ik wil een dirtbike\pitbike kopen

skinnerdrift

Rookie
23 jul 2008
16
0
soesterberg
hallo ik ben kevin ik ben 12 jaar en wil een pitbike\dirtbike kopen wat heb ik voor de rest nodig denk aan kleding.enz ps:ik ga geen wedstrijden rijden en is het strafbaar als ik met een pitbike\dirtbike op een crossbaan rijdt


mvg kevin
 
het is opzich niet strafbaar om ermee op een crossbaan te rijden, dan mag ik alleen hopen voor je dat het een beetje een rustige crossbaan is anders wil je er cker niet op rijden ivm de andere rijders. beschermende kleding en een bodyprotecter lijkt me ook geen slecht idee!!je kan harder vallen dan je denkt(natuurlijk ook een helm) heb je al ervaring met rijden? waarschijnlijk niet, dan zal je sowieso eerst een hele tijd op een stuk vlak gras moeten oefenen voordat je de pitbike te baas bent. suc6 met het kopen en rijden van de pitbike groeten arthur
 
Bij de meeste (?) banen heb je ook 'kinderbanen' - daar kun je perfect oefenen!

Vaak hebben de 'kinders' inderdaad een eigen kleine baan, maar als ik sommige 'kinders' bezig zie gaan sommige volwassenen het verdomd lastig krijgen *D .
Maar als je echt geen ervaring hebt zou ik idd zoals al geschreven een paar weekjes uit trekken om gewoon bekend te worden met de bike i.p.v. al met jumps e.d. bezig te zijn.
Eerst lopen, dan rennen weet je nog.
 
Ik heb ongeveer 2 jaar pitibke gereden, mijn advies is:

-Koop meteen iets goeds
Koop chinese rommel van 400 euro die van marktplaats afkomt, dat levert je alleen veel kosten, gevaar en ellende op.
Kijk eens rond op www.pitbikeworld.nl daar heb je echt goede pitbike's voor ieder budget.
Een slechte koop kun je daar eigenlijk niet doen. Ik ken de eigenaar goed (hij beheerd ook de pitbikebaan in westdorpe). Is een super kerel, hij kan je alles vertellen over de ins- en outs van het pitbiken.

Het is érg leuk om mee te beginnen en alles blijft betaalbaar, ook als je stukken krijgt.
Kleding:
Ik reed zelf met polysport body protector, nofear helm en smith bril. Ook had ik SIDI crosslaarzen. Op kleding moet je ZEKER niet besparen aangezien het over je eigen veiligheid gaat.
Mocht je nog vragen hebben post ze in dit topic of stuur een DM.
(ik heb de nofear helm (maar M) en bodyprotector smith bril en setje crosshandschoenen nog te koop mocht je interesse hebben, het mag tegen een zacht prijsje weg). Materiaal is allemaal in goede staat, enkel wat krasjes op de helm.
 
Weet je wat het beste advies is? Zoek eens op welke clubs en banen er bij jou in de buurt zijn.
Ga ze allemaal af en vraag ze de oren van het lijf.
Vraag ook zeker even naar de tijden dat je überhaubt mag rijden e.d. want dat is anno 2008 ook niet echt ongelimiteerd meer helaas.
Als je dan een club bezoekt waarbij je dan een gevoel krijgt van Ja, hier kan ik me wel thuis voelen dan kun je daar op verder borduren.
Weet je, je kunt dan wel zo'n ding kopen maar als je eigenlijk geen plek hebt waar je er op mag en kunt rijden dan ben je het ook zo weer beu.
30.000 keer hetzelfde rondje door de achtertuin gaan redelijk vervelen en bij alle clubs hoef je niet persé mee te doen aan wedstrijden e.d..
Als je lid wordt van een club leer je gewoon meer en het is altijd leuk om meer mensen te spreken/kennen met dezelfde afwijking.
Zomaar rondballen her en der gaat eigenlijk nergens meer in NL.
 
maar ik kan geen 1000 uitgeven want ik ben pas 12 max 400

Marktplaats is geduldig:
http://motoren.marktplaats.nl/motor...h6ZEj8nbiP1/VWm6e4Ph6/iT2K0A==&fta_ind=1&fs=1

http://motoren.marktplaats.nl/motor...VuzUayaJ8ifPxfHyVN4Nf7/QcSN580&fta_ind=2&fs=1

En er zijn er nog veel meer die waarschijnlijk wel voor E400 ofzo mee mogen. Natuurlijk, het zijn geen serieuze crossmotoren, maar zolang het gemaakt is door kawasaki, honda, suzuki, yamaha of ktm is het zeker geen rotzooi, als het een beetje in goede staat is.

Trouwens zou het me niet eens echt verbazen als je met zo'n 23 jaar oude japanse 80cc crossbrommer goed bij kan blijven bij de nieuwe chinese 4t pitbikes met 150 cc en minder.
 
ja ik denk nu dat ik mischien voor deze ga http://link.marktplaats.nl/177691689

Je kan ook bij meerdere gaan kijken en de beste kopen.

Normaal betekend meer cc meer kracht en langere levensduur van de onderdelen.

Verder moet je je niet blind staren op de vraagprijzen, als er al net zoveel geboden is kan het best zijn dat je hem daarvoor niet krijgt of dat hij al weg is, terwijl andersom hogere vraagprijzen zonder boden of met lage boden vaak als je het vraagt ook voor minder wegmogen.
 
ja ik denk nu dat ik mischien voor deze ga http://link.marktplaats.nl/177691689


HUH............eerst een kart, dan een pitbike en nu een MT5 uit 19-theelichtje ?? :?

Zoek anders gewoon op een 80cc 2T crosser, wordt je nog net niet mee doodgegooid en 'vaak' zijn ze nog heel goed (als iemand overstapt naar zwaarder bijv.)
Onthoud wel dat het vrijwel nooit ophoudt bij alleen de aankoopprijs.
In 99% van de gevallen zal er best wel iets vervangen moeten worden.
Kijk, en dan is het handig als je even je neus op steekt bij zo'n club.
Niet lullig bedoelt (maar wel eerlijk) maar je komt nu meer over als:
Ik heb 400 euro te verbranden en ik zoek iets wat stoer en leuk is....
Of ik ga karten want dat is stoer of is ga crossen want dat lijkt me ook wel stoer.
Hé, een beetje rondcrossen op iets met een motor wat herrie maakt zal het best wel goed doen in de groep.
Ik kan er ook best naast zitten maar mocht het wel zo zijn, en dat weet jij als beste, dan is het dus echt 400 euro verbranden.
Een complete outfit en rijklare crosser voor 400 euro? Het zal best kunnen maar dat ga je niet in een week vinden.
Dus, even heel hard, Make up your mind voordat je verder gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan