Ik wil een motor kopen.....eindelijk!

Maximus

Rookie
24 mrt 2003
14
0
Duiven
Hallo allemaal,

Ik heb al ongeveer 4 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald maar ik heb nog nooit op iets anders gereden dan de lesmotor destijds.... |(

Maar het grote moment is nabij, ik ga een motor kopen!! welke, tja, waarschijnlijk de Yamaha FZR600. Waarom, puur omdat ik deze mooi vind, echt vrouwekwaaltje wellicht?? Mijn vriend heeft al ongeveer 10 jaar een motor, op dit moment een Suzuki GSX 750 R, ik heb hier nooit op gestuurd, wel achterop gezeten maar dat wil ik niet meer :(

Ik ben dus op zoek naar een mooie FZR600 van ongeveer bouwjaar 1995. Wat denken jullie? een goede motor om op te beginnen?? Of weten jullie wellicht een mooie te koop?? Ook ben ik op zoek naar een site waar ik gewoonweg alles kan vinden qua technische gegevens e.d. over deze motor. Eneh, wellicht niet onbelangrijk, maar goede tips voor het kopen van een motor bij een particulier??

Ben benieuwd naar jullie reacties. *D

Groetjes, Maximus
 
Revolution, is boven mijn budget....daarnaast denk ik dat ik niet moet gaan beginnen op een motor die bij Dyno is geweest.....
 
Als je 4 jaar niet gereden hebt, is het misschien verstandig om een paar opfrislessen te nemen.

Heb je toen op een lichte of een zware motor afgereden?
 
Ik heb destijds afgereden op zware motor. Ik wilde niet belemmerd worden in het kiezen van een motor.
 
Ik dacht dat wanneer een motor dyno heeft dan inderdaad goed is afgesteld, zo goed dat wanneer je maar een keer aan het gas zit hij daarop gelijk reageerd. Ik wil in het begin rustig aan doen en niet gelijk in de eerste week mijn motor tegen een vangrail of wat anders parkeren. Zonde van mijn geld en daarnaast wellicht ook zonde van mij, hahahaha.

Maargoed, zoveel verstand heb ik (nog) niet van motoren en wellicht is het juist beter om te beginnen op een motor die dyno heeft. Maar daar wil ik dan wel eens een beredenering over horen. 8-)
 
>>>> Algemene motorpraat

Ik denk dat je het verschil tussen een motor die wel op de dynobank is geweest en één die dat niet is, niet zult merken. Iig in het begin niet. ;)
 
Maargoed, zoveel verstand heb ik (nog) niet van motoren en wellicht is het juist beter om te beginnen op een motor die dyno heeft. Maar daar wil ik dan wel eens een beredenering over horen. 8-)
Een motor die goed is afgesteld reageert goed, gelijkmatig & voorspelbaar op 't gas. :)

Als je 't vermogen te veel vindt is 't iig geen goed idee om dit to compenseren dmv een slechte afstelling. Beter om dan een fiets te vinden met wat minder peekaas. Ik heb weleens een stukkie gereden op 'n begin '90 fzr600 en die reageert iig niet 'bijterig' of 'eng'.
Gewoon lekker pittig bij redelijk rustig gas geven. O-)
 
Maargoed, zoveel verstand heb ik (nog) niet van motoren en wellicht is het juist beter om te beginnen op een motor die dyno heeft. Maar daar wil ik dan wel eens een beredenering over horen. 8-)

Een fiets die op een dyno is afgesteld heeft niet ineens bergen vermogen meer. Hij wordt gewoon goed afgesteld, zodat de nergens te arm of te rijk staat. Hij pakt vloeiend van onderuit op en rijdt soepel door :]
 
Een fiets die op een dyno is afgesteld heeft niet ineens bergen vermogen meer. Hij wordt gewoon goed afgesteld, zodat de nergens te arm of te rijk staat. Hij pakt vloeiend van onderuit op en rijdt soepel door :]
dit is het helemaal
heb ook een r daar kan je makkelijk mee beginnen en heb je nog een mooie motor ook en met dyno rijdt heerlijk
 
Ik dacht dat wanneer een motor dyno heeft dan inderdaad goed is afgesteld, zo goed dat wanneer je maar een keer aan het gas zit hij daarop gelijk reageerd. Ik wil in het begin rustig aan doen en niet gelijk in de eerste week mijn motor tegen een vangrail of wat anders parkeren. Zonde van mijn geld en daarnaast wellicht ook zonde van mij, hahahaha.

Ach als je je rechterhand maar onder controle hebt! Ik heb ook na het behalen van het Atje niet gereden, en heb ook een 'sport' motor gekocht, eentje die niet als makkelijk bekend staat. Dus gewoon lekker doen waar je jezelf prettig bij voelt!!!

Veel plezier,

Wouter
 
Ik heb ook een R uit '95. Prima fiets waarmee je ook nog eens flink kunt sturen.
Ook de oudere modellen zijn trouwens niet slecht, maar voor die paar euro's meer heb je net iets nieuwere techniek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan