Ik weet ´t niet meer; Diversion of Cbr600 F advie

ik maak uit de vraag op dat je tot 25 kw veroordeeld bent.


Ik zou in jouw geval waarschijnlijk voor de div kiezen. Waarom? De cbr is absoluut een mooiere motor, maar wat blijft daarvan over na het terugtunen?

voordeel van de div:
- minder investering, dus goedkoop je eerste kilometers rijden en inruilen zodra je zwaar mag
- meer rechtop zit. comfortabeler en (zeker voor een eerste fiets een voordeel) een gemakkelijke houding met goed zicht over het verkeer.


waarom niet de cbr:
- waarom zo ver voorover zitten als je toch niet echt sportief kunt rijden (te weinig ervaring + te weinig vermogen)
- duurder, als je je geld in je zak houdt kun je daar straks een mooiere motor voro kopen als je vol mag gaan rijden.
- en.... wat is er lulliger dan met een sportief ogende motor zoek gereden worden door een willekeurige sjoppert, puur op vermogen?
 
bedankt voor het vele advies, als jullie nog aanmerkingen hebben, laat het dan weten! Ik ben trouwens indd veroordeeld tot 25 kw. ik beredeneerde echter zelf zo, met een CBR kun je na je 25kw tijd nog wat, terwijl je voor de Div. weinig terug krijgt en boven dien na 2 jaar dan weer wat anders wil aanschaffen...


of zit ik hier helemaal fout...

aan JORD - EI...zou jij paar foto´s van jou CBR willen plaatsen...dat is namelijk dezelfde motor als ik op het oog heb. dan kan ik hem eens aan de rest van de familie showen. alvast bedankt!
 
it's gettin realy old, realy fast, maar: CBR (natuurlijk)

de looks, de power straks op volvermogen, en qua zuipen, ja een cbr drinkt wat meer. maar lb. je rijdt nog steeds zuiniger dan menig auto.
 
bedankt voor het vele advies, als jullie nog aanmerkingen hebben, laat het dan weten! Ik ben trouwens indd veroordeeld tot 25 kw. ik beredeneerde echter zelf zo, met een CBR kun je na je 25kw tijd nog wat, terwijl je voor de Div. weinig terug krijgt en boven dien na 2 jaar dan weer wat anders wil aanschaffen...


of zit ik hier helemaal fout...

aan JORD - EI...zou jij paar foto´s van jou CBR willen plaatsen...dat is namelijk dezelfde motor als ik op het oog heb. dan kan ik hem eens aan de rest van de familie showen. alvast bedankt!
MAar die diversion die je hebt gezien is veel te duur voor die prijs. Je hebt ze echt veel goedkoper.
Hangt er trouwens ook nog vanaf of je na die twee jaar niet wat anders wilt en je cbr weer wil verkopen...
 
Cbr zal er wat leuker uit zien en misschien wat beter rijden. Maar een div is stukken goedkoper. Ik heb zelf sinds een maand een div op 25kW, ook uit '92. Deze was overigens bijna de helft goedkoper dan jouwe (particulier), dus erg duur is ie wel die jij op t oog heb. Mij bevalt de diversion prima, rijdt aardig, ik heb een ander uitlaatsysteem erop zitten dus het geluid is ook nog wel leuk. Het is een volwassen motor voor weinig geld. :)
 
Zeker voor de CBR gaan! Hier kun je naar mijn mening veel meer plezier mee beleven, met 25kw, maar ook zeker hierna!

Als je het geld hebt liggen, kopen die CBR!!

of de mijne :P
 
Ik zou ook voor de CBR gaan.
Dat ding stuurt veel strakker als een Div en voelt gewoon veel fijner en vooral degelijker aan.
Had laatst een Diversion noodgedwongen tot mijn beschikking, weliswaar een 900, maar je schrikt je de eerste bocht rot.
Ik had continue het gevoel dat ik vergeten was mijn gordel om te doen en je moet echt sturen met dat ding om hem de bocht om te krijgen.

Verder, hoop rammeltjes en inderdaad vrij veel roest.

Was blij toen ik weer op de RR kon stappen.
 
Ik zou voor de Honda gaan.

De div 600 een tam blok, zeker t.o.v. andere motoren uit dezelfde serie zo als de (goedkopere) oudere XJ600 en nog minder als xj650 (die heeft trouwens cardan, relaxed in de winter)

Ik heb een keer een rit gedaan met de 650 kwam gelijk al met de steppen aan de grond. Als ik jou was zou ik ook eens kijken naar het verschil in grondspeling tussen de diversion en de Honda. Hoe langer het duurt voordat hij schraapt over de grond hoe leuker (ook met geknepen blok).

Een vriend en een vriendin van mij hebben allebei gekozen voor een geknepen Kawasaki GPZ500. Dat is ook leuk om te beginnen, die komt nog ver in zijn toeren en klinkt ook leuk met laser potjes.

Succes

8-)
 
Ik heb nooit CBR gereden maar wel Diversion (2 zelfs). De eerste uit 94 was als opstapmotor zeker geschikt. Lekker mee op vakantie geweest en na een half jaartje ingeruild voor een schade-Div uit 98 die we zelf weer opgelapt hebben.
Reed als een tierelier (en niet als een elektromotortje)! Z
elfs zo dat ik me na alle andere Div-ervaringen op MF begin af te vragen of het wel een Diversion was. Ik heb nooit problemen gehad met (standaard)vering, remmen etc. Ging geweldig door de bochten. OK, je kunt er niet mee racen, maar met gemak bepakt en bezakt met koffers 140 km/u naar Frankrijk cruisen ging best. Afgezien van een probleemje met een versnellingsbaklagertje geen bijzonderheden.
Gezien het feit dat jij echter een oudere Div wil kopen(voor veels te veel geld!) denk ik dat je toch voor de CBR moet gaan. Mijn 94-er liep nooit echt lekker en was heel lastig te verkopen. En ja, ik was hem ook snel zat. Na anderhalf jaar Divven nu overgestapt naar de Soes.

Wat je ook kiest, veel plezier ermee!
 
bedankt voor het vele advies, als jullie nog aanmerkingen hebben, laat het dan weten! Ik ben trouwens indd veroordeeld tot 25 kw. ik beredeneerde echter zelf zo, met een CBR kun je na je 25kw tijd nog wat, terwijl je voor de Div. weinig terug krijgt en boven dien na 2 jaar dan weer wat anders wil aanschaffen...


of zit ik hier helemaal fout...
Je hebt het goed hoor. Gewoon voor een CBR gaan, dit rijd stukken beter dan een Divje.
En zoals je al schreef, een divje is niet duur in aanschaf, maar later ook moeilijk (voor weinig) weer te verkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan