Ik slaap deze nacht niet: nieuwe motor

Het is er van gekomen: na lange discusies met mijn wederhelft en veel rondkijken: een nieuwe motor
Er was wel een zonnebank nodig om mijn vrouw te overtuigen maar ik heb 'm gekocht
een MV Agusta F4 SPR

Ik houd mijn kwakkie voor in de regen en in de winter en woon-werk verkeer kan ik de mv houden als mijn speeltje.
Wou eerst de special parts die ook in de showroom stond maar die was echt te extreem duur 28.000 Euro ;(
De dealer heeft zelfs speciaal tot 21.00u in de winkel gewacht omdat ik in de vooravond toch beslist had om 'm te kopen.
Morgen vanaf 12u kan ik hem afhalen :}

Ik ga echt niet pitten vannacht.


2002 F4 SPR - Technical Specifications
ENGINE
Type Four cylinder, 4 stroke, 16 valve
Timing system
"D.O.H.C", radial valve
Total displacement
45.7 cu. in.
Compression ratio
12:1
Starting
Electric
Bore x stroke
2.9 in. x 1.7 in.

Max. horse power - r.p.m. (at the crankshaft)
107,3 Kw (146 CV) at 13000 - Lim. 13900 r.p.m. with RG3 + Eprom
Max. torque - r.p.m.
8,2 Kgm at 11000
Cooling system
Liquid cooled, water-oil heat exchanger

Engine management system
"Weber Marelli" 1,6 M ignition - injection integrated system; induction discharge electronic ignition, "Multipoint" electronic injection

Clutch Wet, multi - disc

Gear box Cassette gearbox; six speed, constant mesh

Primary drive 47/81

Gear ratio Close ratio (n°3 final ratio equipment)

First gear: Speed 15/37 90.9 mph 93.3 mph 95.8 mph at 13900 r.p.m.
Second gear: Speed* 16/33 108.7 mph 111.6 mph 114.6 mph at 13900 r.p.m.

Third gear: Speed* 15/27 124.6 mph 127.8 mph 131.3 mph at 13900 r.p.m.

Fourth gear: Speed* 19/30 142.0 mph 145.8 mph 149.7 mph at 13900 r.p.m.

Fifth gear: Speed* 23/33 156.3 mph 160.4 mph 164.8 mph at 13900 r.p.m.

Sixth gear: Speed* 18/24 168.2 mph 172.6 mph 177.6 mph at 13900 r.p.m.

Final velocity ratio 15x39 15x38 15x37

ELECTRICAL EQUIPMENT

Voltage 12 V

Alternator 650 W at 5000 r.p.m.

Battery 12 V - 9 Ah

DIMENSIONS AND WEIGHT

Wheelbase 55.04 in.

Overall lenght 79.01 in.

Overall width 26.97 in.

Saddle height 31.10 in.

Min. ground clearance 5.12 in.

Trail 3.87 in.

Dry weight 413.6 lb

Fuel tank capacity 4.6 Brit. gal. ( reserve fuel: 0.88 Brit. gal. )

PERFORMANCE

Maximum speed* 177.6 mph (maximum speed 182.2 mph with 15/36 final drive)

FRAME

Type CrMo Steel tubular trellis (TIG welded)

Rear swing arm pivot plates: material Aluminium alloy

FRONT SUSPENSION

Type "UPSIDE - DOWN" telescopic hydraulic fork with rebound-compression damping and spring preload adjustment

Rod dia. 1.93 in.

Travel: on leg axis 4.65 in.

REAR SUSPENSION

Type Progressive, single shock absorber with rebound - compression damping and spring preload (SPR rear suspension fully adjustable for high/low speed damping)

Single sided swing arm: material Aluminium alloy

Wheel travel 4.72 in.

BRAKE

Front brake: Double steel floating disc
disc dia.; caliper piston number and dia. 12.2 in.; 6 with 0.89 in. dia.; 1.00 in. dia.; 1.19 in. dia.

Flange material: Aluminium
Rear brake: Single steel disc
disc dia.; caliper piston number and dia. 8.27 in.; 4 with 1.00 in. dia.

RIMS
Front: Material / size Aluminium alloy 3,50 " x 17 "
Rear: Material / size Aluminium alloy 6,00 " x 17 "

TIRES
Front 120/65 - ZR 17 (56 W)
Rear 190/50 - ZR 17 (73 W) or 180/55 - ZR 17 (73 W)
FAIRING
Material Thermoplastic and carbon fiber



Moet je dan dat hele lijstje uit je hoofd leren voordat je daadwerkelijk erop mag gaan rijden? :)

Veel plezier met je nieuwe fiets!!!


CAT
 
volgus mij is dat deze

misc.php
Ik geloof het pas als ik het bewijs heb gezien: een foto van hem OP de motor!
 
Moet ie nog naakt ook ??
gaan van het weekend scheuren, zal er dan nog wel enkele nemen

warning: een kawagroen pak op deze motor is :r

Nieuw pak! Anders is het geen porum ;)

Alles wat de uitstraling van deze motor nadelig beinvloed moet verwijderd worden. Koop maar een zwart pak of zo... 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan