Ik wil een crossmotor kopen

26 feb 2018
7
0
Hallo,

Ik ben 12 Jaar en 1 meter 55 en ongeveer 35 kilo. Ik heb heb geen ervaring met motoren (ik heb alleen een paar keer op een Kawasaki gezeten).Ik zat zelf te denken aan een 80/125 cc.
Mijn buget is ongeveer 500 euro (voor alleen de motor). Wat zouden jullie adviseren?
 
Ik zou je adviseren om door te sparen of een brommer te kopen.
Voor 500 euro kom je niet zo ver, dan koop je vaak andermans rommel.
 
Bedankt voor de Snellen reacties.De yahama pw80 lijkt mij iets te Klein.En een brommer is misschien iets te langzaam. Maar ik Kan het ook fout hebben. Ik zie graag een reactie terug.
 
f1e19f8181c4230d9160b557b766e63b735cac19.png


Maar alle gekheid op een stokje: Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road? Dit zal je wel op pad helpen met een geschikte crossmotor te vinden :)

Met dat budget denk ik dat je in de "pitbike" klasse gaat zitten, voornamelijk 4takt 125cc china kloon pitbikes.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de Snellen reacties.De yahama pw80 lijkt mij iets te Klein.En een brommer is misschien iets te langzaam. Maar ik Kan het ook fout hebben. Ik zie graag een reactie terug.

Dat heb je idd fout. Een 80 of 125 cc crosser is veel te veel van het goede als je nooit eerder hebt gecrost. Dat kan je niet onder controle houden. Begin maar op iets met veel minder vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Ach ik ben op mijn 12e met een 250cc bultaco crosser begonnen. Kon met 1 been bij de grond en aantrappen moest tegen een boom leunend.
Daarna een kawasaki 125cc, vervolgens een hercules 125cc en daarna een suzuki RM420 en later een suzuki RM465. Die ik nog steeds heb maar helaas nooit meer op rij.
 
Ach ik ben op mijn 12e met een 250cc bultaco crosser begonnen. Kon met 1 been bij de grond en aantrappen moest tegen een boom leunend.
Daarna een kawasaki 125cc, vervolgens een hercules 125cc en daarna een suzuki RM420 en later een suzuki RM465. Die ik nog steeds heb maar helaas nooit meer op rij.

:9~ vraag prijs? :P
 
Ik heb net op marktplaats een Kawasaki kx80 unit 1985. Hij zag ER goed uit en was betaalbaar. Weren't Jillie misschien of dat een gleden aankoopzal zijn?
 
Bedankt voor de Snellen reacties.De yahama pw80 lijkt mij iets te Klein.En een brommer is misschien iets te langzaam. Maar ik Kan het ook fout hebben. Ik zie graag een reactie terug.
Een brommert lijkt mij eerst wel voldoende power te hebben als je zo licht bent (volgens mij was ik wel een stukkie zwaarder toen ik 12 was :9). Vond een MT5 met 70cc ook al heel wat toen ik 14 was, maar dat was ook zonder enige ervaring, op een Tomos en Honda Dax na.

Zou gewoon beginnen met een lichte 2 takt crossbrommer (merkloze pitbikes zou ik vermijden) en als je alles goed onder de knie hebt kijken naar een upgrade.
 
Ik heb net op marktplaats een Kawasaki kx80 unit 1985. Hij zag ER goed uit en was betaalbaar. Weren't Jillie misschien of dat een gleden aankoopzal zijn?
Het gaat er niet om of de motor er goed uitziet, het gaat erom dat ie technisch goed is. Tenzij je liever wilt sleutelen dan rijden, dat is natuurlijk ook een leuke hobby.

Niet voor niets dat Cas waarschuwt dat goedkoop vaak duurkoop is:
Voor 500 euro kom je niet zo ver, dan koop je vaak andermans rommel.

Neem als je naar een motor gaat kijken iemand mee met verstand van crossers. Verkopers hebben allemaal de mooiste verhalen, maar er zitten er tussen die meer fantasie hebben dan J.K. Rowling ;)
 
Ik Ben laatst bij een motor zaak geweest en daar zijden ze dat een Yamaha ttr 110 goed voor mij was ik bond hem zelf een beetje Klein ik weet niet of jullie hem een gleden koop zouden vinde. Ik Zoe graag een reactie terug
 
Met alleen aanschaf ben je er niet.

Zoals aangegeven koop je vaak andermans rotzooi voor 500 euro.

Ook al koop je toevallig een goede, dan komen de kosten pas.

Onderhoud zoals een zuiger, revisie (zeker bij 2 takt) banden (evt. gebruikte, maar die zikn ook niet gratis), ketting/tandwielen, reservedelen en al het overige wat kapot gaat/verslijt.

Dan heb je nog veilige kleding, helm en vervoer naar de crossbaan nodig....

Dan kom je niet ver met 500 euro...


Sorry als ik hiermee je droom de grond in boor, maar motorische sporten kosten gewoon een heleboel geld.
Zonder sponsor (ouders, familielid) wordt het een moeilijk verhaal.

Koop, om te beginnen een goedkoop brommertje en ga daarmee crossen.

Leer sleutelen en spaar door
 
Mijn budget is verhoogd en de motor was 1150 euro en hij komt uit een winkel het vervoer en kleding betalen mijn ouders. Maar weet iemand misschien hoe duur het onderhoud is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan