ik wil een motorprogramma

Tsja het zou wel leuk zijn maar helaas. Ik denk dat dat is omdat je niet met prestaties acceleratie en topsnelheid mag adverteren. (Is het je niet opgevallen dat je weinig/geen motor reclames hebt op de NL-zenders?) Ik zie het al voor me: "En dan nu de R1. Naast een heel behoorlijk koppel en aantal KW's gaan we nu kijken naar de belangrijke details als het notenhouten dashboard." :+
RTL kreeg ooit eens een boete voor een autoprogramma omdat de presentator te enthousiast overkwam. |(


Nou met autoprogramma's zijn ze anders wel erg scheutig met acceleratie, topsnelheid en het elkaar overbluffen van het aantal PK's.

En zuinigheid komt niet op de eerste plaats.
Niet dat daar veel in is veranderd de afgelopen 10 jaar.
Mijn Chevy van 10 jaar oud verbruikt net zoveel als een Mondeo anno 2002.
:(
 
Ik vrees toch met grote vrezen dat een dergelijk programma dat aan ieders eisen voldoet niet te maken is. Laten we wel zijn, de ene wil races, de ander wil weer toeren en de derde wil technische tips enz..

Om voldoende kijkers te trekken zal toch een mix :Z gemaakt moeten worden en zijn adverteerders waarschijnlijk (en helaas) onvermijdelijk.

adverteerders?....lijkt me dat een programma in de trant van topgera (is ook en leuke mix) genoeg kijkers zal trekken om het zonder sponsoring te kunnen doen.Je moet alleen als programma directuer wel ballen hebben, en daar ontbreekt het de heren blijkbaar aan...
 
dan komt uiteindelijk de vraag wie moet dan het programma presenteren?

iig heb ik al gelezen dat het geen chimane moet worden :)

wie dan wel iemand die zomaar ergens van de straat word geplukt omdat die toevallig op een motor voor bij komt rijden leuk koppie heeft en een goede babbel.

of gaan we voor iemand met kennis van zaken iemand die uit een motorzaak weg komt, of toch maar iemand als Jurgen v/d G of een Barry veneman of iemand anders die binnen de ONK actief is .
dan zit je weer dat het allemaal snelheids duivels zijn , die dan misschien weer te negatief gaan doen over andere motoren die niet aan de standaard sport / supersport voldoen.


dus gooi maar neer wie o wie het volgens jullie moet gaan worden.
misschien dat iemand leo de haas nog ff kan bellen om het ideetje voor te leggen ;)
 
zolang we hier in nederland geen programma's ala TopGear kunnen maken, laat dan maar zitten met die programma's.

Daarbij is de insteek van de programmaleiders wel begrijpelijk, want motorrijden is nu eenmaal absoluut niet populair hier in nederland. Wij denken daar onmiskenbaar anders over, maar blijven maar een absoluut kleine minderheid in dit kikkerlandje.

Kijk alleen al naar de statistieken:
[*] auto's: 6 mljn
[*] motoren: 400.000
Da's dus 6,67% t.o.v. het aantal auto's.
 
Al die programma's zijn sowieso een grote reclame.

Test van auto X en op de aftiteling staat dan : Mede mogelijk gemaakt door auto X"

Het gaat allemaal nergens over, net als motor TV, dat was gewoon van Safe, Chimene mocht gratis een nieuwe motor uitzoeken etc........allemaal kul.
 
bladenmaken en televisieprogrammas maken is tegenwoordig bijna allemaal adverteersafhankelijk en al lang niet meer lezers of kijkers gerelateerd. Ik denk dat wij nog de enigen zijn die leven van de lezers. Kan alleen maar door 0 overheadkosten. En daar gaan er weinig meer voor En er zijn ook al te weinig motorrijders...Motoren zijn daarom hoogstens leuk om Tsjeeminee haar rondje op te laten doen. Want dan kijkt er toch niemand naar de motor. Maar misschien koopt 1 van de grote Japanners nog wel een programma! Of de Uralfabriek uit Irbit ! Want van de zomer komt de retro uit!
 
NOu mense kom op, we kunnen best zelf met wat meetings wat motoren gaan testen, en digitaal opnemen. Hoppa elke maand of elke twee weken (winter/zomer) een nieuw digitaal motorprogramma :) , lache toch, misschien interviewtje houden met de plaatseleke motorhandelaar/dealer. Over bepaalde opvattingen, of hoe hij erover denkt.
Dit moet toch allemaal wel LOW budget lukken??
(nee ik heb geen digi-camera, en nu ook ff weinig tijd = exames : '( )

cya
smitjr
 
De motorprogramma's en auto programma's zijn toch waardeloos.

Het zijn gewoon commercials van een half uur.

Nooit geen ongetogen woord over een nieuw modelletje.
Voorkeur van bepaalde merken worden niet onder stoelen of banken geschoven.
Echt testen is er niet bij.
Vergelijkingen zijn vaak scheef daar alleen naar aanschafprijs word gekeken.

Inderdaad op DSF is wel een goed programma, weet ook niet hoe het heet.

Wel eens van Top Gear gehoord? Echt onafhankelijk.
 
ik weet niet of jullie een sataliet schotel en of jullie het kunnen ontvangen omdat wij hier ( verenigde staten ) verscheidene motor progamma's hebben op tv mischien kun je die ontvangen ?

speed channel heeft dinsdags de hele dag progamma's met motoren en de rest van de week besteden ze ongeveer 2 uur per dag aan motoren.

TLC schannel besteedt ook veel aan motoren.

travel channel besteedt ongeveer 12 uur per week aan motoren met over het toeren en rondreizen met de motoren.

discovery channel besteedt ook wel enkele uren per week aan motoren.

ik weet niet of het mogelijk is dat jullie 1 van die kunnen ontvangen met een sateliet , maar ik heb niet te klagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan