen te rijden en samen met iemand je voertuig na te lopen alwaar die persoon geen meter op gaat rijden..
 
Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt.

En vooral niet te benouwd zijn.

Je kunt via whatsapp je live locatie delen zo kun je google maps precies zien waar de ander is.
 
Helemaal nix samen rijden.
België is om de hoek, dus een paar uurtjes kan je best wel op jezelf rijden.
Verder is samen rijden heel vervelend omdat je steeds op moet letten om elkaar niet kwijt te raken.
Zeker door snelheids- maar ook manouevreer-verschil tussen motor en auto zal dat snel gebeuren.
Ik zou er niet aan moeten denken.................. :X (niet in de auto, maar zeker niet op de motor)

Zo en zo laat verwacht ik daar of daar te zijn.
Ik ga jullie daar wel weer treffen. Als ik er ben stuur ik wel een wappje.................

Als er toevallig file is sta je daar met de motor lekker tussen...................Brrrrrrrrrr
Met filteren rijd je er anders op je gemakje tussendoor.
 
Helemaal nix samen rijden.
België is om de hoek, dus een paar uurtjes kan je best wel op jezelf rijden.
Verder is samen rijden heel vervelend omdat je steeds op moet letten om elkaar niet kwijt te raken.
Zeker door snelheids- maar ook manouevreer-verschil tussen motor en auto zal dat snel gebeuren.
Ik zou er niet aan moeten denken.................. :X (niet in de auto, maar zeker niet op de motor)

Zo en zo laat verwacht ik daar of daar te zijn.
Ik ga jullie daar wel weer treffen. Als ik er ben stuur ik wel een wappje.................

Als er toevallig file is sta je daar met de motor lekker tussen...................Brrrrrrrrrr
Met filteren rijd je er anders op je gemakje tussendoor.
Heb je helemaal gelijk in. Zo had ik het nog niet bekeken. Denk dan ook dat dat is wat ik ga doen.
 
Heb je helemaal gelijk in. Zo had ik het nog niet bekeken. Denk dan ook dat dat is wat ik ga doen.
Goed besluit! :t
(al zeg ik 't zelf)

In verleden ook wel eens met een vriendengroep naar Z.Frankrijk geweest. (ik toen nog in de auto)
Van ons waren er 2 die samen op de motor Honda CB500 Four 50pk zijn gegaan. (met minimaal bagage)
Wij konden makkelijk de overige spullen in de auto laden.

Wat toen bleek dat onze motor-muizen de eerste 600km sneller waren, maar dat daarna de vermoeidheid werd gevoeld.
Uiteindelijk waren wij in de auto toch sneller op de bestemming. We reden in de auto minder snel, maar wel steeds door.
 
Zie het vooral als mogelijkheid dat hun je bagage in de auto meenemen en voor de rest lekker een route binnendoor plannen voor jezelf. Niks is saaier dan over de snelweg achter een koelblik aanrijden.
 
Zie het vooral als mogelijkheid dat hun je bagage in de auto meenemen en voor de rest lekker een route binnendoor plannen voor jezelf. Niks is saaier dan over de snelweg achter een koelblik aanrijden.
Zo ga ik al jaren met vrouw en kind op vakantie. Zij gaan met de auto, ik met de motor via de toeristische route.
 
Zie het vooral als mogelijkheid dat hun je bagage in de auto meenemen en voor de rest lekker een route binnendoor plannen voor jezelf. Niks is saaier dan over de snelweg achter een koelblik aanrijden.
Oh dat zeker, moet je niet tegen hun vertellen ;) zodra we de grens over gaan gaat de optie snelweg vermijden altijd aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan