ik wil een gsx 600f kopen waar moet ik op letten?

shoei

Rookie
15 feb 2005
8
0
geleen
ik ben op zoek naar een gsx 600 f zwart/paars combi kleur

op internet staan er best veel te koop

ik heb er dan ook een paar gevonden voor 2200 tot 3000 (bj 1994)
er van uitgaand dat het 'onderhouden' motors zijn.

de schade/schuiver motors vind je ook goedkoper.

nu is mijn vraag waar let je bij een aankoop op voor een beginner:

de banden kan ik zelf goed inschatten maar de ketting waar let je op of de tandwielen (kijk je of dat het gewoon nog goed uitziet , geen afgeleten punten of zo)
de remblokken is dat goed te zien , let je dan op de hoeveelheid blok ?

zijn er nog andere aandachtspunten ?

oh ja wat vinden jullie van de prijs voor een 1994 gsx 600 f zwart/paars , ik heb er 2 op het oog
-1e 2400 (aantoonbare onderhoud met papieren)
-2e van beginprijs 2400 naar 2000 euro , met ook nieuwe ketting,goede banden,goede remblokken) , ik vind de prijs niet verkeerd indien dan ook de motor in onderhouden staat verkeerd

zijn dit normale prijzen of goedkoop of duur omdat ik ze zie staan van 2000 tot 3000 voor dit bouwjaar.

bedankt voor jullie moeite/tijd en ik wacht graag jullie reakties af.

gr shoei :]
 
of anders de zoekfunctie even gebruiken. Zou ook voor een rf600r gaan. 2000 is wel normaal hoor. 3000 is eerder duur. Maar gezien je budget is een rf misschien buiten bereik. Dan zou ik wel voor een gsxf`je gaan. Rijden alleen niet echt sportief, verder niets mis mee. Zoek er even op.

suc6
 
of anders de zoekfunctie even gebruiken. Zou ook voor een rf600r gaan. 2000 is wel normaal hoor. 3000 is eerder duur. Maar gezien je budget is een rf misschien buiten bereik. Dan zou ik wel voor een gsxf`je gaan. Rijden alleen niet echt sportief, verder niets mis mee. Zoek er even op.

suc6

Voor de genoemde prijzen kun je betere motoren dan een gsx-f krijgen. :) Een RF is tegenwoordig ook voor weinig te vinden en een oude Bandit ook.
 
Als je voor een GSX600F gaat, denk dan goed om de achtervering.

Niet fijn bij die fietsen en zelfs bij strakste afstelling gaat ie nog aan de zwabber.

Toevallig zijn wij er nu mee bezig en een nieuwe set veren kost +/- %300 :(
 
een rf is bovendien veel mooier ,maar smaken verschillen O-)
full
 
een rf is bovendien veel mooier ,maar smaken verschillen O-)
(Afbeelding)

smaken verschillen inderdaad gelukkig, zal zo'n ding nog niet onder mn kont willen al kreeg ik er geld op toe :)

meende ook nergens gelezen te hebben dat hij twijfelde tussen deze modellen maar enkel meer info zocht over de gsx-f *D
 
Voor de genoemde prijzen kun je betere motoren dan een gsx-f krijgen. :)

Kun je mij aangeven wat er loos is met de gsx-f aangezien je het hebt over betere motoren, afgezien van het feit dat het model niet iedereen aan staat??

Ik rij namelijk zelf met een f-je, ken aardig wat mensen die er of 1 gehad hebben of nog mee rijden en stuk voor stuk probleemloze motorfietsen!
 
Kun je mij aangeven wat er loos is met de gsx-f aangezien je het hebt over betere motoren, afgezien van het feit dat het model niet iedereen aan staat??

Ik rij namelijk zelf met een f-je, ken aardig wat mensen die er of 1 gehad hebben of nog mee rijden en stuk voor stuk probleemloze motorfietsen!

Niks mis aan, maar niet voor dat budget, dan kun je beter krijgen, met betere vering, mooier uiterlijk etc.
 
Niks mis aan, maar niet voor dat budget, dan kun je beter krijgen, met betere vering, mooier uiterlijk etc.

ok

omdat je de bandit noemde, zelfde blok volgens mij.

zelf heb ik een 750 en heb er veel plezier mee en van, soms dan wat geïriteerd door al die afzeik reacties als je enkel het model noemt. ;)

 
Kun je mij aangeven wat er loos is met de gsx-f aangezien je het hebt over betere motoren, afgezien van het feit dat het model niet iedereen aan staat??

Ik rij namelijk zelf met een f-je, ken aardig wat mensen die er of 1 gehad hebben of nog mee rijden en stuk voor stuk probleemloze motorfietsen!

:} :} :} :} :}
 
quote]
Op dinsdag 15 februari 2005 16:48 schreef Bikevouwer het volgende:
www.gsxfclub.nl op de beginpagina staat een kopje aanschaf gebruikt, daar heb je het meeste aan
[/quote]

ja leuke tip bedankt iig

er zitten hier overduidelijk rf r liefhebbers zo te zien , no problem
veel plezier met jullie fietsen , het model mag er zeker zijn.

maar ik kies duidelijk voor de gsx f model zwart/paars punt.

1. waaraan zie je of een ketting nog goed is ? of is dat moeilijk om te zien ?
2. tandwielen , kijk je naar de tandjes ?
3. waar let je nog op bij de aanschaf ?
4. is 2000 euro voor een 1994 model goed onderhouden (volgens verkoper) 'normaal' ?

bedankt voor de moeite die jullie nemen om te reageren mensen

;)
 
laat ik het anders/duidelijk aangeven: de f heeft niet zo'n lompe lelijke mega-ass als de rf :)

dat smaken verschillen begrijp ik zeker, sta enkel versteld dat velen de f zo enorm afkraken en in deze topic de rf zo enorm de hemel in geprezen wordt. waarom mijn voorkeur uitgaat naar de f mag duidelijk wezen zonder dat ik hier iemand mee voor de schenen wil schoppen.
 
@ivan:Beauty is in the eye of the beholder (smaken verschillen inderdaad) Ik vind de f geen slechte fiets, sterker nog, ik heb er zelf een gehad, een 1100 weliswaar :) . Ik vind het kuipwerk van de 600f gewoon niet zo mooi. Ik denk verder dat de RF best een ondergewaardeerde fiets is. Er word slechts voorgesteld ook eens te kijken naar een andere 600, de f word niet meteen afgezeken volgens mij.

@ts: Let op of de kettingspanners niet op hun uiterste stand staan -> dan is de ketting een heel eind op.
De tandwielen moeten GEEN scherpe/spitse punten hebben met diepe 'dalen' tussen de punten, dan zijn ze namelijk versleten.

Als je het verder niet vertrouwd neem iemand mee, of, vraag eens of je een onafhankelijke keuring mag uitvoeren. Als iemand hier al nee op zegt, dan zal er wel iets niet in orde zijn
 
...

ja leuke tip bedankt iig

er zitten hier overduidelijk rf r liefhebbers zo te zien , no problem
veel plezier met jullie fietsen , het model mag er zeker zijn.

maar ik kies duidelijk voor de gsx f model zwart/paars punt.

1. waaraan zie je of een ketting nog goed is ? of is dat moeilijk om te zien ?
2. tandwielen , kijk je naar de tandjes ?
3. waar let je nog op bij de aanschaf ?
4. is 2000 euro voor een 1994 model goed onderhouden (volgens verkoper) 'normaal' ?

bedankt voor de moeite die jullie nemen om te reageren mensen

;)

Ga dan voor een 750 ipv een 600. :)

En over de RF kont: die is natuurlijk über cool. :P
 
haha

mensen beide motoren zijn mooi om te zien , vind ik dan....

the real roadkill bedankt voor je tips.

valt mij wel op dat de gsx-f vaker word aangevallen dan de rf , vreemd.

mvgr ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan