Ik weet niet wat er aan de hand is..

Kubiekdriehoekje

MF veteraan
Donateur
6 mrt 2002
5.590
47
Hellevoetsluis
Er komen de laatste tijd wel veel goede ideeen uit Den Haag.
KLPD gaat snelwegen afsluiten voor alcoholcontrole

Uitgegeven: 31-5-2002 9:00

DRIEBERGEN - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) gaat op- en afritten van snelwegen afzetten voor grootscheepse alcoholcontroles. Vliegende brigades gaan met een soort 'haasje-over-techniek' de snelweg afkammen. Dat heeft de KLPD besloten na een succesvol experiment vorig jaar op de A12.



De snelwegcontrole is een uitbreiding van de locale alcoholcontroles in de steden en bij benzinestations of rustplaatsen. Mobiele teams beginnen aan het beginpunt van de snelweg en verplaatsen de controle na ongeveer een uur naar de volgende op- of afrit tot het einde van de snelweg bereikt is.

Volgens een KLPD-woordvoerder worden deze "alcohollintcontroles" alleen zo nu en dan gehouden. "We zetten 120 tot 140 man in, die in mobiele groepjes van vijf of zes werken. Dat vergt een hoop mankracht en planning, dus dat doe je niet elke week."
 
Goedzo. En dan nu de norm nog verlagen naar 0,0 promille.


Jammer genoeg kan dat niet... Schijnt dat je lichaam zelf ook in staat is alchohol te produceren (daar ga ik op oefenen :+ )

Als ze nou eerst eens die blaastestapp. wat betrouwbaarder maken, want die dingen schijnen ook erg onbetrouwbaar te zijn...
 
Juist! 0,0 promile! En bij iedere overschreiding direct een flinke rijontzegging. Kunnen ze in die tijd zuipen als ze dan zo nodig moeten....
 
Goedzo. En dan nu de norm nog verlagen naar 0,0 promille.

Dat ben ik vol komen met je eens.
0,5 promile is 2 glazen bier en in mijn ogen dus 2 te veel.

En mensen met veel heeeel drank op die gepakt worden
smileydies.gif
 
Jammer genoeg kan dat niet... Schijnt dat je lichaam zelf ook in staat is alchohol te produceren (daar ga ik op oefenen :+ )
Ok, 0,1 promille dan. Meer kan het nooit zijn.

Als ze nou eerst eens die blaastestapp. wat betrouwbaarder maken, want die dingen schijnen ook erg onbetrouwbaar te zijn...
Zie de beroemde test van Blik op de Weg, een hele tijd terug. Een proefpersoon dronk 9 pilsjes, en toen pas kwam er een signaaltje uit het apparaat...
 
moesten ze ginder in holland niet zo wezenloos veel op de meest :r plaatsen staan flitsen, ik zou er beginnen aan denken om te emigreren !! :}
 
Whoehahaha, het begint gelijk al vruchten af te werpen... :+
Katja Schuurman weer dronken achter stuur
Gepost door Ferry (Veerboot) - vrijdag 31 mei 2002 @ 09:31 - Bron: Algemeen Dagblad
Broem had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Afgelopen zaterdag is Katja Schuurman opnieuw door de politie betrapt op het rijden onder invloed. Een blaastest leverde een promillage van 0,9 promille op. Dit komt neer op zes tot negen glazen alcohol.

Ze werd in Hilversum aangehouden tijdens een routinecontrole toen zij van een bijeenkomst bij BNN vandaan kwam. Die bijeenkomst werd gehouden vanwege het overlijden van Bart de Graaff.

Katja heeft direct een rijverbod opgelegd gekregen. Dit is al de derde keer in vijf jaar dat ze dit delict pleegt. "In het algemeen leidt dit ertoe dat de straf voor elk herhalingsdelict met een categorie wordt verzwaard" , aldus de persofficier van justitie.

Dit zou kunnen betekenen dat ze behalve een hogere boete ook voor een aanzienlijk langere periode haar rijbewijs moet inleveren, of zelfs geheel kwijt raakt.
 
Goeie zaak maar ze checken meteen je voertuig op alles, dus niet alleen alcohol controle. dus zorg wel dat alles goed werkt ;) (vooral bij auto's werkt vaak het een en ander niet). Bij de proefcontrole op de A12 was er zelfs een sukkel die z'n binnenspiegel in z'n binnenzak zitten ipv aan de voorruit |( |( |(
 
Op vrijdag 31 mei 2002 09:48 schreef JK het volgende:
Goeie zaak maar ze checken meteen je voertuig op alles, dus niet alleen alcohol controle. dus zorg wel dat alles goed werkt ;) (vooral bij auto's werkt vaak het een en ander niet). Bij de proefcontrole op de A12 was er zelfs een sukkel die z'n binnenspiegel in z'n binnenzak zitten ipv aan de voorruit |( |( |(
Proest, LOL. Dat is dus een typisch voorbeeld van je ogen in je zak hebben zitten.
 
Whoehahaha, het begint gelijk al vruchten af te werpen... :+

Vind ik helemaal niet erg, pakken die lui en vooral niet ontzien omdat ze wat bekender zijn dan anderen.

Onderzoek: bekende nederlanders worden stukken lichter bestraft dan onbekende voor verkeersovertredingen... als je nu al voor de derde keer met teveel alcohol op wordt aangehouden moet je misschien maar eens voelen :(
 
Ik zag het ook staan ja, die trut moeten ze haar rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven. Echt walgelijk, dit soort onverantwoordelijk en zelfs arrogant gedrag.
Precies. Volgens mij denkt dat soort mensen (oei, generaliseren) dat ze door hun bekendheid er wel met een geldboete onderuit kunnen komen. Dan dat is nou juist waar ze genoeg van hebben, dus boeit het ze helemaal niets. Gewoon jammer zulk soort mensen :(
 
Goed idee dit maar Nederland kennende zullen ze er gelijk wel een snelheidscontrole aan vastknopen. :+
 
Jammer genoeg kan dat niet... Schijnt dat je lichaam zelf ook in staat is alchohol te produceren (daar ga ik op oefenen :+ )

Dat fabeltje is vast in de wereld gebracht door iemand die 'kersenbonbons eet' en daarom met een kegel voor z'n giechel loopt. Alcohol is giftig voor je lichaam en dat wordt alleen door je lichaam afgebroken en uitgescheiden.
 
Dat ben ik vol komen met je eens.
0,5 promile is 2 glazen bier en in mijn ogen dus 2 te veel.

En mensen met veel heeeel drank op die gepakt worden
smileydies.gif

Je bedoel voor mensen die met drank op gaan rijden neem ik aan... Pakkans in Nederland is veel te laag, en niet belangrijk. Het gaat erom dat je zo stom kunt zijn met drank op te gaan sturen :(
 
Goeie zaak dit. Ben in de 9 jaar dat ik m'n rijbewijs heb wel geteld 1 keer aangehouden om te blazen. Poeh poeh... Geen wonder dat half nederland gewoon het risico neemt. Ze komen er toch 99 van de 100 keer wel mee weg.
 
Ben nog nooit gecontroleerd in 14 jaar tijd.

Nog een onderzoekje... Het blijkt dat procentueel motorrijders stukken minder vaak gaan rijden met alcohol op dan automobilitsen.

Zelfs bij treffens e.d. gecontroleerd, vaak had geen enkele rijder teveel gedronken, terwijl bij auto's gemiddeld 4-5% teveel op heeft.

Enne... een groot deel van de dodelijke ongevallen (25% op zo) komt door alcohol :(
 
Een vriend van me Een gozer die ooit eens een vriend van me was, die was gepakt met drank + blowen tijdens het rijden. En die is nog geen 3 weken later WEER gepakt. En nou maar hopen dat ie nooit meer een rijbewijs krijgt. Maar dat zal wel niet in dat o zo makkelijke landje. Hij zal met een paar weken wel weer rondrijden |(
 
Dan mag Katja Schuurman :9 :9~ :} wel flink op gaan passen, ik las vanmorgen dat madam weer eens met drank op achter het stuur gepakt is. 0,9 promille, da's de 3e keer in 5 jaar tijd! |( |(

[edit]
Volgende keer lees ik eerst het topic door voor ik ga posten :P
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Goedzo. En dan nu de norm nog verlagen naar 0,0 promille.

Juist vind ik ook ! Het is toch eigelijk belachelijk dat je 1 a 2 glazen zou mogen drinken. Bij de een slaat 1 glas net zo hard in als bij een ander die er 6 op heeft. Vind dus dat je gewoon helemaal niet moet drinken als je achter het stuur kruipt !
 
Terug
Bovenaan Onderaan