Ik rij weer.. op een GS500F

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Voor diegene die net opstappen maar eigenlijk toch best geilen op het uiterlijk van echte supersports ala gixxer. Dit is denk'k wel het ideale motortje voor je. Weegt niks. Heeft niet teveel vermogen waardoor je nu echt aan't gas kan hangen. Is echter wel sterk genoeg om zeker een hele poos te boeien. En geloof me ('k heb heel eventjes gixxer gereden), een tragere motor waar je meer van benut is leuker rijden dan een snelle motor waar je continu moet opletten dat je niet te heftig aan het gas gaat in een bochie.

Kortom: superbeginnersmotor die er ook nog eens lekker uitziet. Ik vond het wel een paar piccies waard :)

my_gs500f_front.jpg

my_gs500f_left_front.jpg

my_gs500f_right_front.jpg

my_gs500f_right_rear.jpg
 
Ik vond (vind) 'em vooral in de blauwe kleurstelling best een leuke fiets, maar eigenlijk ziet 'ie er in 't zwart ook goed uit.. 8-) Veel plezier en veilige kilometers ermee! :]
 
Leuk fietsie, ikzelf heb een oude GS450e ('89) en een FZR600r ('94)... en met de GS is het lekker glijden door de bochten waar ik met de FZR toch wat voorzichtiger ben..

veel plezier ermee !
 
Poohbeer weer op de motor...het moest er eens van komen heh ;)

Veel plezier met je fiets, vooral lang plezier :] :] :]
 
Hou je deze langer heel? :)
En wat moet die keukenrol op de grond? Je bent je toch niet op straat
aan het afr*kken op die motor he? :+

Mooi kuipje maar dit moet zeker weten ook als 3rd party te koop zijn binnenkort naast de normale TCP kuipen...
 
Hou je deze langer heel? :)
En wat moet die keukenrol op de grond? Je bent je toch niet op straat
aan het afr*kken op die motor he? :+


:j die keukenrol stond er samen met stickerverwijderaar om al die achterlijke lijmresten van die waarschuwingsstickers van me kuipje te krijgen :(
 
Leuk fietsie, ikzelf heb een oude GS450e ('89) en een FZR600r ('94)... en met de GS is het lekker glijden door de bochten waar ik met de FZR toch wat voorzichtiger ben..

veel plezier ermee !

GS450 is niet te vergelijken met een GS500e joh ! :)
En die FZR heb je net, dus niet zo vreemd dat je er nog geen gekkigheid mee uit haalt.



@ Poohbeer ; Waarschuwingsstickers zitten er niet voor niets op!! Vraag me trouwens af waar ze op mijn motor zitten :) Maar vind het een mooi fietsje, moet alleen wel een andere uitlaat onder, nadeel is dat je geen slip-on kan gebruiken, moet echt van voor naar achter nieuw.

Verder jammer dat ze er geen watergekoeld blok van hebben gemaakt, maar verder erg mooi ! Als je ooit nog een jiffy nodig hebt, hier ligt een gloednieuwe voor GS500e en GS500F :P
 
Zeker nooit leren lezen, kijk eens een paar replies hierboven! :o
:^ :+

Eneeuhhm.. die waarschuwingsstickers zitten er niet voor niets op?! Waarom dan wel?! Dat'k niks in de weg mag hangen van de stuurinrichting weet'k ook wel hoor. Hoef'k echt geen 2 stickers voor te hebben. En die derde sticker was niet eens verstaanbaar voor me, geen engels, nederlands, frans of duits dat erop stond.

Trouwens, een jiffy? WTF zou'k met zo'n ding moeten doen? Die dingen verslijten toch niet?

Als er trouwens iemand weet hoe je een motor op z'n middenbok moet krijgen, ik hoor het graag. Toen ik het probeerde duikelde ik namelijk zowat voorover met me motor :( Voorlopig rust ie dus maar op de jiffy :+
 
Laatst bewerkt:
:^ :+

Eneeuhhm.. die waarschuwingsstickers zitten er niet voor niets op?! Waarom dan wel?! Dat'k niks in de weg mag hangen van de stuurinrichting weet'k ook wel hoor. Hoef'k echt geen 2 stickers voor te hebben. En die derde sticker was niet eens verstaanbaar voor me, geen engels, nederlands, frans of duits dat erop stond.

Trouwens, een jiffy? WTF zou'k met zo'n ding moeten doen? Die dingen verslijten toch niet?

Als er trouwens iemand weet hoe je een motor op z'n middenbok moet krijgen, ik hoor het graag. Toen ik het probeerde duikelde ik namelijk zowat voorover met me motor :( Voorlopig rust ie dus maar op de jiffy :+

Waarschuwingsstickers zijn om Amerikaanse taferelen te voorkomen :)

Jiffy slijt ook niet, is me toen ik een technisch onbenul was (eigenlijk nog steeds :P ) aangesmeerd door een grote motordealer in Nijkerk. Zou teveel speling op mn jiffy zitten, was bullshit, had elke GS. Enfin, toch 50 euro voor gedokt en ze wilden 'm niet terugnemen toen ik zei dat die speling onzin was en dat elke GS (of eigenlijk elke motor) dat heeft.. kom er ook nie meer in m'n leven :)


Maaruh op de middenbok zetten is heel simpel. Sta dus naast je motor, zet de middenbok aan de grond zonder veel kracht. Nu kan je je motor iets meer van je af houden tot je voelt dat het gedeelte van de bok aan de andere kant ook op de grond staat.

Duw nu met de hak van je voet de bok verder en help eventueel een beetje mee door de achterkant ietsje omhoog te tillen (weinig kracht voor nodig). En zie, staat op de bok. Zo deed ik het altijd bij m'n GSX600F en dat kreng woog iets van 210-220kg.

Dit moet je overigens gehad hebben tijdens je rijlessen of wellicht bij je examen. Het is een bijzondere verrichting als ik het goed heb.

Anders moet je maar eens langsrijden voor een bakje koffie en laat ik zien hoe je 'm moet opbokken ;)
 
Jiffy slijt ook niet, is me toen ik een technisch onbenul was (eigenlijk nog steeds :P ) aangesmeerd door een grote motordealer in Nijkerk. Zou teveel speling op mn jiffy zitten, was bullshit, had elke GS. Enfin, toch 50 euro voor gedokt en ze wilden 'm niet terugnemen toen ik zei dat die speling onzin was en dat elke GS (of eigenlijk elke motor) dat heeft.. kom er ook nie meer in m'n leven :)

Hahaha, ik gil wel als'k dat ding toch ooit kapot krijg.. teveel speling ofzo ;)


Maaruh op de middenbok zetten is heel simpel. Sta dus naast je motor, zet de middenbok aan de grond zonder veel kracht. Nu kan je je motor iets meer van je af houden tot je voelt dat het gedeelte van de bok aan de andere kant ook op de grond staat.

Duw nu met de hak van je voet de bok verder en help eventueel een beetje mee door de achterkant ietsje omhoog te tillen (weinig kracht voor nodig). En zie, staat op de bok. Zo deed ik het altijd bij m'n GSX600F en dat kreng woog iets van 210-220kg.

Dit moet je overigens gehad hebben tijdens je rijlessen of wellicht bij je examen. Het is een bijzondere verrichting als ik het goed heb.

Anders moet je maar eens langsrijden voor een bakje koffie en laat ik zien hoe je 'm moet opbokken ;)

Mmm, zoals jij't uitlegt deed ik het geloof'k.. maar omhoog wou die motor toch echt niet hoor. In België is dat trouwens zeker weten geen onderdeel van de rijles of het examen.

Koffie.. mmm, heb je ook wat fris? :+
 
Leuke motor *D ik heb zelf een 14 jaar oude GS500E met kuip(25kw). Veel plezier met je nieuwe fiets(gaat vast wel lukken)
 
Hahaha, ik gil wel als'k dat ding toch ooit kapot krijg.. teveel speling ofzo ;)Mmm, zoals jij't uitlegt deed ik het geloof'k.. maar omhoog wou die motor toch echt niet hoor. In België is dat trouwens zeker weten geen onderdeel van de rijles of het examen.

Koffie.. mmm, heb je ook wat fris? :+

Ziet er :} uit, gefeliciteerd.
Opbokken is even wennen, als je de slag eenmaal te pakken hebt snap je niet waarom je d'r eerst zo'n moeite mee had. Wat weegt een K1100 ook alweer... |( ;)
 
zeer leuke fiets, alleen er moeten clip-ons op en die tellers moeten aan de voorkuip vast. dan is het een echte sportfiets (waarom hebben ze dat niet in de fabriek gedaan ipv alleen een stuk platic eromheen te gooien :X )
 
zeer leuke fiets, alleen er moeten clip-ons op en die tellers moeten aan de voorkuip vast. dan is het een echte sportfiets (waarom hebben ze dat niet in de fabriek gedaan ipv alleen een stuk platic eromheen te gooien :X )

Euhh.. omdat ze op deze manier heel erg goedkoop een mooie 'racey' fiets kunnen maken zonder 30 machines opnieuw te gaan programmeren, zonder bestaande onderdelen opnieuw te ontwerpen, ...

Lijkt me vrij logisch eigenlijk.
 
Ja hoor, ik heb wel een glaasje fris voor je ;)

Voordeel is, als je op je bek gaat, dat je 'm dan ook weer naar een gewone GS500e kan ombouwen ;) Maar deze kuip zal 100% zeker worden nagemaakt door TCP en andere fabrikanten, alleen de ophangpunten heeft de GS500F dan standaard al, dat scheelt wat werk. Wat is nou de topsnelheid ? Van de oude was het dacht ik zo'n 185km/u.


edit ; Kost trouwens geen drol zo'n nieuwe 500F... kost maar 5690... en kuiploos 5190..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan