Goed, in het kort...
De motor heeft een paar keer kuren gehad tijdens "lange" ritten.
In het begin lekke het alleen tijdens regen, maar hij bleek toch ook last te vertonen tijdens droog weer.
2 weken geleden alle 4 de bougies vervangen en die Vrijdag naar werk gereden.
Hij reed heerlijk, eigenlijk alsof er niks aan het handje was.
Terugweg begonnen na 15 á 20 min de problemen (in volgorde);
- Hard getok uit de motor
- schokkend rij gedrag (alsof de power verdwijnt en weer terug komt)
- Knallende uitlaat
- moeite met startte nadat ik hem op de vluchtstrook had geparkeerd.
Vandaar ben ik weggesleept naar de eerste afrit en daar kwam de ANWB monteur.
Samen met hem gestart en een klein stukje gereden, daar kwam het volgende uit;
- stinkt naar benzine
- maakt herrie (ong het zelfde als eerder genoemd)
- lijkt/klinkt alsof die in zijn twee rijd.
Hij dacht aan problemen met de carburateur, misschien verzopen vanwege de stank en het feit dat die al eens gelekt had.
Dus ik de motor naar de garage gebracht.
De bougiekabels waren in orde en leken redelijk nieuw.
De luchtfilter leek nieuw.
Toen de carburateur uit elkaar gehaald, deze was op zich erg vies maar voor de rest niks raars aan te zien.
Nadat alles schoon was alles weer in elkaar gebouwd.
Proefrit zaterdag en zondag gingen beide goed.
Vandaag richting werk stopte die er na 20 min weer mee;
- weer een constante herhalende tok uit de motor
- schokkend rijgedrag
- uit gevallen en niet meer willen startte
Eind van de middag vandaag toen me pa me op kwam halen startte de motor alsof er niks aan de hand was.
Maar na 15 á 20 min rijden weer problemen;
- knallen uit de uitlaat
- schokkende rijgedrag
- en nadat die op de vluchtstrook was geparkeerd wou die niet meer startte.
Het enigste wat ik en me pa nog kunnen bedenken is 1 van de 2 bobine's, maar dan zou die toch op halve kracht moeten kunnen rijden???
Wat denken jullie?
Het gaat om een Kawasaki GPZ440R uit 1985
De motor heeft een paar keer kuren gehad tijdens "lange" ritten.
In het begin lekke het alleen tijdens regen, maar hij bleek toch ook last te vertonen tijdens droog weer.
2 weken geleden alle 4 de bougies vervangen en die Vrijdag naar werk gereden.
Hij reed heerlijk, eigenlijk alsof er niks aan het handje was.
Terugweg begonnen na 15 á 20 min de problemen (in volgorde);
- Hard getok uit de motor
- schokkend rij gedrag (alsof de power verdwijnt en weer terug komt)
- Knallende uitlaat
- moeite met startte nadat ik hem op de vluchtstrook had geparkeerd.
Vandaar ben ik weggesleept naar de eerste afrit en daar kwam de ANWB monteur.
Samen met hem gestart en een klein stukje gereden, daar kwam het volgende uit;
- stinkt naar benzine
- maakt herrie (ong het zelfde als eerder genoemd)
- lijkt/klinkt alsof die in zijn twee rijd.
Hij dacht aan problemen met de carburateur, misschien verzopen vanwege de stank en het feit dat die al eens gelekt had.
Dus ik de motor naar de garage gebracht.
De bougiekabels waren in orde en leken redelijk nieuw.
De luchtfilter leek nieuw.
Toen de carburateur uit elkaar gehaald, deze was op zich erg vies maar voor de rest niks raars aan te zien.
Nadat alles schoon was alles weer in elkaar gebouwd.
Proefrit zaterdag en zondag gingen beide goed.
Vandaag richting werk stopte die er na 20 min weer mee;
- weer een constante herhalende tok uit de motor
- schokkend rijgedrag
- uit gevallen en niet meer willen startte
Eind van de middag vandaag toen me pa me op kwam halen startte de motor alsof er niks aan de hand was.
Maar na 15 á 20 min rijden weer problemen;
- knallen uit de uitlaat
- schokkende rijgedrag
- en nadat die op de vluchtstrook was geparkeerd wou die niet meer startte.
Het enigste wat ik en me pa nog kunnen bedenken is 1 van de 2 bobine's, maar dan zou die toch op halve kracht moeten kunnen rijden???
Wat denken jullie?
Het gaat om een Kawasaki GPZ440R uit 1985