ik... wij vertrekken, input gevraagd !

----------
Airco in een huisje is inderdaad wenselijk maar zorg dat je een goede afrekening hiervan hebt.
Energie kost in Spanje ongeveer 40-50% meer dan in NL en met temperaturen boven de 30gr laten gasten zo`n ding het liefst 24/7 draaien.
Je loopt er op stuk als je low-budget wil gaan verhuren.
----------


Dat valt op te lossen door zo'n "hotelsleutel".... Enkel een werkende airco wanneer de sleutel in de kamer zit. ;)
 
Over een paar jaar wordt er binnen Europa steeds minder gevlogen ivm milieu etc. Vliegtickets worden duurder etc. Bijvoorbeeld Parijs gaat er al uit als bestemming (terecht vind ik). En wat als prijsvechters zoals Ryanair/Easyjet niet meer gaan landen in jouw buurt? Dat merk jij dan direct. Bestemmingen van prijsvechters verschilen per jaar! Ik zou daar wel een beetje rekening mee houden.
 
Hoeveel mensen vliegen of rijden naar zuid spanje ik lees het hier ook maar bar weinig. velen gaan naar noord spanje dan wel portugal .
Ben er zelf 3 keer geweest en vind het al een behoorlijk eind rijden.

Je zou eens een reiswinkel kunnen vragen hoeveel mensen bereid zijn nog eens een auto rit van 1.5 uur te willen maken voor hun eindbestemming.
Zelf rijden en de gasten ophalen lijkt me totaal geen optie je bent minimaal 3 uur onder weg wachten op vertraging gebeurt ook .
En dan komen er misschien gasten die een uur of twee later komen op het vliegveld de andere gasten willen naar het verblijf ( tenminste ik wel).
Je kan niet even terug en de volgende dag weer met die afstand word een dagtaak.
 
Ik zou een vaste baan in de buurt zoeken.....allemaal leuk en aardig zulke ideeën maar zorg voor backup zodat je je plannen kunt wijzigen mocht het toch niet lukken.

En ga op een motorbeurs staan en ervaar zelf hoeveel respons je krijgt.
 
Hoeveel mensen vliegen of rijden naar zuid spanje ik lees het hier ook maar bar weinig. velen gaan naar noord spanje dan wel portugal .
Ben er zelf 3 keer geweest en vind het al een behoorlijk eind rijden.

Je zou eens een reiswinkel kunnen vragen hoeveel mensen bereid zijn nog eens een auto rit van 1.5 uur te willen maken voor hun eindbestemming.
Zelf rijden en de gasten ophalen lijkt me totaal geen optie je bent minimaal 3 uur onder weg wachten op vertraging gebeurt ook .
En dan komen er misschien gasten die een uur of twee later komen op het vliegveld de andere gasten willen naar het verblijf ( tenminste ik wel).
Je kan niet even terug en de volgende dag weer met die afstand word een dagtaak.

1 1/2 uur lijkt mij totaal geen probleem je hebt toch vakantie, dat hebben sommigen al om hier naar hun werk te rijden en hoeveel gaan er niet vanaf Nederland met de auto naar Spanje, ik tenminste al 10 keer gedaan en voor de lol.
 
Over een paar jaar wordt er binnen Europa steeds minder gevlogen ivm milieu etc. Vliegtickets worden duurder etc. Bijvoorbeeld Parijs gaat er al uit als bestemming (terecht vind ik). En wat als prijsvechters zoals Ryanair/Easyjet niet meer gaan landen in jouw buurt? Dat merk jij dan direct. Bestemmingen van prijsvechters verschilen per jaar! Ik zou daar wel een beetje rekening mee houden.

Vandaar dat Schiphol gaat uitbreiden en Vliegveld Lelystad geschikt gemaakt moet worden voor massa's toeristen? Denk nou niet dat mensen milieu belangrijker vinden dan luxe, want dan ging 80% in eigen land of niet op vakantie.
 
het blijft natuurlijk ook iets van voorkeur,
vaak moet je op je bus wachten op een vliegveld om naar je hotel te komen, ook dit kan best even duren.
en als gasten in NL bij vertrek aangeven dat ze onderweg zijn met vluchtnummer..
zal t wel loslopen.
wij huren vaak een auto in Spanje en gaan over de b-wegen een eind rondrijden naar campings/ b&b's etc.
dan kan je ook onderweg boodschappen halen als dat nodig zou zijn en je tijd nemen.
je bent perslotvanrekening op vakantie toch?
 
Ik vind altijd, er hoeven geen gouden kranen te zijn, maar kleed het wel fatsoenlijk aan.
Dus bijvoorbeeld een fatsoenlijke zitbank en geen doorgezakte troep uit de kringloop....

En overal witte vloertegels, waarschijnlijk daar wat gebruikelijker en makkelijk schoon te maken, maar enorm kil en voor ons altijd direkt een afknapper.

Tevens mogelijkheid tot huren bedlinnen, handdoeken e.d. Zeker als je mikt op Nederlanders enzo, de meesten hebben helemaal geen zin om dat spul allemaal mee te slepen (ruimte in koffer(vliegtuig) of bv op de motor?)

Verder zou je kunnen overwegen of je huisdieren toe wil staan of niet (nog zo'n afknapper, na 1x een huisje die enorm stonk naar natte honden, eerste vinkje op zoekmachines is dan "geen huisdieren")
 
Tja het is niet aan mij of het te lang is ik zeg ken alleen niet veel mensen die dat wel doen .
Waarom is het drukker rond de vliegvelden omdat de mensen juist voor het gemak gaan tenzij je iets uitzonderlijks kan biedien wat een ander niet kan of heeft.
ik weet dat je in de pyreneeën bv camping isabena erg veel duitsers oostenrijkers en nederlanders komen om in die omgeving offroad te gaan rijden.
 
Tja het is niet aan mij of het te lang is ik zeg ken alleen niet veel mensen die dat wel doen .
Waarom is het drukker rond de vliegvelden omdat de mensen juist voor het gemak gaan tenzij je iets uitzonderlijks kan biedien wat een ander niet kan of heeft.
ik weet dat je in de pyreneeën bv camping isabena erg veel duitsers oostenrijkers en nederlanders komen om in die omgeving offroad te gaan rijden.


dan gaan zij er met de auto/ aanhanger heen lijkt mij?
vanaf Barcelona(vliegveld) is het namelijk 250 km rijden.
En net nog even gekeken naar de afstand vanaf Valencia naar waar wij ongeveer zitten;
het is slechts 95 km, net aan ruim een uur rijden dus!

Valt ook weer mee..

(moet het natuurlijk niet zo vochtig zijn als vorige week)
 
Vandaar dat Schiphol gaat uitbreiden en Vliegveld Lelystad geschikt gemaakt moet worden voor massa's toeristen?
Denk nou niet dat mensen milieu belangrijker vinden dan luxe, want dan ging 80% in eigen land of niet op vakantie.
Gewoon lekker (ver) weg en ze bekijken 't maar.
Ja, dan ontstaat er weer een nieuw mode-woord: 'VLIEG-SCHAAMTE". (hoe bedenk je 't?)
Dat is een verzinsel van een stel linkse milieu-yuppen :? Daar doe ik dus NIET aan mee!

Dan zou ik me dus op een feestje moeten schamen als ik vertel dat ik een fun-vlucht heb gemaakt naar Spanje...................
Amme-hoela..............Ik schaam me HELEMAAL NERGENS voor.:9
Het was een VLIEG-trip naar Andalusië en om het nog mooier te maken heb ik daar ook nog 2000km benzine verstookt!
Ik heb me prima vermaakt!..................... FUCK-IT!!
 
Je snapt dat jij en je kinderen etc ook onder "ze" valt hè? Vind het altijd zo fascinerend dat mensen die de kop in het zand steken qua klimaat altijd zichzelf wijs maken dat het hen niet aan gaat.

Los daarvan

Ik denk dat vliegschaamte in de nieuwe tijden wel een ding gaat worden. Of zich dat gaat uiten in minder vliegverkeer weet ik niet. Denk eerder dat mensen gewoon meer gaan betalen om 'CO2' neutraal te vliegen.
 
de regio is gewoon niet ontdekt.. (ik ben een optimist)
De omgeving heeft redelijk wat reuring.. maar het is ook weer niet het middelpunt van alles,
volgens mij moet het ook niet onmogelijk zijn om gasten op te halen/ weg te brengen (tegen vergoeding)
Ik zie niet veel moeilijkheden, maar alles is op te lossen.
Maar wil ook niet zeggen dat alles eenvoudig zal zijn.
Je bent volgens mij wel heel optimistisch (als de foto in je openingspost is genomen waar jullie je willen gaan vestigen).
Er zijn tal van hotels, campings, vakantiehuisjes.
 
Je snapt dat jij en je kinderen etc ook onder "ze" valt hè?
Klopt helemaal!
Zoals gezegd: "ZE" bekijken 't maar.................................en ik kijk gewoon mee!

Zo lang er nog geen beperking wordt gemaakt vwb de giga-groei van de wereld-bevolking voel ik me nergens verantwoordelijk voor!
Of de aarde nu over 50 of over 100 jaar door de knieën gaat, maakt toch niet zo veel meer uit.
Drastische bevolkingsbeperking dat is onze enige kans. Maar daar praat niemand over!\
In veel landen gaan ze nog steeds als de konijnen........................
 
Off topic

Tja dat is nu een mooi punt iedereen heeft het recht op kinderen .. en het is heeel vreemd dat je bewust geen kinderen hebt
En je mag er zeer zeker niet over beginnen dat men ze we heeft neemt want dan......... maar wel zeuren over het mileu.....
 
Zoals altijd bij dit soort grote stappen:
  1. Diversify: richt je op meerdere, overlappende doelgroepen. Er zijn al een aantal voorbeelden gegeven
  2. Plan B. Je moet ene plan hebben voor als dit niet werkt. Bijv: als het binnen 3 jaar niet loopt dan ga ik aardbeien telen oid.
Succes !!
 
Klopt helemaal!
Zoals gezegd: "ZE" bekijken 't maar.................................en ik kijk gewoon mee!

Zo lang er nog geen beperking wordt gemaakt vwb de giga-groei van de wereld-bevolking voel ik me nergens verantwoordelijk voor!
Of de aarde nu over 50 of over 100 jaar door de knieën gaat, maakt toch niet zo veel meer uit.
Drastische bevolkingsbeperking dat is onze enige kans. Maar daar praat niemand over!\
In veel landen gaan ze nog steeds als de konijnen........................
Ik ben het roerend met je eens ! Als "we "allemaal de grote westerse welvaart willen bereiken, dan is de wereld ten dode opgeschreven. Er is geen oerwoud meer over, alleen sojaplantages en palmoliebossen. Het oude gezegde van 50 jaar geleden dat als alle Chinezen elke dag een krant willen lezen en elk jaar een paar nieuwe schoenen willen kopen er binnen 10 jaar geen boom meer over is en er geen koe meer leeft is alleen maar verschoven qua product. We hebben nu een elektronische krant dus de bomen hebben mazzel. Hoe wreed het ook is, de redding van de wereld komt als de kleinste organismen hun verschrikkelijke werk doen , virussen zijn nauwelijks te bestrijden en veel "effectiever" als moderne ziekten zoals de alfabetreeks en kanker. Met andere woorden : "Pluk de dag"nu maar, morgen valt er wellicht niets meer te plukken omdat we zelf inmiddels van onze welvaart geplukt gaan worden. Cynisch ja, ik weet het.
 
Zoals altijd bij dit soort grote stappen:
  1. Diversify: richt je op meerdere, overlappende doelgroepen. Er zijn al een aantal voorbeelden gegeven
  2. Plan B. Je moet ene plan hebben voor als dit niet werkt. Bijv: als het binnen 3 jaar niet loopt dan ga ik aardbeien telen oid.
Succes !!


vis kweken!
🤫
 
Off topic

Tja dat is nu een mooi punt iedereen heeft het recht op kinderen .. en het is heel vreemd dat je bewust geen kinderen hebt
En je mag er zeer zeker niet over beginnen dat men ze we heeft neemt want dan......... maar wel zeuren over het mileu.....
Als de wereldbevolking 90% kleiner is, dan maak ik de simpele rekensom dat de vervuiling dan ook 90% minder wordt.
Veel (westerse) kinderen die nu geboren worden, hebben over 25 jr een auto en pakken dan het vliegtuig naar Verweggistan.
Zeker zo erg is het dat veel 3e wereld-babies die nu in een stro-hut leven, over 25 jaar ook in dat vliegtuig gaan zitten.

Cynische conclusie: Het eind is ZOEK!!
Daarom, zo lang het nog kan, blijf ik mijn aandeel CO2 produceren.
 
Verder zou je kunnen overwegen of je huisdieren toe wil staan of niet (nog zo'n afknapper, na 1x een huisje die enorm stonk naar natte honden, eerste vinkje op zoekmachines is dan "geen huisdieren")
Natte hond is ook echt een vreselijke geur, daar zeg je wat. Droge hond oke, natte hond nee :}

Ik heb een zwemmer...

:')
 
Volgens mij zie ik je doelgroep al op de foto, wind/kite surfers! Zelf mag ik dat ook graag doen (naast motorrijden, wielrennen/mountainbiken). Is het echt dicht bij strand dan is dat voor die doelgroep ook mooi meegenomen. Maar als er concurrentie in de buurt is moet je je wel bedenken hoe groot die groep is en of dat genoeg oplevert. En wat zijn de wind condities, vanaf 8m/s komen de surfers in actie!
 
Vanaf maart t/m juni en van sept tot november zou je motorvakanties kunnen organiseren.
Juni t/m sept wordt het daarvoor te warm.
Het hoogseizoen is niet heel moeilijk in te vullen maar van november tot maart is het een lastig verhaal.
Dat zijn wel 4 á 5 maanden die je moet overbruggen.
Heb je enig idee hoe je die periode door wil komen?

Voor mezelf had ik destijds in gedachte om die tijd in NL te gebruiken om div beurzen af te gaan.
Motorbeurs, vakantiebeurs etc.
Daarnaast tijdelijk te gaan werken in NL om inkomsten te werven.
In Spanje werken (in loondienst) is niet echt lonend.

Hoe willen jullie klanten werven?
Sluiten jullie je aan bij Booking of tripadvisor? (Die vreten wel 20% van je omzet weg)
 
Hoe willen jullie klanten werven?
Sluiten jullie je aan bij Booking of tripadvisor? (Die vreten wel 20% van je omzet weg)

zal (ook) ongetwijfeld zoiets worden,
geen idee wat betreft commissie, maar voor niets gaat de zon op,
aan de winterperiode hebben we ook gedacht, work-in-progress

optie is idd om in de winterperiode in NL te werken,
moet ik wel ergens een adres hebben..

🤔
 
Is dat niet het wind seizoen? Land/zee temperatuur zal zeker een graadje of 10 hoger liggen dan hier......
 
Terug
Bovenaan Onderaan