Ik wil een cbr600f , tips??

Mr t

MF'er
10 jun 2003
84
0
ik wil graag een cbr 600 f uit 1995 kopen. eerst in 25 kw uitv. en later
op vol vermogen. kan iemand mij tips geven voor bij de aankoop en over
eventuele veel voorkomende 'ziektes'bij dit type motor. als ik bij een
dealer koop wat voor extra's kan ik dan vragen?
 
Spanningsregelaar is ook zo'n leuke..dat was het wel geloof ik met de dingen die vaak stuk gaan.
 
cbr is een hele lekkere :] motor, maar inderdaad de nokkenaskettingspannar en de spanningsregelaar zijn de meest voorkomende problemen (spanningsregelaar kost ongeveer 135 euro maar wel makkelijk zelf te vervangen)

 
Laatst bewerkt:
Ik heb m'n CBR600F nu 6 weken en heb er al 6000 km op zitten :-)
Ik ben hartstikke tevreden, dat mag uidelijk wezen :-p
 
Hoe merk je trouwens dat je nokkenasketting spanner stervende is ?
Als er meer dan 10 km op de teller staat, is ie stervende... :+
Nee even serieus ik heb nu zelf 3 CBR600F's gehad, waarvan er twee niet tegen mij bestand waren, beide na 10000 km beyond repair. De laatste houd het nu al 35000km met me uit en alleen nog maar last gehad van de nokken-as kettinge en spanner. Maar ik begin het idee te krijgen dat Honda die krengen als slijtage onderdelen beschouwt. Spanningsregelaar weet ik niks van, nog geen last van gehad en voor zover ik weet heeft er nooit een italiaanse regelaar opgezeten... ;)
Een CBR kan je je geen buil aan vallen, tenzij er mee geracet is. Hoewel, die van mij heeft overal al borggaatjes inzitten en heeft er nu al zo'n 60000 km op staan, zonder al te veel olie verbruik en nog met een heel net vermogen...
 
Ik heb pas een andere nokkenaskettingspanner gemonteerd, niet zo'n honda-ding maar een handmatige. Het is niet veel meer als een bout die waar je met de hand je ketting mee op spanning moet zetten. Kan niet kapot! Af en toe even spannen als je hem hoort rammelen. Nog geen idee hoe vaak dat moet, maar dat merk ik nog wel.
 
Die heb ik al vanaf dag 1 .... zal er toch maar eens naar laten kijken dan O-)
Eerst even 5 meter zelfklevend tochtband halen bij de gamma en al je plastic op de randen er mee uitrusten, kan een hoop schelen. De CBR600F heeft nl. door al het omsluitende kuipwerk nogal wat last van plastic-op-plastic-rammeltjes...
 
Eerst even 5 meter zelfklevend tochtband halen bij de gamma en al je plastic op de randen er mee uitrusten, kan een hoop schelen. De CBR600F heeft nl. door al het omsluitende kuipwerk nogal wat last van plastic-op-plastic-rammeltjes...

Vertel mij wat... Heb sowieso een een slecht sluitende zijkap (met dat service luik erin) die kap staat gewoon 4mm open ofzo.. alleen aan de rechterkant :?
 
wat kost zo'n spannertje ongeveer plus-minus circa naar schatting zo'n beetje dan??
 
kan je dan dus net zo goed een grote beurt van maken (inc kleppen stellen etc)
 
Zodra de spanner kapot gaat wordt de ketting niet meer gedempt en gaat klapperen. Het gevolg is dat de ketting langer en langer wordt. Nu is dit met een nieuwe spanner weer op te vangen, echter zal deze veel sneller niet meer voldoen om de te lange ketting te spannen. Heb het gezien bij een 92-model, die rammelde zo weer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan