ik... wij vertrekken, input gevraagd !

Ik zou me laten informeren door lokale/regionale instanties, gemeentes en ministeries van de betreffende deelregeringen.
Die beschikken over veel cijfermateriaal t.a.v. toerisme en kunnen dat prima naar regio rangschikken. Op basis daarvan kun je vast achterhalen waar vraag naar is en welke trends er zijn.
 
nosotro hablar un poco espangol.. pero es dificil..
entonces nos qiero aprendar mucho mas...
es estan obligatorse que viva en espange...


zo ongeveer...
maar ze praten daar zoo snel.. tegen de tijd dat ze zes zinnen verder zijn, weet je wat er in de eerste zin gezegd wordt... en ben je de rest vergeten...
😶

25 jaar geleden t.b.v. van een stage een spoedcursus spaans gevolgd in Sevilla. Binnen 2 maanden spreek je dan een heel aardig woordje spaans.
Voor wat betreft het snel praten..... Valencia valt nog mee. Die spreken zeer beschaaft Spaans. Ga eens naar Andalucië. Daar spreken ze snel en "slikken" complete lettergrepen in....

Succes kerel. Enorme stap om te nemen. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken :t
 
Interessant topic :t

Aangezien ikzelf (samen met mijn vrouwtje uiteraard) ook "vertrek" plannen hebben (in de toekomst) ga ik dit topic later eens van begin tot eind doorlezen :Y

Maar dat zal zijn voor als we terug zijn uit vakantie, en dat is over 15 dagen.
 
@PatrickZ,omgeving tussen Calpe en Javea,ook wel de "Spaanse Riviera"genoemd,nou dan wist k het wel , plaats voor +/- 20 Campers ?
Bedoel je 20 VW-campertjes of 20 Concorde Campers van 9m lang? Ik zou op Campers zetten,in Europa zijn dit jaar meer dan > 70.000 Campers verkocht waarvan er een heleboel naar Spanje willen om te overwinteren en de zomervakantie te genieten!
Nog dit,e-fietsen en petange-ballen enz. hebben ze bij zich genoeg stroom is belangrijk,voor Campers min.16amp.computer/wasmachine.etc.
Een paar tranportable zomerhuisjes verhuren is ook zeer IN.
Motor verhuur is ook een optie,ik betaal in Moraira 99,-euris pd. voor een Indische HD. SUCCES!
 
Ik vond t dit voorjaar in elk geval geen straf om in het achterland van Javea te rijden, oa Pego, Castell de Castells etc. Smullen. Formule om daar aan t strand te hangen en dan op een huurmotor de bergen in klinkt mij als muziek in de oren. Sfeertje van Dénia en Javea beviel mij wel beter dan Calp moet ik zeggen.
 
Dat stuk waar jij woont is ook een soort dooie vinexwijk '( Zoek een plek in de binnenstad met je eigen kroeg op de hoek zodat je kruipend naar huis kan en je midden in het leven woont ! *O*O-)
Je moet dan wel je talen spreken.
Met Nederlands alleen redt je het niet meer in de stad en als je een Amsterdams accent hebt zien ze je al gauw aan voor een neanderthaler.
 
gelukkig spreek ik redelijk ABN...

(alleen bij frustratie/ irritatie en boosheid hoor je meer dan duidelijk 020)

e tambien un pequiño espangol...
🤪
 
Je moet dan wel je talen spreken.
Met Nederlands alleen redt je het niet meer in de stad en als je een Amsterdams accent hebt zien ze je al gauw aan voor een neanderthaler.

En terecht! Op het platteland mag je gewoon met een biertje over straat lopen op zaterdagavond. Waar vroeger in Amsterdam alles kon, kan er tegenwoordig helemaal niets meer. Homoseksueel of zo zwart als de nacht? Ga lekker in de Noordoostpolder, Drenthe of Groningen wonen, geen levende ziel die je lastig valt zolang je je als goede buur gedraagt, itt tot Amsterdam waar je zelfs tijdens de Gaypride nog in elkaar geslagen kunt worden als je als vrouw met je vriendin hand in hand loopt.

Ik zeg hek erom en Area020 van maken. Niks erin, niks eruit.

Bovenstaand is natuurlijk puur fictie en als entertainment bedoeld :+
 
Weet niet of dit punt al is langsgekomen: voldoende water. Een familielid woonde iets noordelijker. Daar was nét voldoende water, maar één dorp zuidelijker was het water "op de bon". In dat dorp staan grote containers in de straten waar je op geregelde tijden water kunt halen. Niks dikke douchestraal. Het water dat er bij mijn familielied wel was moest ook nog gefilterd worden op zand. Kortom oriënteer je tevoren héél goed of de watervoorziening gegarandeerd is!!
 
En terecht! Op het platteland mag je gewoon met een biertje over straat lopen op zaterdagavond. Waar vroeger in Amsterdam alles kon, kan er tegenwoordig helemaal niets meer. Homoseksueel of zo zwart als de nacht? Ga lekker in de Noordoostpolder, Drenthe of Groningen wonen, geen levende ziel die je lastig valt zolang je je als goede buur gedraagt, itt tot Amsterdam waar je zelfs tijdens de Gaypride nog in elkaar geslagen kunt worden als je als vrouw met je vriendin hand in hand loopt.
Terecht laat die homoos maar teruggaan naar hun eigen dorp gvd !
 
Hoi ik zat je bericht met interesse te lezen ik ben me eigen ook aan het oriënteren om daar te gaan wonen regio calp maar wat meer landinwaarts ik zou niet zo veel hooi op m'n vork nemen en gewoon als ik daar gevestigd was beginnen met 1 ding en dan rustig aan uitbreiden. Je kan alles van te voren plannen enz. Maar het loopt tochaltijd anders ik ben een enduro hobbyist. En als ik daar ben kijk ik wel wat de mogelheden zijn. Huisvesting is het belangrijkste en dan zien we wel. Succes ermee en ik volg het hier met interesse
 
we gaan verder kijken, huis blijft onze interesse houden, maar regio malaga kan ook in interessant zijn.

wellicht volgende maand daar eens kijken..

één voordeel is dat er wat meer enduro gereden kan worden, kan goed zijn voor t lage seizoen.
goed huis blijft wel een dingetje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan