Ik stop met motorrijden!!!!

Over oude koeien gesproken, ik wil me nergens mee bemoeien Paul maar je kunt nog niet stoppen want we hebben nog een afspraak staan weet je nog?

geen respect voor de politie
Ga eens op een bankie in Zandvoort zitten en lees de stelling van Paul dan nog eens. Scheeer wel je snor af en ook die rose politie bril....

Laat ik het je zo zeggen, die agenten wil jij niet mee hebben in de bijlmer :+
 
He Paul. Kvind het jammer dat je gestopt bent met motorrijden. Kheb altijd erg genoten van de ringverslagen. Ik kan me aan de ene kant wel indenken waarom je stopt. Het zou ongetwijfelt anders zijn geweest als je de drang niet had om alleen maar harder te gaan. Jammer maar dat is iets persoonlijks waar wij weinig aan kunnen doen.
Veel plezier met de fotografie en kom af en toe nog eens op het forum kijken.

yamaRules (die denkt dat paul volgend jaar weer lekker zijn rondjes rijd) :9
 
Ik heb al die pagina's niet gelezen dus misschien val ik in herhaling:

Je kan toch ook gewoon rustiger rijden of een andere bike kopen die gewoon helemaal niet gedoeld is om te scheuren ? Ik heb zelf pas een les of 6 achter de rust en ben nog niet boven de 100 uitgeweest dus eigenlijk kan ik niet zo goed meepraten. Nooit is aan een ouwe bmw gedacht of is dat het zelfde als jou in een rolstoel zetten. Mijn idee is een VFR maar zodra ik merk dat ik mezelf of anderen onnodig in gevaar breng doe ik em gelijk weg en ruil em in voor een R45 ofzo.. Zijn eigenlijk ouwelullen machines (ben zelf net 31) maar ik vind ze gaaf om te zien met die boxer - nee geen aandelen.

Gewoon gedragsverandering. Is nog nooit iemand slechter van geworden.
Seriously Easy Going :]

Denk er nog eens overna. Je rijbewijs blijft 10 jaar geldig toch ;)
 
Ik heb al die pagina's niet gelezen dus misschien val ik in herhaling:

Je kan toch ook gewoon rustiger rijden of een andere bike kopen die gewoon helemaal niet gedoeld is om te scheuren ? Ik heb zelf pas een les of 6 achter de rust en ben nog niet boven de 100 uitgeweest dus eigenlijk kan ik niet zo goed meepraten. Nooit is aan een ouwe bmw gedacht of is dat het zelfde als jou in een rolstoel zetten. Mijn idee is een VFR maar zodra ik merk dat ik mezelf of anderen onnodig in gevaar breng doe ik em gelijk weg en ruil em in voor een R45 ofzo.. Zijn eigenlijk ouwelullen machines (ben zelf net 31) maar ik vind ze gaaf om te zien met die boxer - nee geen aandelen.

Gewoon gedragsverandering. Is nog nooit iemand slechter van geworden.
Seriously Easy Going :]

Denk er nog eens overna. Je rijbewijs blijft 10 jaar geldig toch ;)
Je valt idd in herhaling.. je zegt het zelf al, lees eerst ff en je vindt het antwoord...
 
Op vrijdag 25 juli 2003 00:26 schreef PaulR1 het volgende:
Ik stop met motorrijden!!

De beslissing is gevallen, ik zal volgend jaar geen nieuwe motor meer kopen. Ik ben op mijn 18e met motorrijden begonnen, en tot mijn 22e heb ik gereden. Altijd met veel plezier, en ik heb 3 motoren gehad, de Suzuki T350, de Suzuki GS 750E en als laatste de Kawasaki Z 650. Etc.
Hier begrijp ik dus werkelijk helemaal niets van. Net alsof motorrijden alleen maar iets is van harder, sneller en nog eens sneller en op een gegeven moment alleen nog maar op de Nordschleife. Motorrijden is veel meer dan alleen maar snel rijden voor mij. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zou stoppen en ik kan me ook niet voorstellen dat jij dit volhoudt.
 
Hier begrijp ik dus werkelijk helemaal niets van. Net alsof motorrijden alleen maar iets is van harder, sneller en nog eens sneller en op een gegeven moment alleen nog maar op de Nordschleife. Motorrijden is veel meer dan alleen maar snel rijden voor mij. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zou stoppen en ik kan me ook niet voorstellen dat jij dit volhoudt.

:Z Herhaling

Maar je schrijft het helemaal juist: Je kunt het je niet voorstellen tot dat ene moment daar is...dan kun je het wel.
 
:Z Herhaling

Maar je schrijft het helemaal juist: Je kunt het je niet voorstellen tot dat ene moment daar is...dan kun je het wel.


Tja Fabian, ik denk dat je het heel aardig omschrijft.

Iedereen weet dat ie het risiko loopt. Iedereen accepteerd het risiko ook. Tot de klapper komt, en als die klap dan maar hard genoeg is, en je hebt voldoende pijn gehad, dan kijk je er toch iets anders tegenaan.... ;(

And the pain remains....
 
Ik kan het me zeker voorstellen, vroeger (in mijn jonge jaren) reed ik het asfalt uit de weg.
Nu na jaren ben ik opnieuw opgestapt (op een RF900) en bij elke bocht die ik neem heb ik toch een beetje angst, of ik wel thuis kom voor mijn vrouw en mijn twee jongens (de derde opkomst we weten nog niet of het een jongen of meisje wordt maar het boeit me eigenlijk niks). Ik kan me niks erger voorstellen dan dat een moeder alleen thuis is met de kinderen omdat papa zonodig een daagje moest knallen met de motor.

Oftewel jongens doe voorzichtig.
 
Ik kan het me zeker voorstellen, vroeger (in mijn jonge jaren) reed ik het asfalt uit de weg.
Nu na jaren ben ik opnieuw opgestapt (op een RF900) en bij elke bocht die ik neem heb ik toch een beetje angst, of ik wel thuis kom voor mijn vrouw en mijn twee jongens (de derde opkomst we weten nog niet of het een jongen of meisje wordt maar het boeit me eigenlijk niks). Ik kan me niks erger voorstellen dan dat een moeder alleen thuis is met de kinderen omdat papa zonodig een daagje moest knallen met de motor.

Oftewel jongens doe voorzichtig.

wijze woorden Mike!

Ik kom de laatste tijd af en toe op Gorinchem en vind het daar gezellig.... voor het praatje en motoren kijken. als we het klaverblad opgaan wordt het licht uit mijn ogen gereden. tot nu toe reageert iedereen hetzelfde: jongen, doe rustig aan en laat je niet opjutten. dat doe ik ook zeker niet en die schaamranden zitten mij daar best. Ik heb plezier van mijn motor en ga voor mijn gevoel hard genoeg. Mocht er onverhoopt toch iemand commentaar hebben op mijn rustigere rijstijl.... WHATEVER!

Paul, heb alleen verhalen gelezen en ben een keer op je site geweest. Heb daar gelezen van die vriend van je die het niet overleeft heeft... kan het alleen maar beamen dat dit een van de redenen is dat je de knoop door hebt gehakt. Toen ik mijn motor net een week of twee had heeft een jongeman van onze club zich doodgereden en het zet je aan het denken. Het is dat anderen om me heen mij weer (figuurlijk) naar die motor hebben geduwd, anders had ik nu niet meer op de brommer gereden. Het leven is af en toe kei en keihard. Heb gelukkig zelf nog niks meegemaakt op 'valgebied' en hoop dat ook nooit mee te maken. een ding is zeker: ik daag het noodlot niet uit....

Ik zeg alleen: geniet van je nieuwe hobby enne... blijf gezellig hier hangen tussen je motorvrienden!
 
Helaas voor Paul, mijn medeleven, ik ben blij dat anderen nog wel kunnen genieten van het binnen de voor het overige verkeer begrijpelijke snelheden rond tuffen.

Al dat geleuter over ring heeft mij nu wel zo nieuwschierig gemaakt dat ik daar binnenkort toch ook maar eens ga kijken. Moet lukken door de weeks een keertje.
 
wijze moeilijke keuze,

Ik heb dit dus ook, ben gevallen, heb toen de beslissing genomen om niet meer een fiets voor op de openbare weg te gaan kopen, alleen vanwege m'n rijstijl.
Ik dacht er toen aan om een circuitfietsie te kopen maar met al die dodelijke ongelukken op de circuit's begin ik weer te twijfelen, ik moet me gewoon kunnen uitleven op zo'n 2wielig ding! Ik zit nu ook aan minibike's te denken..

ik mis af en toe een stukkie tuffen behoorlijk...

grtzz..
 
Heb gereden vanaf dag 1 van mijn 18e. Met een opklapbare L achterop. Ben nu 48. Heb 1 jaar niet gereden ivm werk. Werd ik HEEL ongelukki van. De draad weer opgepakt. zelfs met motorbladen in de weer geraakt. We maken er hier zelfs nu al twee en een half! Een dag niet gerden is een dag niet geleefd! En mijn woon werkfiets is een 125 cc Ex Bundeswehr Herculesje. En daarop is de volle 96 kmh errug hard. Gewoon doorrijden joh! Desnoods op minder dan een supersporter. de snelheid zit tussen je oren. Staat niet op je teller. Succes
 
Ik wil je niet op de p*k trappen maare....stel je niet aan, je moet je zelf gewoon wat inhouden... ik wil zelf ook altijd hard jagen , maar dan denk ik eraan hoe snel je je rijbewijs kwijtraakt en je dikke knip. Is de drang alweer weg :) , of koop gewoon een wat langzamere motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan