ik weet het even niet meer..

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Is dat voorlopige rijbewijs nou al wel of niet ingevoerd?

Ik zie tegenstrijdige berichten. De een zegt dat ie per 1 jan. in is gevoerd en nu lees ik ergens anders weer dat het nog niet bekend is wanneer ie ingevoerd wordt.

:? :? :? :? :? :?
 
naar mijn weten nog niet, net als de radardetector, daar is ook nog een lange loopweg voor
 
Is dat voorlopige rijbewijs nou al wel of niet ingevoerd?

Ik zie tegenstrijdige berichten. De een zegt dat ie per 1 jan. in is gevoerd en nu lees ik ergens anders weer dat het nog niet bekend is wanneer ie ingevoerd wordt.

:? :? :? :? :? :?

Voor zo ver ik weet is het al per 1 januari 2002 ingevoerd.
 
Niet doorgevoerd!!!
(bron: mijn rijinstructeur)


Was te korte tijd, in oktober ofzo met idee komen en dan 1 januari al invoeren...
Ik ben blij :) , niet dat ik altijd zo hard ga rijden maar toch voor het geval dat.
 
Voorlopig rijbewijs wordt beginnersrijbewijs
Het voorlopig rijbewijs of puntenrijbewijs heeft nog vóór de inwerktreding al een andere naam. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft de nieuwe maatregel definitief \'beginnersrijbewijs\' genoemd. Na de invoering van het beginnersrijbewijs kunnen pas geslaagden vijf jaar lang strafpunten oplopen voor ernstige overtredingen. Drie strafpunten leiden tot een nieuw examen bij het CBR. Het BNOR zal zorgdragen voor de uitvoering.
Wie na vijf jaar minder dan drie strafpunten heeft, bezit automatisch een definitief rijbewijs. De maatregel treedt binnenkort in werking, maar een definitieve datum is nog niet bekend. Minister Netelenbos van Verkeer en Waterstaat wil met het beginnersrijbewijs het grote aantal ongevallen onder beginnende bestuurders terugdringen.
16-01-2002


Gevonden op: http://www.cbr.nl/vervolg/news.asp?ID=36#6
 
Niet doorgevoerd!!!
(bron: mijn rijinstructeur)


Was te korte tijd, in oktober ofzo met idee komen en dan 1 januari al invoeren...
Ik ben blij :) , niet dat ik altijd zo hard ga rijden maar toch voor het geval dat.

Aloha Bogarde,

Hehe, echt wel beter dat het nog niet door is
dance.gif
.
Weet je al wanneer je moet afrijden? Ik moet binnen nu en 2 maanden
freak6.gif
.
 
Het idee is niet verkeerd. Mensen die zich redelijk gedragen in het verkeer, zullen geen problemen ondervinden. Zorgt er wel voor dat de excessen eruit worden gehaald. Iedereen kan wel een voorbeeld opnoemen van jonge mensen die meerdere malen door roekeloos rijgedrag een zwaar ongeluk veroorzaakt hebben (al dan niet eenzijdig). Het gaat maar om een paar procent die door deze regeling \"getroffen\" wordt. En dat zijn net de rotte appels die niet op de weg thuishoren.
 
Had begrepen dat het idd al vanaf 1 januari 2002 is ingevoerd, maar kan uiteraard al weer uitgesteld of compleet gecancelled zijn. Op zich wel een goed idee, maar denk dat ze dit ook voor de mensen die al wel hun rijbewijs hebben moeten invoeren. En dan vooral voor de wat oudere medemens ;)
 
Had begrepen dat het idd al vanaf 1 januari 2002 is ingevoerd, maar kan uiteraard al weer uitgesteld of compleet gecancelled zijn. Op zich wel een goed idee, maar denk dat ze dit ook voor de mensen die al wel hun rijbewijs hebben moeten invoeren. En dan vooral voor de wat oudere medemens ;)

Dat is wat ze het puntensysteem noemen.
 
Had begrepen dat het idd al vanaf 1 januari 2002 is ingevoerd, maar kan uiteraard al weer uitgesteld of compleet gecancelled zijn. Op zich wel een goed idee, maar denk dat ze dit ook voor de mensen die al wel hun rijbewijs hebben moeten invoeren. En dan vooral voor de wat oudere medemens ;)

Kijk, wij dachten dat het al actief was, zo flikken ze het ook met het verbod op radardetectoren. Daarvan weet ik dat het niet wordt doorgevoerd. Maar velen weten het niet, en zullen niet meer zo\'n ding aanschaffen. Slimme zet van de overheid.

Maar detectors zijn nog wel nodig. Op een mooie dag als gister stonden ze ook op de A27 te flitsen. Ik kon \'m van afstand al duidelijk zien, en even in de bosjes kijken en daar zag je ze lekker lui in een wit busje zitten. Gelukkig weet ik precies waar ze flitsen, het is altijd ongeveer dezelfde plek daaro. sukkels :z
Voor de rest is het vol-gas!
 
Terug
Bovenaan Onderaan