ik wil een dirtbike\pitbike kopen

De leukste hobby's zijn soms heel impulsief begonnen.

Natuurlijk, er zal vroeg of laat onderhoud bijkomen en zelfs op pitbike-achtigen is een helm en een paar stevige schoenen wel nodig, maar je moet er ook niet te moeilijk over denken.
 
ahjoh gewoon zo goedkoop ding kopen en lekker raggen. Het hoeft allemaal nog lang niet zo proffesioneel. Zo is iedereen groot geworden.

ik reed toen ik 8 was op een 80cc minicrosser van italjet }) eerst alleen in ze 1, daarna toch keer leren schakelen van papaa. heel veel vallen en weer opstaan, net zo lang tot je voor je leven verslaafd bent aan motorrijden.

toen reden we ookniet met beschermende kleding, gewoon spijkerbroekje en tshirt in een weilandje rondjes maken.

Brommertje stuk, samen met pa laten maken en weer verder rijden })

weet nogwel dat ik voor het eerst een optater kreeg van de boegiedop, heb het brommertje toen 2 weken niet meer aangekeken hahaha
 
Laatst bewerkt:
De leukste hobby's zijn soms heel impulsief begonnen.

Natuurlijk, er zal vroeg of laat onderhoud bijkomen en zelfs op pitbike-achtigen is een helm en een paar stevige schoenen wel nodig, maar je moet er ook niet te moeilijk over denken.

Tuurlijk, maar kijk ook eens hoeveel er komen en dan zich nooit meer laten zien......
Ik weet natuurlijk wel dat als je 12 bent echt niets zeker is maar een klein beetje bezinning kan nooit kwaad natuurlijk. ;)

Maar on-topic, Vandaag de dag heb je ook van die mannetjes die zo nodig elk seizoen in nieuwe kleuren willen rijden en de laatste mode volgen etc..
Dus 2e hands is er echt genoeg te koop natuurlijk dus speur het internet door net zo lang totdat je het uit hebt en dan heb je ongetwijfeld voor het eind van volgende maand alles wat jij wilt *D
 
mischien vergeten jullie dat het hier om een 12 jarige gaat met jullie adviezen:P
ik heb veel gekke dingen gedaan met pitbikes maar als je goed kijkt kan je voor 400 euro toch een aardige(stevige) pitbike kopen. en voordat deze jongen uitgekeken is met op vlak gras rijden zal hij vast al genoeg hebben om een betere te kopen:P btw ik lees hier 80cc crosser enzo maar wat denk je dat het aan onderhoud kost, zo'n pitbike kost je alleen af en toe olie nieuw bandje en ketting ofzo maar veel meer ook niet. greetz
 
Pitbike.....
Wat een kutdingen zijn dat heb er eens 1 zien rijden op circuit....
Jesus traag die dingen......


:Z :Z :z :Z :Z


Das is zooi, geen Japans, maar chinees!
Word je niet gelukkig van :N

Wat el Snorro al zei, check die site!
Daar heb ik mijn Pitster Pro X4 150cc ook weg.

Heb er nog een, en das een Masai DB125H, met kenteken.
1.jpg

Emmen247.jpg

DSC_0172.jpg


Erg veel fun met weinig vermogen :}
 
Je kan misschien beter ff kijken op het forum van www.pitbike.nl. Daar zitten wel meer gasten van 12 die een pitbike willen.
Voor 400 euro haal je eigenlijk alleen maar een chinees, of je moet geluk hebben en tegen iets leuks aanlopen. Een chinees is op zich prima, met het lbok heb je weinig problemen. Alle framedelen zijn wel slecht, dus wielen kunnen kapot, vering, alle boutjes enz. Het voordeel is wel dat je er van leert sleutelen :)
 
Heb zelf een tijdje terug ook een pitbike gekocht, maar wel meteen een fatsoenlijke en geen chinese rommel, ben zelf voor een rsr rs5 gegaan.

zelf ook een tijdje gecrosst, je mist inderdaad wel de kick van het vermogen maar toch is het heel erg leuk om te doen.

Bijkomend voordeel is dat je als je een goede koopt heel weinig onderhoud en kosten er aan hebt, alle onderdelen kosten geen drol en er gaat zelden iets kapot zolang je niet zo een supercheap ding pakt natuurlijk.

Op een gewone crossbaan moet je niet komen, dat is niets. Je hebt gewoon echt een baantje nodig met heel veel scherpe bochten, veel tafeltjes en schanzen knippen etc, dat is het leukste rijden met zown ding.

Bij de crossbaan in Westdorpe(Zeeland) ligt een mooie pitbikebaan welke op het moment nog verder wordt uitgebreid. Voor meer info kun je eens hier kijken: www.pitbikeworld.nl , is een webshop met een forum er bij, staan ook foto's van de baan op.

Denk zelf dat je ook met een pitbike op een goede baan veel kunt leren voor als je erna nog een crossmotor zou kopen.
 
Laatst bewerkt:
foto'tje er ook maar bij dan: Is trouwens geen echte pitbike maar eigenlijk een midsize met van achter 12" en van voor 14"

full


je hebt er iig heel veel fun mee! en een stuk toegankelijk om mee te beginnen, allemaal niet zo duur, niet zo veel onderhoud als een crossmotor etc. en om te vervoeren kun je hem gewoon op een fietsendrager achter op een auto zetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan