Ik slaap deze nacht niet: nieuwe motor

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Het is er van gekomen: na lange discusies met mijn wederhelft en veel rondkijken: een nieuwe motor
Er was wel een zonnebank nodig om mijn vrouw te overtuigen maar ik heb 'm gekocht
een MV Agusta F4 SPR

Ik houd mijn kwakkie voor in de regen en in de winter en woon-werk verkeer kan ik de mv houden als mijn speeltje.
Wou eerst de special parts die ook in de showroom stond maar die was echt te extreem duur 28.000 Euro ;(
De dealer heeft zelfs speciaal tot 21.00u in de winkel gewacht omdat ik in de vooravond toch beslist had om 'm te kopen.
Morgen vanaf 12u kan ik hem afhalen :}

Ik ga echt niet pitten vannacht.


2002 F4 SPR - Technical Specifications
ENGINE
Type Four cylinder, 4 stroke, 16 valve
Timing system
"D.O.H.C", radial valve
Total displacement
45.7 cu. in.
Compression ratio
12:1
Starting
Electric
Bore x stroke
2.9 in. x 1.7 in.

Max. horse power - r.p.m. (at the crankshaft)
107,3 Kw (146 CV) at 13000 - Lim. 13900 r.p.m. with RG3 + Eprom
Max. torque - r.p.m.
8,2 Kgm at 11000
Cooling system
Liquid cooled, water-oil heat exchanger

Engine management system
"Weber Marelli" 1,6 M ignition - injection integrated system; induction discharge electronic ignition, "Multipoint" electronic injection

Clutch Wet, multi - disc

Gear box Cassette gearbox; six speed, constant mesh

Primary drive 47/81

Gear ratio Close ratio (n°3 final ratio equipment)

First gear: Speed 15/37 90.9 mph 93.3 mph 95.8 mph at 13900 r.p.m.
Second gear: Speed* 16/33 108.7 mph 111.6 mph 114.6 mph at 13900 r.p.m.

Third gear: Speed* 15/27 124.6 mph 127.8 mph 131.3 mph at 13900 r.p.m.

Fourth gear: Speed* 19/30 142.0 mph 145.8 mph 149.7 mph at 13900 r.p.m.

Fifth gear: Speed* 23/33 156.3 mph 160.4 mph 164.8 mph at 13900 r.p.m.

Sixth gear: Speed* 18/24 168.2 mph 172.6 mph 177.6 mph at 13900 r.p.m.

Final velocity ratio 15x39 15x38 15x37

ELECTRICAL EQUIPMENT

Voltage 12 V

Alternator 650 W at 5000 r.p.m.

Battery 12 V - 9 Ah

DIMENSIONS AND WEIGHT

Wheelbase 55.04 in.

Overall lenght 79.01 in.

Overall width 26.97 in.

Saddle height 31.10 in.

Min. ground clearance 5.12 in.

Trail 3.87 in.

Dry weight 413.6 lb

Fuel tank capacity 4.6 Brit. gal. ( reserve fuel: 0.88 Brit. gal. )

PERFORMANCE

Maximum speed* 177.6 mph (maximum speed 182.2 mph with 15/36 final drive)

FRAME

Type CrMo Steel tubular trellis (TIG welded)

Rear swing arm pivot plates: material Aluminium alloy

FRONT SUSPENSION

Type "UPSIDE - DOWN" telescopic hydraulic fork with rebound-compression damping and spring preload adjustment

Rod dia. 1.93 in.

Travel: on leg axis 4.65 in.

REAR SUSPENSION

Type Progressive, single shock absorber with rebound - compression damping and spring preload (SPR rear suspension fully adjustable for high/low speed damping)

Single sided swing arm: material Aluminium alloy

Wheel travel 4.72 in.

BRAKE

Front brake: Double steel floating disc
disc dia.; caliper piston number and dia. 12.2 in.; 6 with 0.89 in. dia.; 1.00 in. dia.; 1.19 in. dia.

Flange material: Aluminium
Rear brake: Single steel disc
disc dia.; caliper piston number and dia. 8.27 in.; 4 with 1.00 in. dia.

RIMS
Front: Material / size Aluminium alloy 3,50 " x 17 "
Rear: Material / size Aluminium alloy 6,00 " x 17 "

TIRES
Front 120/65 - ZR 17 (56 W)
Rear 190/50 - ZR 17 (73 W) or 180/55 - ZR 17 (73 W)
FAIRING
Material Thermoplastic and carbon fiber
 
Aha... de eerste (echte) F4 op het forum!!!

Gefeliciteerd!
Veel rijplezier gewenst :] :] :]

(zeker geld over... :( )
 
volgus mij is dat deze

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3259/8c7f545e7ebaf474f3368fcaaa66f1b9 (f4spr_5.jpg)​
 
ik speciaal deze middag al een foto genomen om te laten zien hier

weet je wat?? :j :P
 
PICCIE!!!!!!!!!!!!!

EN GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!!!
 
hmmmmmmmm niet gek die kleuren

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3260/1d243d5584c21492148af284c8ea227b (f4spr_3.jpg)​
 
Wow, ik heb gewoon nog iets moois aan die motor ontdekt wat ik nog niet gezien had (het is ook zoveel) Dat achterwiel!! Die 'spaken' (noem je dat zo) zijn opengewerkt en mooi ook!!!

Nu alleen nog een andere koplamp (vrouwen hebben ook altijd wat te zeiken hè :P )
 
Op vrijdag 07 juni 2002 23:24 schreef Rene de Maaijer het volgende:
GefeliciteerdDit had ik met me nieuwe leren pakkie

komt me dus bekent voor. :)
ach het mijne kost wel 17.845 maal meer dus :P :P
 
Super gaaf die fiets! Maar laat die vrouwen maar zeiken. Die hebben ook niet overal verstand van }) Maar ga als je blieft geen MV race pak kopen. Dat vind ik nl. zwaar overdone!

Voor de rest suc6 er mee.

ps. ik ben aan het sparen voor een zonnebank voor mijn vriendin. Kijken of het werkt. ;)
 
Minder mooi die koplamp???

Het is MV!!
Het mooiste wat er is..


Maar ik ben ook hard aan het sparen en als ik jou leeftijd hebt bereikt zal het er ook van komen (HOOP IK)voorlopig doe ik het nog met me R6.

Oja GEFELICITEERD
 
Terug
Bovenaan Onderaan