ik rij als een trut

Gerdt

MF veteraan
2 mrt 2008
1.304
0
Naaldwijk
hee vandaag mijn motor opgehaald

maar ik rij als een trut met dit weer... ben te bang om op me bek te gaan en het door de bocht kijken en gast vast houden wil ook niet meer

dr phill ?
 
tsss gewoon vlammen ;)






nee ik snap het heel goed ik ga ook als een dweil door de bocht -O-

vrij laat voor een vrijdagtopic trouwens ;)
 
Laatst bewerkt:
ja vandaag was de 2x dat ik op me r6 reed ( proefrit vorige week) en nu op gehaald bij de dealer

maar alleen de rechte stukken durf ik hem nog een beetje open te trekken :]
5000 toeren hahaha en dan vind ik het al hard ( hij kan tot de 15000 ofzo ? hahaha )
maarja hopen dat het morgen droog weg dek word..
in de bochten ga ik vet traag, gas open dicht open dicht
maarja zal wel zijn omdat ik nu opeens zo'n snel ding heb :Y
 
Laatst bewerkt:
hee vandaag mijn motor opgehaald

maar ik rij als een trut met dit weer... ben te bang om op me bek te gaan en het door de bocht kijken en gast vast houden wil ook niet meer

dr phill ?
gefeliciteerd met je nw motor . je doet het heel goed hoor om "bang"te zijn met dit weer maar het gevoel met dit weer komt wel naar mate je langer je nw motor hebt en je er een paar banden onder hebt liggen waar jij je eigen goed gevoel bij hebt . suc 6 en rustig aan. :W
 
Weet je wat helpt ?


Je motor in de winter weg zetten en weer gaan rijden als het mooi weer is :+
 
Komt vanzelf wel, genieten van de rechte stukken en snelheid in de bochten langzaam opvoeren.

Maandag hier ook de hele straat door met doorslippend achterwiel, op een 25kW GS500 nog wel _O-

Maar vanaf maandag rijd ik ook eerst weer als en trut, voor het eerst met de FZR1000 :$

En over een paar weken :]
 
Gewoon een paar keer hard op het gas in de eerste versnelling om aan te voelen wanneer hij nou werkelijk spint. Verder rustige kruispunten of stoplichten aanremmen door (ver van te voren) met je achterrem te remmen om een beetje gevoel voor het slippen te krijgen. Een stap verder is om zo hard te remmen dat je voorwiel ff kort blokkeert. Hier moet je je kop natuurlijk wel goed bijhouden. Zodra je hem voelt blokkeren, rem los. En nogmaals, begin hier ruim op tijd mee, zodat je nog alle tijd hebt om werkelijk te remmen voor het kruispunt/stoplicht/zebrapad/whatever. Zorg ook dat er niemand vlak achter je rijd!

Je zult zien hoeveel 'kracht' er nog nodig is voordat je voorwiel blokkeert of voordat je gaat glijden. Ik denk dat dat je wel meer zelfvertrouwen zal geven.
 
Gewoon een paar keer hard op het gas in de eerste versnelling om aan te voelen wanneer hij nou werkelijk spint. Verder rustige kruispunten of stoplichten aanremmen door (ver van te voren) met je achterrem te remmen om een beetje gevoel voor het slippen te krijgen. Een stap verder is om zo hard te remmen dat je voorwiel ff kort blokkeert. Hier moet je je kop natuurlijk wel goed bijhouden. Zodra je hem voelt blokkeren, rem los. En nogmaals, begin hier ruim op tijd mee, zodat je nog alle tijd hebt om werkelijk te remmen voor het kruispunt/stoplicht/zebrapad/whatever. Zorg ook dat er niemand vlak achter je rijd!

Je zult zien hoeveel 'kracht' er nog nodig is voordat je voorwiel blokkeert of voordat je gaat glijden. Ik denk dat dat je wel meer zelfvertrouwen zal geven.

hmm goeie tip maar dat doe ik wel als het droog weg dek is :Y
 
hee vandaag mijn motor opgehaald

maar ik rij als een trut met dit weer... ben te bang om op me bek te gaan en het door de bocht kijken en gast vast houden wil ook niet meer

dr phill ?

Je pakt 't behoorlijk goed aan.
Toen ik vroegah nog op de motor pizza's bezorgde, was ik in de wintermaanden ook geen held.

Je weet nooit als de zon niet schijnt of het nu net toch ff geijzeld hebben ;)
 
EDIT: mag weg, dacht dat ik in een ander topic zat...
 
Laatst bewerkt:
Je pakt 't behoorlijk goed aan.
Toen ik vroegah nog op de brommert kranten bezorgde, was ik in de wintermaanden ook geen held.

Je weet nooit als de zon niet schijnt of het nu net toch ff geijzeld kan hebben
:^

Wees alleen niet bang om eens te vallen.
De angst voor het gevaar ( lees vallen ) is het werkelijke gevaar ;)

Veel veilige en boetevrije kilometers toegewenst.

Dr. Phill
 
Laatst bewerkt:
ik ben wel bang om te vallen omdat ik geen geld boom in de tuin heb ;( ;( ;( ;(

dr phill weet u een oplossing en dan niet zeggen

- zij wieltjes,

- niet motor rijden


- bladie bla bla ik ben dr phill
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan