Ik wil een circuit dag voor meiden!!!!!!

mag ik met me 25kw ook mee? :P

Des te leuker juist, ik bedoel zandvoort is geen reuze snel circuit (in vergelijking met zolder en assen)...Ik rij zelf op een CB1 400 cc en vind het toch echt elke keer weer een uitdaging om de >400 cc's achter me te laten 8-) (niet allemaal natuurlijk)..

btw: 14 juli is je kans!
 
Dat is idd precies wat ik bedoel. Mijn vriend en een paar vrienden hebben laatst ook weer op het circuit gereden, en die ergerden zich dus ook helemaal groen en geel als ze dan ergens een bocht in wouden en er dan zo'n lieve dame bijna stil staat.

Ja, je hebt gelijk, het is idd vervelend als je de mannen ophoudt... maar ach, er zijn heus ook wel andere mannen die de snelle mannen ophouden (en die een vrouw ook ophouden).. ;) En als de "snelle" mannen het zo vervelend vinden dan moeten ze lekker in de ervaren groep gaan meerijden.. :9
Maar desondanks lijkt me een circuitdag voor vrouwen een goed idee, M. ;)
 
een sessie rijden kost 15 euro...
maar daar komt nog wel een lidmaatschap bij, deze kost 25 euro per jaar en het eerste jaar 30, ook moet je een nummerbordje kopen van 10 euro.

Dus wel even een beetje investeren, maar daarna kun je wel ongeveer 8 keer per jaar lekker :]

Oja, en je moet een BACO cursus volgen, zodra deze wordt aangeboden, meestal is dit in het begin van het seizoen, maar dat had ik al gezegd geloof ik :)
En die BACO cursus is om een minimale kennis/rijniveau op de baan te garanderen. Beetje circuittraining ofzo?
 
Nou ik heb dit topic ff doorgelezen en persoonlijk denk ik dat wij vrouwen best mee kunnen doen met de mannen. Gewoon gas geven en ik heb eigenlijk nog nooit echt gezeik gehoord van de mannen dat wij te langzaam zijn of ze in de weg zitten. Dus SuzukiLady: gewoon inschrijven en gas geven! Je vriend vindt het vast heel stoer dat je meedoet. En misschien moeten hij en zijn vrienden een groepje hoger als ze zo snel zijn..... *D
 
Hmmm weetje...ik vind het zo jammer dat iedereen een uitzonderings positie wil....
De meiden willen alleen, de mannen willen alleen, de 25 kw-ers de brikkers, de sm-ers, de blinkers, de 20+ers, de 30+ ers, de 40+ers, de 50+ers...

Wat circuit rijden betreft, niet zo moeilijk doen, beginners (rustig rondje, lijnen verkennen) en de gevorderden (afgesleten slijtbouten verplicht en schaamrand verboden) en nu houd ik op anders begin ik weer over imigratei beleid, discriminatie (positef en negatief)...etc...

8-)
 
Hmmm weetje...ik vind het zo jammer dat iedereen een uitzonderings positie wil....
De meiden willen alleen, de mannen willen alleen, de 25 kw-ers de brikkers, de sm-ers, de blinkers, de 20+ers, de 30+ ers, de 40+ers, de 50+ers...

Wat circuit rijden betreft, niet zo moeilijk doen, beginners (rustig rondje, lijnen verkennen) en de gevorderden (afgesleten slijtbouten verplicht en schaamrand verboden) en nu houd ik op anders begin ik weer over imigratei beleid, discriminatie (positef en negatief)...etc...

8-)


eindelijk een verstandig antwoord!
Gewoon met Fase 1 beginnen, dan is het goed bij te benen.
Heb op Zolder geleerd nergens meer om te lachen ,want het lachen kan je gauw vergaan. :)
 
Hmmm weetje...ik vind het zo jammer dat iedereen een uitzonderings positie wil....
De meiden willen alleen, de mannen willen alleen, de 25 kw-ers de brikkers, de sm-ers, de blinkers, de 20+ers, de 30+ ers, de 40+ers, de 50+ers...

Wat circuit rijden betreft, niet zo moeilijk doen, beginners (rustig rondje, lijnen verkennen) en de gevorderden (afgesleten slijtbouten verplicht en schaamrand verboden) en nu houd ik op anders begin ik weer over imigratei beleid, discriminatie (positef en negatief)...etc...

8-)

:^
 
Nou ik heb dit topic ff doorgelezen en persoonlijk denk ik dat wij vrouwen best mee kunnen doen met de mannen. Gewoon gas geven en ik heb eigenlijk nog nooit echt gezeik gehoord van de mannen dat wij te langzaam zijn of ze in de weg zitten. Dus SuzukiLady: gewoon inschrijven en gas geven! Je vriend vindt het vast heel stoer dat je meedoet. En misschien moeten hij en zijn vrienden een groepje hoger als ze zo snel zijn..... *D

Ze gaan inderdaad een groepje hoger. En ik denk dat ik het idd maar gewoon moet doen....eens moet de eerste keer zijn toch?!Aan mijn "motortje" zal het niet liggen *D
 
Nou ik heb dit topic ff doorgelezen en persoonlijk denk ik dat wij vrouwen best mee kunnen doen met de mannen. Gewoon gas geven en ik heb eigenlijk nog nooit echt gezeik gehoord van de mannen dat wij te langzaam zijn of ze in de weg zitten. Dus SuzukiLady: gewoon inschrijven en gas geven! Je vriend vindt het vast heel stoer dat je meedoet. En misschien moeten hij en zijn vrienden een groepje hoger als ze zo snel zijn..... *D

En yamaha girl, werk je toevallig ook bij Geben motoren? *D *D
 
Ja, je hebt gelijk, het is idd vervelend als je de mannen ophoudt... maar ach, er zijn heus ook wel andere mannen die de snelle mannen ophouden (en die een vrouw ook ophouden).. ;) En als de "snelle" mannen het zo vervelend vinden dan moeten ze lekker in de ervaren groep gaan meerijden.. :9
Maar desondanks lijkt me een circuitdag voor vrouwen een goed idee, M. ;)

Hhahah ik had helemaal niet gezien dat jij hier ook was *D ....Enne gelijk even voor de duidelijkheid dit ging over een meid van vorig jaar met de CRT :O Wel gezellig, ik zag trouwens dat je grote zus ook van de partij is!Het wordt nog druk hier...
 
En die BACO cursus is om een minimale kennis/rijniveau op de baan te garanderen. Beetje circuittraining ofzo?

Nee niet helemaal, die cursus is er omdat er ook rijders op de baanposten moeten staan, daarvoor is het handig als je de vlagcodes kent (zowiezo wel handig als je rijdt :z )een beetje EHBO kennis wordt je bijgespijkert. Er worden ook nog wel andere dingen behandeld, maar het is al weer een paar jaar geleden dat ik die curcus gedaan hebt, dus ik ben eigenlijk een beetje vergeten wat er nog meer wordt behandeld...
Maar het is dus de bedoeling dat je ook weleens een baanpost betreedt, ook best wel grappig hoor om iedereen voorbij te zien komen (en te zien het het wel/niet hoort)...
 
Wat een onzin!
Ik las een reactie van iemand waar ik het erg mee eens was: eindelijk een sport waarbij het niet uitmaakt of je man of vrouw bent! Sterker nog als vrouw zijnde ben je over het algemeen kleiner, weegt minder, dus zou je juist sneller moeten zijn.
Ik denk dat vrouwen te veel met andere zaken bezig zijn tijdens het rijden(ik moet zus en zo nog regelen, zit mijn pak/haar wel goed, als ik harder rijd vlieg ik misschien de bocht uit, bla bla) Hierdoor kan je je niet goed concentreren op wat je eigenlijk zou moeten doen, MOTORRIJDEN! Ik denk dat bij een dag met alleen maar vrouwen dit alleen maar verergerd.

Daarbij komt ook nog dat er simpelweg te weinig vrouwen zijn die voorop de motor zitten(wat dat toch is, ik weet het niet) Er zijn er veel te veel die lekker met hun luie reet achterop blijven zitten!!!(ze weten niet wat ze missen)

Voor mij, ja sorry ik ben toch ook echt een vrouw, hoeft het niet zo nodig een speciale circuitdag voor vrouwen.
De keer dat ik bij een ladiesday op Assen was, reed ik er met 200 km/h heen(wel een man met flitscamera gezien, maar geen brief ontvangen) om vervolgens met 30 km/h over het circuit te rijden!!!! Je gaat het circuit toch op voor de snelheid...

Je moet bij een circuitdag gewoon zorgen dat je in de juiste groep zit(heb ik hier ook al ergens gelezen}. De eerste keer zal je niet voorraan rijden, maar je moet ergens beginnen. Je kan ook niet gelijk motorrijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald, dat moet je ook eerst leren!!!
Dat geldt ook op het circuit, laat je niet gek maken schrijf je gewoon in bij de beginnersgroep. Iedereen moet het nog leren..
Zorg gewoon dat je de lijnen goed rijdt(ook al is het met 30 km/h)dan kunnen de rijders die sneller zijn je gewoon passeren. Als zij je dan niet kunnen passeren, kunnen ze zelf gewoon niet rijden en moeten ze ook niet zeiken....

Dit moest ik "even" kwijt.....
 
Wat een onzin!
Ik las een reactie van iemand waar ik het erg mee eens was: eindelijk een sport waarbij het niet uitmaakt of je man of vrouw bent! Sterker nog als vrouw zijnde ben je over het algemeen kleiner, weegt minder, dus zou je juist sneller moeten zijn.
Ik denk dat vrouwen te veel met andere zaken bezig zijn tijdens het rijden(ik moet zus en zo nog regelen, zit mijn pak/haar wel goed, als ik harder rijd vlieg ik misschien de bocht uit, bla bla) Hierdoor kan je je niet goed concentreren op wat je eigenlijk zou moeten doen, MOTORRIJDEN! Ik denk dat bij een dag met alleen maar vrouwen dit alleen maar verergerd.

Daarbij komt ook nog dat er simpelweg te weinig vrouwen zijn die voorop de motor zitten(wat dat toch is, ik weet het niet) Er zijn er veel te veel die lekker met hun luie reet achterop blijven zitten!!!(ze weten niet wat ze missen)

Voor mij, ja sorry ik ben toch ook echt een vrouw, hoeft het niet zo nodig een speciale circuitdag voor vrouwen.
De keer dat ik bij een ladiesday op Assen was, reed ik er met 200 km/h heen(wel een man met flitscamera gezien, maar geen brief ontvangen) om vervolgens met 30 km/h over het circuit te rijden!!!! Je gaat het circuit toch op voor de snelheid...

Je moet bij een circuitdag gewoon zorgen dat je in de juiste groep zit(heb ik hier ook al ergens gelezen}. De eerste keer zal je niet voorraan rijden, maar je moet ergens beginnen. Je kan ook niet gelijk motorrijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald, dat moet je ook eerst leren!!!
Dat geldt ook op het circuit, laat je niet gek maken schrijf je gewoon in bij de beginnersgroep. Iedereen moet het nog leren..
Zorg gewoon dat je de lijnen goed rijdt(ook al is het met 30 km/h)dan kunnen de rijders die sneller zijn je gewoon passeren. Als zij je dan niet kunnen passeren, kunnen ze zelf gewoon niet rijden en moeten ze ook niet zeiken....

Dit moest ik "even" kwijt.....
He, he, eindelijk iemand die het snapt!
Dus jij rijdt ook voor je eigen kick en niet om het vrouw zijn of stoer willen doen! Gewoon lekker op je eigen niveau, het liefst iets hoger,want dan verleg je makkelijker je grenzen.
Ik blijf daarom ook bij mijn standpunt: "Ik rij liever een snelle vent eruit dan dat ik met allemaal mutsen zit opgescheept!" (zie evt. topic:belangrijk alleen voor vrouwen)
 
Wat een onzin!
Ik las een reactie van iemand waar ik het erg mee eens was: eindelijk een sport waarbij het niet uitmaakt of je man of vrouw bent! Sterker nog als vrouw zijnde ben je over het algemeen kleiner, weegt minder, dus zou je juist sneller moeten zijn.
Ik denk dat vrouwen te veel met andere zaken bezig zijn tijdens het rijden(ik moet zus en zo nog regelen, zit mijn pak/haar wel goed, als ik harder rijd vlieg ik misschien de bocht uit, bla bla) Hierdoor kan je je niet goed concentreren op wat je eigenlijk zou moeten doen, MOTORRIJDEN! Ik denk dat bij een dag met alleen maar vrouwen dit alleen maar verergerd.

Daarbij komt ook nog dat er simpelweg te weinig vrouwen zijn die voorop de motor zitten(wat dat toch is, ik weet het niet) Er zijn er veel te veel die lekker met hun luie reet achterop blijven zitten!!!(ze weten niet wat ze missen)

Voor mij, ja sorry ik ben toch ook echt een vrouw, hoeft het niet zo nodig een speciale circuitdag voor vrouwen.
De keer dat ik bij een ladiesday op Assen was, reed ik er met 200 km/h heen(wel een man met flitscamera gezien, maar geen brief ontvangen) om vervolgens met 30 km/h over het circuit te rijden!!!! Je gaat het circuit toch op voor de snelheid...

Je moet bij een circuitdag gewoon zorgen dat je in de juiste groep zit(heb ik hier ook al ergens gelezen}. De eerste keer zal je niet voorraan rijden, maar je moet ergens beginnen. Je kan ook niet gelijk motorrijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald, dat moet je ook eerst leren!!!
Dat geldt ook op het circuit, laat je niet gek maken schrijf je gewoon in bij de beginnersgroep. Iedereen moet het nog leren..
Zorg gewoon dat je de lijnen goed rijdt(ook al is het met 30 km/h)dan kunnen de rijders die sneller zijn je gewoon passeren. Als zij je dan niet kunnen passeren, kunnen ze zelf gewoon niet rijden en moeten ze ook niet zeiken....

Dit moest ik "even" kwijt.....

Heb je misschien gelijk in dat het er niet beter van wordt als je met alleen maar vrouwen rijdt, en zoals jij het aangeeft, valt het misschien wel gigantisch tegen. En dat jij zo goed kan rijden dat de kerels geen last van je hebben , is alleen maar hartstikke mooi. Ik zou het persoonlijk prettig vinden om een keer met alleen maar vrouwen te rijden zodat je "rustiger" het circuit kan rijden....zonder dat je links en rechts voor bij wordt gereden.

Ik rijd ook motor puur voor mezelf...ben er zwaar verslaafd aan, en niet om het "image" of weet ik het wat waar sommige vrouwen het voor doen. Ik heb vorig jaar een aardige smakker gemaakt, met als gevolg een verbrijzelde pols een gebroken elleboog en een SV in twee stukken.....als zou motorrijden om diverse redenen behalve het motorrijden, had ik echt geen nieuwe motor gekocht!! *D

Heb jij alleen Ladies day gereden, of ook andere circuitdagen, zoals bijvoorbeeld een CRT op Assen?
 
Dat klinkt al veel beter :} Veel pk's zegt ook niet alles. Wij gebruiken ze gewoon allemaal ;)
Ik heb het oude model. Overjarig in 2003 gekocht. Is mijn eerste motor en heb hem zonder proefrijden gekocht O-) Wist toch niet waar ik op moest letten en toen maar op verhalen van vrienden afgegaan en er nog helemaal geen spijt van gehad. Wat een pracht motor. Heeft wel een laser demper (hoge montage) en andere knippertjes. Hier ff een foto van mij op Assen op 1 mei tijdens die ladies sessie die zo erg langzaam ging.

(Afbeelding)


Wat waren jou rondentijden dan ????
 
ff dit topictje naar boven schoppen })
Maar weten jullie al dat er een circuitdag georganiseerd wordt op Zandvoort met ook een meidengroepje georganiseerd door racegirl? Voor info zie de website die ook al eerder genoemd is. Ik kan zelf niet, moet werken voor mijn geld. Maar misschien is het iets voor anderen. Misschien is het al vol dat weet ik niet.

off-topic voor suzukilady: Ga jij trouwens nog naar de sv-meeting as zondag?
 
ff dit topictje naar boven schoppen })
Maar weten jullie al dat er een circuitdag georganiseerd wordt op Zandvoort met ook een meidengroepje georganiseerd door racegirl? Voor info zie de website die ook al eerder genoemd is. Ik kan zelf niet, moet werken voor mijn geld. Maar misschien is het iets voor anderen. Misschien is het al vol dat weet ik niet.

off-topic voor suzukilady: Ga jij trouwens nog naar de sv-meeting as zondag?

Ehm, tot nu toe nog niet. Maar vertel eens wat meer, dan kan ik natuurlijk altijd de plannen nog wijzigen (ik bedoel, de verjaardag van mn zwager kan toch best nog wel wachten tot 's avonds laat?!)
 
Ehm, tot nu toe nog niet. Maar vertel eens wat meer, dan kan ik natuurlijk altijd de plannen nog wijzigen (ik bedoel, de verjaardag van mn zwager kan toch best nog wel wachten tot 's avonds laat?!)

Kijk maar ff op waar is wat te doen. Is een heel topic over de sv meeting. Is natuurlijk altijd leuk, allemaal sv-tjes. Denk dat het wel leuk gaat worden, alleen moet het weer ff meewerken. Ik zie het wel.
 
He, he, eindelijk iemand die het snapt!
Dus jij rijdt ook voor je eigen kick en niet om het vrouw zijn of stoer willen doen! Gewoon lekker op je eigen niveau, het liefst iets hoger,want dan verleg je makkelijker je grenzen.
Ik blijf daarom ook bij mijn standpunt: "Ik rij liever een snelle vent eruit dan dat ik met allemaal mutsen zit opgescheept!" (zie evt. topic:belangrijk alleen voor vrouwen)
*D yep...
Zo ga je steeds een stappie verder, en stiekum word je steeds iets beter. Dan merk je opeens dat je te snel bent voor de beginners. Aan de andere kant ben je dan vaak ook net te langzaam voor de gevorderden, maar dat is dan weer een nieuwe uitdaging!!!
 
Laatst bewerkt:
Heb je misschien gelijk in dat het er niet beter van wordt als je met alleen maar vrouwen rijdt, en zoals jij het aangeeft, valt het misschien wel gigantisch tegen. En dat jij zo goed kan rijden dat de kerels geen last van je hebben , is alleen maar hartstikke mooi. Ik zou het persoonlijk prettig vinden om een keer met alleen maar vrouwen te rijden zodat je "rustiger" het circuit kan rijden....zonder dat je links en rechts voor bij wordt gereden.
..................................

Heb jij alleen Ladies day gereden, of ook andere circuitdagen, zoals bijvoorbeeld een CRT op Assen?

Ik wil zeker niet zeggen dat er geen kerels zijn die last van mij hebben...
Ik ben speciaal voor het circuitrijden overgestapt van een 900 cc naar een 600 cc. Maar ik moet zeggen dat ik de eerste keer dat ik met die 600 over het circuit reed ik er echt spijt van had dat ik mijn Fireblade had weggedaan. Ik was met die 900 gewend om "lui" te rijden, met die 600 schakelde ik me een ongeluk en ik kwam nog niet vooruit...(Dit was de allereerste keer dat ik op Assen reed(CRT))
Er zullen best mensen zijn geweest die last van mij hadden. Maar ja, ik moest hem toch echt "inrijden"....Ik eindigde als laatste over de gehele dag. ;(

Maar inmiddels ben ik wat gewend aan mijn suusje en heb ik de Toms cursus gevolgd en....gehaald!!! :) ( errug gaaf trouwens :} )

Verder heb ik een aantal keren op Zolder gereden. Ik ben drie dagen met de Race Academy in Ales (Frankrijk) geweest( erg aan te bevelen, dit jaar voor de 2e keer :] )
En 13 juli ga ik nog naar een ander klein circuit in Frankrijk, genaamd Croix en Ternois (ben erg benieuwd).
Ik rijd eigenlijk niet meer op de openbare weg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan