Ik weet het niet meer

welke motor moet het worden

  • R1

    Stemmen: 27 38,0%
  • Willekeurige 600cc

    Stemmen: 18 25,4%
  • allroad

    Stemmen: 26 36,6%

  • Totaal aantal stemmers
    71

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Ik weet niet meer wat te doen!!!
Ik wil heel binnenkort een motor aanschaffen, maar ik weet niet wat voor een!

Ik zal het een en ander uitleggen en hopelijk krijg ik van jullie een goed advies!

Ik heb tijdelang een sportieve fiets gereden, waaronder de R1 maar ook de zx6r en de cbr600f!
Nu moet ik zeggen dat ik de R1 toch het mooist vind en deze graag ook weer wil kopen, alleen zeggen mijn hersenen niet doen!!

Ik gebruik de motor voornamelijk voor leuke ritjes en niet zozeer voor woon/werk(heb ik een bedrijfsbus voor).
Mijn rijbewijs heb ik echt nodig en ik weet dat als ik een R1 koop dat ik toch weer te hard ga rijden, met het risico om het rijbewijs(tijdelijk)kwijt te raken.

Nu moet ik ook bekennen steeds meer naar de sm te kijken en zelfs naar de allroad fietsen zoals bijv de transalp.

Dus nou heb ik eigenlijk mijn twijfels of ik toch een R1 moet kopen(dat wat ik eigenlijk het mooiste vind), een 600cc zoals een zx6r of meer een allroad.

Naked valt af, dit omdat ik niet met mijn harsses vol in de wind wil zitten!!
En ook sm vind ik eigenlijk te veel wind vangen op de snelweg.
UIteraard weet ik dat ik eerst een proefrit moet maken op een allroad achtige fiets, maar ik hoop toch wat nuttige informatie hier weg te halen
 
Mijn rijbewijs heb ik echt nodig en ik weet dat als ik een R1 koop dat ik toch weer te hard ga rijden, met het risico om het rijbewijs(tijdelijk)kwijt te raken.
Drogreden natuurlijk; op IEDERE motor haal je gemakkelijk 50 km overschrijding van de max. snelheid, zeker als je lekkere ritjes aan het maken bent op 80 km weggetjes (die ook zo nu en dan ineens veranderen in 60 km weggetjes :X)
 
als je bang bent voor je rijbewijs lijkt mij dat je geen R1 moet kopen, maar ook geen 600, die zijn dan minder rap dan een R1, maar nog altijd snel genoeg om in no-time op rijbewijskwijtachtige snelheden te zitten...
 
Ja weet wel dat het met ieder motor mogelijk is om je rijbewijs kwijt te raken.
Maar met een R1 zit je eerder (ongemerkt) op een illegale snelheid dan de meeste andere fietsen!!
 
Tja, maar aan de andere kant als je meer moet werken met je motor wordt het gevoel toch wel anders. Ik ken een aantal mensen die hetzelfde probleem hadden en die met een all-road toch wel makkelijker zich in konden houden... Dus misschien toch een optie? Ik zou het met proefrijden eens proberen, TS.

groet

B
 
R1 kopen en dan gewoon niet harder dan 49 te hard rijden :Y
Met een R1 vanaf 2004 kan je ook gewoon rustig rijden O-)

Succes met je beslissing ;)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de R1 al gehad, en blijkbaar ook al enkele 600cc 's.
Waarom zou je niet een all road nemen ?

Ideaal zou zijn, een 600cc baanmoto, en dan een "goedkope/oudere" all road / sm / cross
om mee te stoeien
 
TS zei dat naked afviel omdat hij niet in de wind wil zitten; op een allroad zit je ook niet echt uit de wind? Als je zo graag een R1 wil, koop dan een R1. Te snel rijden kan je op een brommer nog wel...
 
Oja ik had trouwens ook all-road gestemd, maar meer omdat mijn persoonlijke voorkeur daar momenteel naar uit gaat :9
 
Koop een R1 en haal je versnellingspookje er af.







Ik zou je verstand volgen, maar ik denk dat dat niks oplost. Zoals gezegd, met elke motor kun je makkelijk je rijbewijs kwijt raken dus verander eerst je mentaliteit.

Misschien een eye openener: je kun ook rustig rijden op een motor. :}
 
Ik weet niet meer wat te doen!!!
Ik wil heel binnenkort een motor aanschaffen, maar ik weet niet wat voor een!
Wat nog niet zo blijkt uit je verhaal (en de vraag komt misschien wat vreemd over), maar wat is hetgeen jij echt het leukste vindt aan het motor rijden?

Dat kan zijn het genieten van de omgeving, van de natuur, toeren over landweggetjes etc.

Maar dat kan bijvoorbeeld ook zijn de snelheid, de waanzinnige acceleratie.

Ik val eerder onder de laatste categorie (de natuur en evt mooie omgeving kan me meestal gestolen worden :+). Vandaar dat mijn keuze een SS is geworden.

Tuurlijk, vaak is het een combinatie van de verschillende leuke dingen van het motorrijden, maar meestal is er wel iets wat overheerst. Daar kun je dan het beste je motor op uitkiezen lijkt mij.

Verder heb je tot nu toe altijd SS gereden. Misschien kun je wel eens een andere fiets voor een weekend huren en dan even testen of je dat nu ook echt wel leuk vindt.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is een Naked eigenlijk wel de beste keus: als je met je bakkes in de wind zit heb je een heel ander snelheidsgevoel!
 
Misschien is een Naked eigenlijk wel de beste keus: als je met je bakkes in de wind zit heb je een heel ander snelheidsgevoel!
:^

Lijkt mij ook een hele goede optie, een leuke twee cilinder naked geeft je een enorm snelheidsgevoel wanneer je dat op een SS nog helemaal niet zo aan het beleven bent bij die snelheid.
 
Wat nog niet zo blijkt uit je verhaal (en de vraag komt misschien wat vreemd over), maar wat is hetgeen jij echt het leukste vindt aan het motor rijden?

Dat kan zijn het genieten van de omgeving, van de natuur, toeren over landweggetjes etc.

Maar dat kan bijvoorbeeld ook zijn de snelheid, de waanzinnige acceleratie.

Ik val eerder onder de laatste categorie (de natuur en evt mooie omgeving kan me meestal gestolen worden :+). Vandaar dat mijn keuze een SS is geworden.

Tuurlijk, vaak is het een combinatie van de verschillende leuke dingen van het motorrijden, maar meestal is er wel iets wat overheerst. Daar kun je dan het beste je motor op uitkiezen lijkt mij.

Verder heb je tot nu toe altijd SS gereden. Misschien kun je wel eens een andere fiets voor een weekend huren en dan even testen of je dat nu ook echt wel leuk vindt.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de snelheid en de acceleratie heerlijk vind, wat natuurlijk ook gelijk weer het vervelende is!!
 
Misschien is een Naked eigenlijk wel de beste keus: als je met je bakkes in de wind zit heb je een heel ander snelheidsgevoel!
Ik weet dat het niks voor me is.
We hebben nu een cb1(van de vrouw) staan, en ik heb een tijdje een omgebouwde cbr600 gehad(met een superbikestuur en zo'n kapje).
Dus ik weet dat het me niet gaat bevallen(anders had het een z1000 geworden).
Dus ik weet echt dat ik het niet in die hoek moet gaan zoeken!!
 
R1 kopen en dan gewoon niet harder dan 49 te hard rijden :Y
Met een R1 vanaf 2004 kan je ook gewoon rustig rijden O-)

Succes met je beslissing ;)
Zou ook voor een R1 gaan :+ Super fiets.
Vandaag nog meegenomen naar kantoor, maar voor de hoeveelheid bergruimte hoef je het niet te doen :X

Met die 49 km heb ik al moeite sinds ik m heb, sjees wat rijdt dat lekker O-)
 
Een ander soort fiets kan je wellicht doen inzien dat je ook op een andere manier van het motorrijden kan genieten.. (bochtjes draaien, maar dan met een lekker vloeiende rijstijl)

Ik snap je probleem wel, heb laatst zelf ook een stuk gereden op de R1 van een vriend.. realiseerde me daarna ook dat het maar goed is dat ik zelf nog wat bedenktijd heb voor ik de 200 over schiet.. het gaat echt te makkelijk veels te hard..

Ik zou eens wat experimenteren en proefrijden, er moet meer zijn om van te genieten dan alleen maar acceleratie en snelheid..

(O ja, voor ik te oubollig over kom.. ik rijd zelf ook in het gebied waar mn SV t beste trekt --> ook altijd gruwelijk te hard dus..)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon die R1 kopen O-)
En natuurlijk je gashandje in bedwang houden 8-)
Zoniet, zien we jou voorlopig niet op de openbare weg terug |(

Greeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzz,


Harrrumpie
 
Als je de R1 de mooiste vindt, die gewoon aanschaffen.
Te snel rijden kan je in de bbk ook nog wel met een trapfiets, 60 is dan zelfs goed te doen. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan