Ik wil een crossmotor kopen

26 feb 2018
7
0
Hallo,

Ik ben 12 Jaar en 1 meter 55 en ongeveer 35 kilo. Ik heb heb geen ervaring met motoren (ik heb alleen een paar keer op een Kawasaki gezeten).Ik zat zelf te denken aan een 80/125 cc.
Mijn buget is ongeveer 500 euro (voor alleen de motor). Wat zouden jullie adviseren?
 
Ik zou je adviseren om door te sparen of een brommer te kopen.
Voor 500 euro kom je niet zo ver, dan koop je vaak andermans rommel.
 
Bedankt voor de Snellen reacties.De yahama pw80 lijkt mij iets te Klein.En een brommer is misschien iets te langzaam. Maar ik Kan het ook fout hebben. Ik zie graag een reactie terug.
 
f1e19f8181c4230d9160b557b766e63b735cac19.png


Maar alle gekheid op een stokje: Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road? Dit zal je wel op pad helpen met een geschikte crossmotor te vinden :)

Met dat budget denk ik dat je in de "pitbike" klasse gaat zitten, voornamelijk 4takt 125cc china kloon pitbikes.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de Snellen reacties.De yahama pw80 lijkt mij iets te Klein.En een brommer is misschien iets te langzaam. Maar ik Kan het ook fout hebben. Ik zie graag een reactie terug.

Dat heb je idd fout. Een 80 of 125 cc crosser is veel te veel van het goede als je nooit eerder hebt gecrost. Dat kan je niet onder controle houden. Begin maar op iets met veel minder vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Ach ik ben op mijn 12e met een 250cc bultaco crosser begonnen. Kon met 1 been bij de grond en aantrappen moest tegen een boom leunend.
Daarna een kawasaki 125cc, vervolgens een hercules 125cc en daarna een suzuki RM420 en later een suzuki RM465. Die ik nog steeds heb maar helaas nooit meer op rij.
 
Ach ik ben op mijn 12e met een 250cc bultaco crosser begonnen. Kon met 1 been bij de grond en aantrappen moest tegen een boom leunend.
Daarna een kawasaki 125cc, vervolgens een hercules 125cc en daarna een suzuki RM420 en later een suzuki RM465. Die ik nog steeds heb maar helaas nooit meer op rij.

:9~ vraag prijs? :P