ik... wij vertrekken, input gevraagd !

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
14.860
10.719
nultwintig
beste mede forummers,



Zoals zo velen heb ik (en mijn vrouw) het wel een beetje gehad in het Nederlandsche,
Wonen goed, goede banen, maar dat is het ook wel een beetje..

Jaren geleden zijn we in Spanje terecht gekomen en daar willen we, zo zijn momenteel de plannen, ons daar gaan vestigen.

Om ons zo goed mogelijk voor te bereiden willen we kijken waar behoefte aan is.
Wat men zoekt op vakantie.
We hebben enkele huizen op t oog welke interessant zijn, de regio is ongeveer 100 - 120 km ten zuiden van Valencia.

We zouden daar hemelsbreed zo'n 800 meter van t strand zitten, het terrein is ruim genoeg om zes huizen op te zetten, maar dat willen we niet.
We willen het ook kleinschalig houden, maximaal 4 kamers (met keuken/ bad douche/ slaapkamer).
18456430666_3f58115fb7_b.jpg


Omdat de Lidl, Aldi en Mercadonna ongeveer een kwartiertje rijden zijn, willen we ook niet een B&B beginnen maar iets van nette ruime complete kamers/ apartementen met alles erop en eraan.
Ontbijt moet kunnen, met versche eitjes van de kippen (die we ongetwijfeld zullen hebben)
Maar geen compleet verzorgd verblijf, er zijn meer dan genoeg restaurantjes die wij kunnen aanbevelen in de buurt waar je zeer redelijk goed en voordelig kunt eten.

Omdat het allemaal wat ruimer bemeten is (landelijk) wil ik ook weten of er bijvoorbeeld interesse is om off-road/ enduro te rijden of gewoon te toeren, hoe het zit met regelgeving weet ik (nog) niet exact, dat zijn zaken die ook uitgezocht moeten worden.
Wel denk ik niet dat ik elke twee jaar in nieuwe motoren wil investeren om deze te verhuren, maar daar kan ik ook naar kijken bij bedrijven in de buurt.
Zouden jullie een route willen (zelf rijden) of een begeleide trip?
Zoals ik eerder aangaf, het strand is 800 meter verder, we zullen één of twee catamarans in de verhuur hebben waar ook jij mee uit de voeten kan.
Zoals ook sit-on-top kano's.
Fietsen lijkt mij ook wel een goed plan en verder?
Voor oudere gasten denken we ook aan bijvoorbeeld invalide scooters, maar dat is weer een iet wat andere doelgroep, maar wel iets waar wij ook aan denken.

Omdat we ook in de winter open willen zijn, willen we kijken wat er dan te doen is en wat "jullie" ;de gasten zouden willen.
De zee is dan te koud om in te zwemmen, dat kan ik je wel zeggen, al is het daar altijd warmer dan in 0031..
We hebben wel een zwembad (lijkt iig wel) deze willen we gaan verwarmen met restwarmte van het huis en met collectoren, je wilt iig een beetje groen doen..

Waar zou jij en of je gezin/ partner naar op zoek zijn?
rust en ruimte?
Actie en vermaak?
Natuur?
wat anders?
Spaanse les op locatie?
Paella leren maken... ik roep maar wat..

de kamers;
Wat wil je dat er in de kamers zijn?
moet het luxe zijn of moet alles gewoon goed in orde zijn werken en niet te duur?

Over duur gesproken, wat zou je maximaal willen betalen?
We hebben het dus over een compleet appartement, volledig ingericht voor minimaal 3 dagen en maximaal; hoelang je wilt. (ik meen dat je na drie maanden moet melden bij de politie dat je langer verblijft dan enkele weken)
Ik bedoel dit serieus, want we willen een reële calculatie maken met gegevens waar we wat mee kunnen.
Kom je met je partner, met je kids?
of misschien wel je (schoon)moeder.

Op het buitenterrein lijkt plek te zijn voor 20 - 25 campers, zou dat een idee zijn voor jullie om mee rond te trekken?
uiteraard met alle accommodatie die daarbij hoort, wifi/ stroom/ wc's wasgelegenheid en wasmachines.
Voor tenten en/ of kamperen zal geen vergunning af gegeven worden, dat weet ik nu al.


We zitten op zeg 130 km vanaf het vliegveld van Valencia, autohuur is net zoals elders makkelijk te regelen, trein rijdt naar station in de buurt waar je opgehaald kunt worden.

Voor ons is dit een oriëntatie fase, we willen ons huis de eerste paar jaar gaan verhuren (in 020) om te kijken of we daarmee uitkomen qua financiering aldaar.
(alvorens het huis in de verkoop gaat)


Ik sta open voor ideeën en input, commentaar of negatieve inslag liever niet, to-do en NOT to do's zijn wel weer ok,
Opbouwende kritiek graag.

Belangrijke vragen zijn:
- met hoeveel personen zou je komen
- wat wil je betalen, incl. wat?
- wat zou je/ jullie willen doen
- moeten wij alles organiseren of is onderdak en ontbijt voldoende (B&B)
-hoe lang wil je minimaal/ maximaal verblijven
- wat moet er in het appartement ook aanwezig zijn
- suggesties/ ideen

Graag lees ik jullie commentaar en zal ik zaken aanvullen en becommentariëren as we go..

voor nu hartelijk dank dat je de moeite wilt nemen ons te helpen met ons streven, wellicht kunnen we een soort van forumkorting bewerkstellen, daar gaat over nagedacht worden!
 
Laatst bewerkt:
Dapper om zo'n besluit te maken! Tijdens onze omzwervingen door Frankrijk kwamen we ook iemand tegen die alles in NL had achter gelaten en een veel te grote boerderij aan het ombouwen was tot iets soortgelijks. Mooi om te zien, erg leuk om te zijn ook. Als je wil kan ik je wel in contact brengen.

Waar ik persoonlijk naar zou zoeken:
- Niet te duur, maar hoeft ook niet voor niets natuurlijk
- twee personen
- Als ik langs zou komen zou ik dat op de motor doen. Dan lijkt het mij erg leuk om een offroad ritje in de buurt te kunnen maken (eventueel uitgestippelde route of onder begeleiding)
- Kamperen doen mijn vriendin en ik graag, maar als dat niet kan zou voor ons een hele simpele kamer voldoende zijn, sanitair mag dan gewoon gedeeld zijn. Zelfs een slaapzaaltje met stapelbedden (als een hostel) en toegang tot sanitair zou prima zijn. (ervan uitgaande dat we normaal gesproken op campings staan dan).
- minimaal verblijf zou één nacht zijn, maximaal lijkt me 2 á 3 nachten. Er van uit gaande dat we op doorreis zijn natuurlijk.

Dit is natuurlijk een inschatting naar hoe wij het persoonlijk zouden doen. We maken er vaak een sport van om lekker goedkoop zo lang mogelijk met de motor te reizen. Over een paar jaar willen we graag de TET door scandinavië rijden. Daarvoor óf daarna is het zuid europese deel van de TET aan de beurt, het lijkt me erg leuk om dan langs te komen als de boel dan een beetje opgestart is.

Enige balletje wat ik dus zou opgooien vanuit mijn perspectief: Door goedkope slaapplekken hoef je niet persé de inkomsten te missen van mensen die eigenlijk willen Kamperen. Zou je dan zelfs van die micro-hutjes kunnen bouwen. Soort tuinhuisjes met een 2persoons bed erin en verder niets, gewoon een houten tent dus.... Ik zeg maar wat hoor.

Veel succes!
 
Ik heb natuurlijk nog................


Maar eeeeh kerel , succes met je 'ik vertrek'
Ik hoop dat je het daar vindt wat je zoekt !

Aan mij heb je niets wat advies betreft ,
Ik ga niet naar Spain.
 
Ik zal even wat antwoorden proberen te geven


Belangrijke vragen zijn:
- met hoeveel personen zou je komen -> 2
- wat wil je betalen, incl. wat? Voor een B&B / Appartement zou ik rond de € 75 per nacht prima vinden voor een nette kamer (2 personen). langer verblijf geen idee van

- wat zou je/ jullie willen doen, ik ken de regio niet goed, en het is ook niet direct een regio die mij erg aanspreekt. Echter zijn mijn vrouw en ik toch wel van de uitstapjes, dus niet de hele dag rondhangen (dan boek je wel een resort met zwembad). Op sicilie zijn we met quads/ATV's op pad geweest, dat is wat toegankelijker dan motoren, en ik gok ook dat dat minder schades etc. oplevert. Hier was een mooi natuur gebied waar je echt off-road over kleine (berg)paadjes kon rijden met een gids.

- moeten wij alles organiseren of is onderdak en ontbijt voldoende (B&B)
Organiseren nee, tips zijn echter wel altijd welkom. En als jullie op aanvraag dingen zouden kunnen regelen is dat mooi meegenomen.

-hoe lang wil je minimaal/ maximaal verblijven, een paar dagen tot max. 5 op dezelfde plek is voor ons meestal wel de max.

- wat moet er in het appartement ook aanwezig zijn, een goed bed, airco, koelkastje, koffie/thee faciliteiten. Fatsoenlijke douche

- suggesties/ ideen
Die Quad tochten hierboven beschreven zijn wellicht een leuk alternatief. Daarnaast bijvoorbeeld wandelroutes uitzetten, fietsen beschikbaar hebben (huur?)
 
Mooi plan. :}
In de buurt van Calpe?

3 jaar geleden was ik bezig om offroad vakanties te gaan organiseren in de omgeving de Sierra Nevada.(Alpujarra)
Uiteindelijk heb ik het niet doorgezet omdat ik het risico te groot vond.


Tip die ik je kan meegeven:
Investeer in je omgeving in plaats van alles in eigen beheer te willen doen.
Zonder inbreng van de lokale bevolking ga je het lastig krijgen.
bv een catamaran verhuren, kijk in de omgeving of er al een verhuurder is en ga met hen in gesprek.
Zo ook, fietsverhuurder, manege, parapente, autoverhuur etc etc

offroadmotoren verhuur heb ik in Spanje nog niet gezien en voor een gewone motor betaal je naar Spaanse begrippen een hoofdprijs
(een auto huur je al voor een paar € p/d en een motor kost je minimaal €100)
Offroad vakanties die je wel hebt in Spanje zijn allemaal georganiseerde ritten die onder begeleiding gaan.
Een losse verhuurder (voor je gasten) kan het verschil maken.
 
Laatst bewerkt:
Mooi plan. :}
In de buurt van Calpe?

3 jaar geleden was ik bezig om offroad vakanties te gaan organiseren in de omgeving de Sierra Nevada.(Alpujarra)
Uiteindelijk heb ik het niet doorgezet omdat ik het risico te groot vond.


Tip die ik je kan meegeven:
Investeer in je omgeving in plaats van alles in eigen beheer te willen doen.
Zonder inbreng van de lokale bevolking ga je het lastig krijgen.
bv een catamaran verhuren, kijk in de omgeving of er al een verhuurder is en ga met hen in gesprek.
Zo ook, fietsverhuurder, manege, parapente, autoverhuur etc etc

offroadmotoren verhuur heb ik in Spanje nog niet gezien en voor een gewone motor betaal je naar Spaanse begrippen een hoofdprijs
(een auto huur ja al voor een paar € p/d en een motor kost je minimaal €100)
Offroad vakanties die je wel hebt in Spanje zijn allemaal georganiseerde ritten die onder begeleiding gaan.
Een losse verhuurder (voor je gasten) kan het verschil maken.

goede tips,
iets noordelijker, maar ook niet veel dan Calpe..
En idd de locale bevolking moet "mee profiteren" dat was ons idee ook al,
 
Op het buitenterrein lijkt plek te zijn voor 20 - 25 campers, zou dat een idee zijn voor jullie om mee rond te trekken?
uiteraard met alle accommodatie die daarbij hoort, wifi/ stroom/ wc's wasgelegenheid en wasmachines.
Voor tenten en/ of kamperen zal geen vergunning af gegeven worden, dat weet ik nu al.
25 campers op diesel die af en aan rijden mag wel, maar een tentje opzetten kan niet?

Aantal campers is in NL de afgelopen jaren behoorlijk toegenomen. Als je zo dichtbij zee zit zijn camperplekken vast wel interessant.
Alleen verdien je daar weinig aan, mijn ouders betalen doorgaans maar een tientje oid voor een overnachting. Maar een tientje maal 20...
Soms zijn de plekken ook gratis, dan moeten ze alleen voor het gebruik van faciliteiten betalen.

Voordeel is dat je er weinig omkijken naar hebt. En de lokale horecaondernemers zullen er ook blij mee zijn.
 
Uiteindelijk komt het vaak neer op prijs en verwachte waarde. Alle extraatjes zoals boten te huur etc vind ik niet interessant. Als ik een verblijf zoek, heb ik al een locatie bedacht, vervolgens gebruik ik google of booking en lees ik de reviews. Ik kies dan de goedkoopste aanbieder met de top-reviews.

Hoe krijg je goede reviews?
1 goede prijs-kwaliteitverhouding: meer leveren dan mensen hadden verwacht voor de prijs in vergelijking met andere plekken in de buurt
2 schoon, fris en netjes gedecoreerd, met name de badkamer
3 vriendelijke gastheer en/of gastvrouw met echt persoonlijk contact
4 ontbijt waar niets aan ontbreekt incl. fatsoenlijke koffie
5 speciale/juiste locatie
 
Oprecht wens ik jullie veel succes met deze plannen 👍

Ik zou me niet specifiek op Nederlanders gaan richten.. zo fijn zijn die niet als gast.
Offroad rijden kan al op veel plaatsen in Spanje, je zult dan wel moeten voorrijden en bedenk de marges zijn klein, zeker als je motoren laat/gaat huren.
Winkels op een kwartier afstand, daar houden ouderen niet van, dus die haken af denk ik.

130 kilometer vanaf een luchthaven? Je moet iets heel speciaals aanbieden wat het de moeite waard maakt..

Misschien werken met een thema als Yoga of Nudisme ??
Ga kijken in het dorp met wie je samen kunt werken.

Ohja Airco is verplicht
Dikke straal warm water
Groot, warm en schoon zwembad mét bar ook
Jacuzzi buiten is ook prettig
Fitness ruimte
 
nudisme....
niet echt aan gedacht... zal wellicht niet gebeuren..

maar voor ouderen willen we een apart programma aanbieden.

verder is 120 km hooguit 1.5 uur.. en zit je in de rust met vrijwel lege stranden..

het is ZEKER NIET onze bedoeling enkel en alleen op ons Hollanders in te zetten..
wij zouden graag gasten uit heel de EU, dan wel de wereld aantrekken..
wordt ook zeker geen chateau meiland......😱

airco lijkt mij voor de hand,
zoals ook de koffie..
 
Ik ben van nature een pessimist, sorry daarvoor, maar het feit dat de stranden vrijwel leeg zijn geeft dus al aan dat het niet een regio is die erg in trek is bij toeristen. Dus is het wel de goede plek? Ik denk dat de locatie ontzettend belangrijk is, ik ken alleen Spanje niet goed genoeg om over deze plek iets te kunnen zeggen.

In Italië zie je echt extreme verstillen tussen de "juiste plek" en de"net niet plek". Die soms maar 15 km uit elkaar liggen. Op de juiste plek kunnen ze de hoofdprijs vragen voor een overnachting (boven de €100,- per nacht voor een simpele B&B) , en zitten ze nog 8 maanden per jaar vol, en op de "net niet plek" krijgen ze voor € 40,- per nacht nog maar een matige bezetting.

Die 120km in 1,5 uur is dan wel met de auto. Je ziet toch steeds meer reizende mensen die zelf geen vervoer hebben maar van openbaar vervoer / taxi / uber afhankelijk zijn
 
Hé, gaan we ervan tussen..? Ik zeg doen. En bedenk,nu kan je nog op je leeftijd. De doelgroepen die je aan wil spreken moet je wel goed bedienen. Dus geen half werk, hè. Mijn zus heeft een bikerhotel in Duitsland. Was ook een risico, maar loopt nu al 5 jaar als een borst. Goh, wat zal het stil worden op de rails.🚂 We houden contact.
 
Ik ben een tentganger dus kan weinig toevoegen voor camper/ b&b gast maar...

Zorg wb gedeelde faciliteiten aub voor een fatsoenlijke douche waterstraal. Minutenbeperking (5 min) is geen probleem maar godnondeju al die zielige douchekopjes met óf een pisstraaltje óf dat je gezandstraald wordt maakt echt het verschil tussen tevreden en chagrijnig. Te vaak is het alsof je je hygiëne niet waard bent...
 
Ik ben van nature een pessimist, sorry daarvoor, maar het feit dat de stranden vrijwel leeg zijn geeft dus al aan dat het niet een regio is die erg in trek is bij toeristen. Dus is het wel de goede plek? Ik denk dat de locatie ontzettend belangrijk is, ik ken alleen Spanje niet goed genoeg om over deze plek iets te kunnen zeggen.

In Italië zie je echt extreme verstillen tussen de "juiste plek" en de"net niet plek". Die soms maar 15 km uit elkaar liggen. Op de juiste plek kunnen ze de hoofdprijs vragen voor een overnachting (boven de €100,- per nacht voor een simpele B&B) , en zitten ze nog 8 maanden per jaar vol, en op de "net niet plek" krijgen ze voor € 40,- per nacht nog maar een matige bezetting.

Die 120km in 1,5 uur is dan wel met de auto. Je ziet toch steeds meer reizende mensen die zelf geen vervoer hebben maar van openbaar vervoer / taxi / uber afhankelijk zijn


de regio is gewoon niet ontdekt.. (ik ben een optimist)
De omgeving heeft redelijk wat reuring.. maar het is ook weer niet het middelpunt van alles,
volgens mij moet het ook niet onmogelijk zijn om gasten op te halen/ weg te brengen (tegen vergoeding)
Ik zie niet veel moeilijkheden, maar alles is op te lossen.
Maar wil ook niet zeggen dat alles eenvoudig zal zijn.
 
Mooi plan, gedurfd!

Wij hebben er ook al aan gedacht om België ooit eens achter te laten, maar iets in me zegt dat het waarschijnlijk nooit zal gaan gebeuren.

Zijn er in de buurt waar jullie naartoe willen trekken fijne wegen te ontdekken met de motor?
Als ik Calpe - Valencia even op de kaart snel bekijk, zonder Spanje-kenner te zijn zou ik zeggen dat jullie teveel naar het zuiden gaan om van de mooie streek van de Pyreneeën en Catalonië te genieten, en teveel naar het noorden voor de Sierra Nevada...


Wat zoeken wij als reizigers...

Het liefst van al zijn wij met de motor op pad, maar het systeem dat we nu al enkele jaren aanhouden, dag tot dag van hotel tot hotel rijden, willen we ook wel eens anders zien. Daarom gaan we begin volgend jaar al eens met een organisatie op reis. Motoren op de vrachtwagen en wij met de vlieger naar Zuid-Spanje. Daar op één plek verblijven en 6 dagen rijden...

Het is misschien een tip, maar je zou misschien met een vervoersmaatschappij samen aan tafel zitten om motorrijders tot bij jullie te krijgen. De motorrijders met het vliegtuig, hun motoren aan een promoprijs met de vervoersmaatschappij die met jullie samenwerkt.


De plaats zelf, om meer dan 3 dagen ergens te verblijven gaat er wel wat te zien moeten zijn. Als er ter plekke niet gegeten kan worden zouden de restaurantjes wel op wandelafstand te bereiken moeten zijn. Rijden na een restaurantbezoek, zeker tijdens vakanties, is not done voor ons...

Een zwembad is prio één voor mijn vrouw, en ik vind het ook wel leuk om na een motorrit nog even een duik te kunnen nemen.

De belangrijke vragen...

- met hoeveel personen zou je komen

2 minimaal, eventueel met twee koppels...

- wat wil je betalen, incl. wat?

Kamer met ontbijt: 75-90€, is er een leuk zwembad bij en is het ontbijt heel gevarieerd mag dat gerust wat meer zijn...


- wat zou je/ jullie willen doen

De streek verkennen met de motor, tegen 16u terugkeren en aperitieven aan het zwembad... daarna lekker eten en genieten van een glaasje wijn.
Op tijd slapen gaan en liefst ten laatste om 08u aan de ontbijttafel zitten.

- moeten wij alles organiseren of is onderdak en ontbijt voldoende (B&B)

Ontbijt is onze minimumvereiste, avondeten zou leuk zijn als er geen eetgelegenheden op wandelafstand te vinden zijn. Anders is dat zeker niet nodig.
B&B fans zijn wij niet... Toch niet van het type B&B waar je tegen wil en dank 's morgens bij het ontbijt samen met de andere gasten aan één tafel gezet wordt...
Wij zijn op vakantie onder ons twee, en kiezen liever zelf met wie wel of niet samen te zitten...

-hoe lang wil je minimaal/ maximaal verblijven

Minimaal heb je zelf al vastgelegd, niet? Maximaal ligt aan de mogelijkheden voor het motorrijden... maar pak maar een week... langer hoeft voor mij niet op één plek.


- wat moet er in het appartement ook aanwezig zijn

Airco! Wifi, zwembad
Motorstalling.
Mogelijkheid om iets te drinken. Zeker na een lange motorrit is er niets fijner dan een frisse pint te kunnen drinken, of aan het zwembad reeds te kunnen aperitieven.
Een minibar op de kamer zou ook leuk zijn.

Oja, een eigen badkamer! Wij gaan nergens waar ik op voorhand al weet dat ik een badkamer/toilet moet delen met andere gasten.



- suggesties/ ideen

Zoals ik al schreef, een samenwerking met een vervoersmaatschappij om motoren tot bij jullie te krijgen....
De plek om campers te laten parkeren lijkt mij ook wel wat. Wij spelen hier met het idee om een buscamper in te richten, om dan met de aanhanger en de motoren op vakantie te gaan.
De mogelijkheid om een bus/camper/aanhanger op jullie terrein te laten staan en een gecombineerde reis te maken lijkt mij ook wel wat.... Een paar dagen bij jullie, dan enkel met de motoren een paar dagen naar het zuiden, om dan terug te keren naar jullie om nog een nachtje te doen alvorens de motoren terug op de aanhanger te plaatsen en verder te rijden...





Succes!
 
Laatst bewerkt:
Prima ideeën..................

Ik zou me niet alleen op motorrijders maar ook op wielrenners/ MTB-ers richten.
Die willen vaak in het heel vroege voorjaar (feb-mrt) graag een weekje trainen zonder kou en natte sneeuw.
 
nudisme....
niet echt aan gedacht... zal wellicht niet gebeuren..

maar voor ouderen willen we een apart programma aanbieden.

verder is 120 km hooguit 1.5 uur.. en zit je in de rust met vrijwel lege stranden..

het is ZEKER NIET onze bedoeling enkel en alleen op ons Hollanders in te zetten..
wij zouden graag gasten uit heel de EU, dan wel de wereld aantrekken..
wordt ook zeker geen chateau meiland......😱

airco lijkt mij voor de hand,
zoals ook de koffie..

Denk dat Playa D' Aro een heel geschikte plek is , hele lange strand / boulevard en altijd druk en een erg gezellige drukke plaats, ben er al vaak geweest. Ik zou best in Spanje willen wonen, maar dan zuidelijker in de buurt van Calpe
 
De gasten komen volgens mij aan met het vliegtuig dan moet je 1.5 uur rijden om er te komen.
Om eerlijk te zijn haak ik gelijk af dat zie ik niet zitten.
je wil het gemak van het vliegtuig om vervolgens nog iets te moeten regelen om 1.5 uur met de auto er te komen.
Dan zit ik achter de pc en denk wat kost dan een taxi 2 x , dan wel extra auto huren waar en wat kost datdan de gehele vakantie want kan hem ook niet even terug brengen.
Of je moet bij het vliegveld heel eenvoudig voor een goede prijs motoren kunnen huren om bij jou te komen.
De mensen die op eigen vervoer komen lijkt me een zeer gering aantal .
 
Volgens mij kun je zelf de antwoorden bedenken door je te richten op een bepaalde doelgroep. Elke groep heeft zo z’n eigen behoeftes.....

* Pensionado’s
* gezinnen met kinderen
* naturisten
* jongeren
* motorgroepen
* the rich and famous
* homo’s
* groepen sporters
 
Ik denk dat je belangrijkste vraag moet zijn...
Waarom gaat het mij/ons wel lukken waar anderen falen...
Als je daar een antwoord op hebt, kan het al niet meer mis gaan, heb je daar geen antwoord op, is de kans van slagen afhankelijk van je financiele buffer...

Waar zit ruimte, waar zit nog een niet ontdekte doelgroep, hoe bereik je die doelgroep...

Ik heb kennissen met
gites in de cote d'or, nu na 5 jaar staat het te koop
hotel in pyreneeen ...falliet door de crisis
duikresort in fillipijnen...kan amper de kop boven water houden

Ik ken er maar een die iets heeft waar hij van kan leven...
Huis gekocht in de buurt van Narbonne, helemaal top ingericht, marmer, zwembad, BBQ, echt een luxe landhuis van gemaakt...
verhuurt hij in de 13-15 topweken van het jaar en met kerst en O&N, en doet dat via een duitse topsite ( traumferien=, droomvakantie's) enpakt tussen de 1300 en 2350 per week, en zit in die periode zelf in een caravan op een camping in de buurt...die kan daar van leven

Let wel dat dit soort bestaansmogelijkheden meefluctueren met de economie of eventuele wereldschokkende gebeurtenissen
Succes
 
Om na het vliegtuig nog 1.5 uur te moeten rijden is wel een sterk min-punt!
Met orangektm eens dat mij dat ook niet zou passen.....................
 
Wat maakt een reis zoals Patrick wil gaan organiseren juist zo uniek?
Juist het ontlopen van die massatoerisme, weg met het "broodje van kootje" en "handdoekje leggen"

Mijn plan was destijds een totaalconcept aan te bieden en die prijzen vond ik best meevallen.
Je moet het alleen niet gaan vergelijken met een all-incl reisje van Don&Cor.

Even een opsomming van 2 weken een motorvakantie houden ergens in Spanje:
Ik neem als vb Malaga omdat dat meteen het zuidelijkst is maar Valencia zal weinig verschil maken

Vliegtickets retour, incl 20kg bagage €250-€350 p.p
Motortransport naar Malaga retour €600 p/st
Autohuur 2 weken €145 - €275 (allrisk)
6 pers Huisje met prive zwembad etc á€200 p/d €2600
2-pers Kamer met logies €75 p/d €975

De prijs per persoon is dus afhankelijk met hoeveel personen je gaat en hoe lang je gaat.
Vliegtickets en motortransport prijzen zijn niet aan de duur van je vakantie gebonden dus hoe langer je gaat des te minder je vakantie p/d kost.
Maar gemiddeld genomen ben je voor 2 weken vakantie (incl huurauto en eigen motor) tussen de €1500 en €2000 kwijt.

Natuurlijk kan je ook zelf met de auto met motortrailer of op de motor gaan maar dan ben je minimaal 4 vakantiedagen (aan 4500km rijden) kwijt en vergeet de tolkosten niet.

----------
Airco in een huisje is inderdaad wenselijk maar zorg dat je een goede afrekening hiervan hebt.
Energie kost in Spanje ongeveer 40-50% meer dan in NL en met temperaturen boven de 30gr laten gasten zo`n ding het liefst 24/7 draaien.
Je loopt er op stuk als je low-budget wil gaan verhuren.
----------
Om te zien wat er zoal aan sportieve activiteiten te doen is in de omgeving kan wikiloc je een heel eind op weg helpen.



Overigens ga ik zaterdag weer voor 2 weken naar Spanje O-)
(aan de andere kant van de berg van Polopos, ga daar zeker even een kijkje nemen)
DSCN0686.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan