Ik rij met 'n rooie jerrycan naar A'dam, spot me!

rijden met een jerry-can vol benzine op de motor is...

  • Levensgevaarlijk!

    Stemmen: 25 58,1%
  • volkomen veilig mits goed bevestigd

    Stemmen: 18 41,9%

  • Totaal aantal stemmers
    43

Gilles de bilde

geblokkeerd account
26 sep 2004
33
0
Lier
Weet niet of er morgen nog mensen naar Amsterdam rijden.

Maar ik cruise daar morgenvroeg (rond 8:00-8:30) naartoe, vanuit eindhoven, via den bosch -->utrecht

Dus als julie een volgepakte nighthawk zien met een rooie Jerry-can then that's me!


Want ik neem m'n eigen benzine mee! kan namelijk hier in't zuuden veel goedkoper tanken! 8-)


Buiten dit feitje dat we naar elkaar kunnen gaan zwaaien vroeg ik me nog wat af:


Is het wel veilig om met een jerry-can vol benzine te gaan rijden.
En, heeft iemand van julie dat wel eens gedaan?
Het is natuurlijk een leuke manier om te kijken hoeveel km's je echt uit je motor kunt persen inclusief reserve.

Enige nadeel is dat ik 10 liter aan benzine gewicht meesleep.
Ik heb die jerry-can redelijk stevig met een spanband en 2 spinnen vastgezet aan de zijkant van m'n motor.

Is dat een beetje veilig of ga ik hem zo onderweg verliezen?

alvast bedankt voor de replies, en mischien tot morgen on the freeway!

-Gdb
 
Dit kan toch niet serieus meer zijn B|


ik zit echt niet te liegen, verdere manieren om me te herkennen is dat links dus die jerry-can hangt, rechts een 2de helm (zwart) en in't midden een tas, op de buddyseat..en achter die tas nog een deken in een "mycom" tasje gerold
 
nou laat die spinnen maar zitten hoor. als die spanbanden het niet houden, houden die spinnen het al helemaal niet.

denk overigens wel dat het goed gaat, maar ik vind het wel een stom plan. hoeveel zal het uitmaken? een paar eurotjes? hoop gedoe in dat geval.
 
Dit kan toch niet serieus meer zijn B|
Lijkt mij ook niet serieus ...... alleen een poging om reacties uit te lokken wellicht ?

10 liter benzine in een jerrycan meenemen op de motor ... hoeveel goedkoper is dat spul bij jullie "in het zuiden"? 10 Eurocent per liter? 20 Eurocent per liter ? Al was het 50 Eurocent per liter, dan nog spaar je maar 5 Euro uit. Waarom zou je voor zo'n lullig bedrag de moeite nemen om een jerrycan op je motor te binden met alle risico's van dien.
 
nou laat die spinnen maar zitten hoor. als die spanbanden het niet houden, houden die spinnen het al helemaal niet.

denk overigens wel dat het goed gaat, maar ik vind het wel een stom plan. hoeveel zal het uitmaken? een paar eurotjes? hoop gedoe in dat geval.

een paar euro weet je hoeveel dat is, minstens 2 euro da's al 4,40 minimaal in oude guldens...bijna een 5je dat vind ik wel veel
 
ik zit echt niet te liegen, verdere manieren om me te herkennen is dat links dus die jerry-can hangt, rechts een 2de helm (zwart) en in't midden een tas, op de buddyseat..en achter die tas nog een deken in een "mycom" tasje gerold
whoehaaaaaaaa .......... dit is echt leuk.... B|
 
Ooooohhhww, ik lees nu pas wie de TS is.

Ik ga mn tijd ff ergens anders nuttig maken ok? De garaniums moeten weer hoognodig bijgepunt worden nl. :Z
 
hey ik kom zo terug, ga toch eventjes de spullen op m'n bike herorganiseren dat die spanband wat beter zit voor de jerry-can echt stevig vast te houden..., kom vanavond nog wel even online

ik ga trouwens een foto maken om het te bewijzen!, give me 10 minutes
 
Vergeet je niet die spanband ook om je middel vast te maken :? Anders heb je niet in de gaten als je je jerrycan verliest :)
 
Geloof er niks van :r

Nickname: Gilles de Bilde
Profiel: Beroep: Voetballer

Zit gewoon een beetje 't Forum te verneuken! B|
 
Ik vind t wel goede ideeën allemaal, iig vermaak. Caberatiers praten ook veel poep, maar t blijft leuk.

Ik zeg: Keep up the good work!! :) :) :)
 
Weet niet of er morgen nog mensen naar Amsterdam rijden.

Maar ik cruise daar morgenvroeg (rond 8:00-8:30) naartoe, vanuit eindhoven, via den bosch -->utrecht

Dus als julie een volgepakte nighthawk zien met een rooie Jerry-can then that's me!


Want ik neem m'n eigen benzine mee! kan namelijk hier in't zuuden veel goedkoper tanken! 8-)




Buiten dit feitje dat we naar elkaar kunnen gaan zwaaien vroeg ik me nog wat af:


Is het wel veilig om met een jerry-can vol benzine te gaan rijden.
En, heeft iemand van julie dat wel eens gedaan?
Het is natuurlijk een leuke manier om te kijken hoeveel km's je echt uit je motor kunt persen inclusief reserve.

Enige nadeel is dat ik 10 liter aan benzine gewicht meesleep.
Ik heb die jerry-can redelijk stevig met een spanband en 2 spinnen vastgezet aan de zijkant van m'n motor.

Is dat een beetje veilig of ga ik hem zo onderweg verliezen?

alvast bedankt voor de replies, en mischien tot morgen on the freeway!

-Gdb

Levensgevaarlijk!!!!!...net als die jerry-can waar je op rijdt |( ........... :+
 
Er komen de laatste tijd steeds meer wannabe Appie_Smoke's op het forum :) Jij was toch degene die ook al wou slipstreamen achter een vrachtwagen? Ik denk dat je overigens met het extra gewicht en de slechtere stroomlijn uit eindelijk toch duurder uit bent ;)
 
Als je nou een strekhaak op je motor last, kun je er een aanhangwagen achter hangen met een heel vat benzine erop...die kun je dan in Amsterdam mooi verkopen... |(
 
Goed idee, sterker nog je moet hier eens langskomen. Hier in spanje is de benzine maar 90 ct voor een liter 95. Dus als je dan een flinke aanhanger met plastic zakken met benzine meeneemt achter je moto kan je gratis op vakantie, je spaart immers een hoop geld uit!

Goed idee & ik wacht met smart op je feataux!
 
Ow mijn god, ik heb het nu pas door. Het is zo'n 'alkaaida' strijder (ja Belgische heh) die een zelfmoordaanslag gaat plegen op een doelwit in Amsterdam... waar o waar zal hij toeslaan :?

:+

Suggesties zijn welkom, and remember; het is een Belg! :P

Ik denk dat hij metrostation Gaasperplas binnen rijdt denkende dat het A'dam CS is :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan