Ik wil een mt-07 op marktplaats kopen....

Karel015

Rookie
13 sep 2020
24
4
Hallo,

Ik wil beginnen met dat ik pas net me rijbewijs heb gehaald. Na dat ik hem heb gehaald begon mijn zoektocht. Met een budget op zak begon ik te kijken op marktplaats en zag een mooie mt-07 uit 2018. Toen ik daar aan kwam werd ik aardig benaderd en speelde hij heel erg open boek met mij.

Ik keek eerst naar de status van de motor in het algemeen de motor was koud toen ik aan kwam en starte perfect naar mijn gevoel hij lekte geen olie ketting zat goed strak en ben me lijstje afgegaan wat ik heb gezocht op internet. Na me proefrit was het duidelijk dit word hem met volle overtuiging. Aanbetaling gedaan en kan hem volgende week ophalen.

Eenmaal thuis gekomen en kenteken gezien ging ik kijken op kenteken check. Daar zag ik dat hij uit Duitsland kwam dat gaf hij zelf ook aan en ook dat hij de 2de eigenaar is door meer te lezen begon ik te twijfelen over de kilometerstand. Hij had ongeveer 6200 erop staan (bouwjaar 2018) dat is mogelijk na mij gevoel. Dus ging ik kijken in de onderhoudsboekje waar ik foto’s van heb gemaakt en hij heeft een beurt gehad met 1000Km en 5500km datum van aanschaf stond er ook op. Maar 5500 was 2019 op 4 april gedaan en hij staat nu op 6200. Ik heb gekeken naar de banden en op de dot stond 9417 en de aanschaf was op 8 april 2018 dus ik dacht het klopt wel tenzij het een tweede handse band is wat ik niet denk. Maar wel twijfel want ben nieuw als een motor rijder.

De verkoper zelf gaf aan dat hij het leuk vind om motor aan te schaffen en zelf eerst erop te rijden en dan verkoopt hij het en ik kon de motor zelf voor een leuk prijsje mee nemen. ( Als ik de motor heb wil ik een check doen bij een garage zodat ik op de gehele situatie van de motor op de hoogte ben)

Wat ik wil is meningen van anderen en wat ze zelf er van vinden denken jullie dat er gekloot is met de km stand wat kan ik er aan doen en zouden jullie het ook vertrouwen en tips

Alvast heel erg bedankt

M.V.G.
92A11659-BD03-41F8-9148-C4C24AB843B2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat hij goedkoper zou zijn als er 12000 km op de teller zou staan
Dus verkoper heeft weinig reden om hem terug te draaien
En de eerste band erop dus ik denk niks aan de hand
 
"De verkoper zelf gaf aan dat hij het leuk vind om motor aan te schaffen en zelf eerst erop te rijden en dan verkoopt hij het en ik kon de motor zelf voor een leuk prijsje mee nemen"

Wat een lulverhaal. Als je het niet 100% vertrouwd, gewoon weglopen en een andere motor kopen, dit geldt trouwens bij de aanschaf van alle motoren.
 
"De verkoper zelf gaf aan dat hij het leuk vind om motor aan te schaffen en zelf eerst erop te rijden en dan verkoopt hij het en ik kon de motor zelf voor een leuk prijsje mee nemen"

Wat een lulverhaal. Als je het niet 100% vertrouwd, gewoon weglopen en een andere motor kopen, dit geldt trouwens bij de aanschaf van alle motoren.
Zijn mensen die motoren kopen voor de handel , niks mis mee
 
Zijn mensen die motoren kopen voor de handel , niks mis mee

Dan kan je beter zelf een trailer huren, en zelf een motor gaan kopen in Duitsland.
Zou liever wat meer betalen voor een Nederlandse motor met complete onderhoudshistorie die 100% kloppend is, al helemaal na het Tracer 900 verhaal wat hier eerst op MF stond.
 
"De verkoper zelf gaf aan dat hij het leuk vind om motor aan te schaffen en zelf eerst erop te rijden en dan verkoopt hij het en ik kon de motor zelf voor een leuk prijsje mee nemen"

Wat een lulverhaal. Als je het niet 100% vertrouwd, gewoon weglopen en een andere motor kopen, dit geldt trouwens bij de aanschaf van alle motoren.
Hij heeft hem zelf 1,5 maand in bezit gehad en vertrouwen is er maar blijft marktplaats dus twijfels over een persoon is er ook...
 
Dan kan je beter zelf een trailer huren, en zelf een motor gaan kopen in Duitsland.
Zou liever wat meer betalen voor een Nederlandse motor met complete onderhoudshistorie die 100% kloppend is, al helemaal na het Tracer 900 verhaal wat hier eerst op MF stond.

Der is wel een onderhoud boekje bij met gegevens van aanschaf en onderhoud en de motor zelf is niet oud..
 
Je bent je blind aan het staren omdat je die motor graag wilt hebben. Probeer er echt een week op te slapen, er zijn genoeg van die motoren in omloop..
 
Je bent je blind aan het staren omdat je die motor graag wilt hebben. Probeer er echt een week op te slapen, er zijn genoeg van die motoren in omloop..
Dankje wel voor de tip en ik weet van me zelf ook dat ik me blind aan het staren ben daarom meningen gevraagd veel zeggen dat het goed is neem iemand mee die mee gaat kijken en het enige was de kilometer stand wat ik twijfel maar als er 15000 op staat word hij niet goedkoper neem ik aan en als dat goed is dan is het voor mijn gevoel nog steeds goed
 
Wow jongens, wat zijn jullie wederom énorme doemdenkers.

Er is in Nederland gewoon ergens een knakker die wat geld verdient met handel in motoren die hij uit Duitsland haalt. Daar heeft ie volledige onderhoudsboekjes bij om zo nette motoren te verkopen.
Dat een motor een keer 1000km op een jaar rijdt dat kan best. Iemand koopt zo'n ding nieuw, eerste zomer is het leuk, tweede zomer wat minder en verkoopt het ding.

TS omschrijft een volledig nette motor, met volledige historie. Enige wat ik zelf nog zou checken is hoeveel BPM er is betaald. Als dat in lijn met de verwachting is zie ik geen reden om hem niet te kopen.
 
Marktplaats, de laatste plaats waar ik heen ga is marktplaats. Dat volk wat daar probeert je af te zetten en liefst ook aangebodene voor nix wil hebben🤮. Maar dit terzijde.

Koop met gevoel. Geen goed gevoel erbij, niet doen. Ga met z’n tweeén, dan wordt je niet overrompeld. Ga meerdere opties bekijken. Succes met je zoektocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Wow jongens, wat zijn jullie wederom énorme doemdenkers.

Er is in Nederland gewoon ergens een knakker die wat geld verdient met handel in motoren die hij uit Duitsland haalt. Daar heeft ie volledige onderhoudsboekjes bij om zo nette motoren te verkopen.
Dat een motor een keer 1000km op een jaar rijdt dat kan best. Iemand koopt zo'n ding nieuw, eerste zomer is het leuk, tweede zomer wat minder en verkoopt het ding.

TS omschrijft een volledig nette motor, met volledige historie. Enige wat ik zelf nog zou checken is hoeveel BPM er is betaald. Als dat in lijn met de verwachting is zie ik geen reden om hem niet te kopen.
Bedankt hier ga ik zeker wat mee doen...
 
Marktplaats, de laatste plaats waar ik heen ga is marktplaats. Dat volk wat daar probeert je af te zetten en liefst ook aangebodene voor nix wil hebben🤮. Maar dit terzijde.

Koop met gevoel. Geen goed gevoel erbij, niet doen. Ga met z’n tweeén, dan wordt je niet overrompeld. Ga meerdere opties bekijken. Succes met je zoektocht.
Dankjewell!
 
Dankje wel voor de tip en ik weet van me zelf ook dat ik me blind aan het staren ben daarom meningen gevraagd veel zeggen dat het goed is neem iemand mee die mee gaat kijken en het enige was de kilometer stand wat ik twijfel maar als er 15000 op staat word hij niet goedkoper neem ik aan en als dat goed is dan is het voor mijn gevoel nog steeds goed
Contacteer anders even Erik van Lent, die doet aankoop keurigen.
 
Twijfel is normaal. Maar als de motor naar je zin is en je hebt hem nagekeken, wat zouden die paar kilometer uitmaken? Ook Nederlandse fietsen worden terug gedraaid. Dat hij boekjes heeft en bij benadering de kilometerstand te herleiden is vind ik al heel wat.
Natuurlijk heb je koudwatervrees als je zo'n bedrag overhandigd maar dat zal je bij elke motor hebben. Als de rubbers niet versleten zijn en de stuuraanslagen niet afgebroken zijn, wat anders dan de theorie houdt je tegen?
 
Ik zou me best veilig voelen bij die band die uit 2017 komt. Als ie echt meer kms zou hebben zou je een versleten band of een nieuwere dot code verwachten. Zou wel vergezocht zijn als mensen dan echt weer een band uit 2017 gaan zoeken om het te laten kloppen.
 
Ik zou me best veilig voelen bij die band die uit 2017 komt. Als ie echt meer kms zou hebben zou je een versleten band of een nieuwere dot code verwachten. Zou wel vergezocht zijn als mensen dan echt weer een band uit 2017 gaan zoeken om het te laten kloppen.
hier een foto van hoe de band eruit zag
4E9514BC-AE23-440A-BBC6-F6CE49FF3A78.jpeg
 
Twijfel is normaal. Maar als de motor naar je zin is en je hebt hem nagekeken, wat zouden die paar kilometer uitmaken? Ook Nederlandse fietsen worden terug gedraaid. Dat hij boekjes heeft en bij benadering de kilometerstand te herleiden is vind ik al heel wat.
Natuurlijk heb je koudwatervrees als je zo'n bedrag overhandigd maar dat zal je bij elke motor hebben. Als de rubbers niet versleten zijn en de stuuraanslagen niet afgebroken zijn, wat anders dan de theorie houdt je tegen?
Dit stelt mee heel erg gerust en het kan kloppen dat ik heel ver na denk door het bedrag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan