Ik wil een mt-07 op marktplaats kopen....

Hallo,

Ik wil beginnen met dat ik pas net me rijbewijs heb gehaald. Na dat ik hem heb gehaald begon mijn zoektocht. Met een budget op zak begon ik te kijken op marktplaats en zag een mooie mt-07 uit 2018. Toen ik daar aan kwam werd ik aardig benaderd en speelde hij heel erg open boek met mij.

Ik keek eerst naar de status van de motor in het algemeen de motor was koud toen ik aan kwam en starte perfect naar mijn gevoel hij lekte geen olie ketting zat goed strak en ben me lijstje afgegaan wat ik heb gezocht op internet. Na me proefrit was het duidelijk dit word hem met volle overtuiging. Aanbetaling gedaan en kan hem volgende week ophalen.

Eenmaal thuis gekomen en kenteken gezien ging ik kijken op kenteken check. Daar zag ik dat hij uit Duitsland kwam dat gaf hij zelf ook aan en ook dat hij de 2de eigenaar is door meer te lezen begon ik te twijfelen over de kilometerstand. Hij had ongeveer 6200 erop staan (bouwjaar 2018) dat is mogelijk na mij gevoel. Dus ging ik kijken in de onderhoudsboekje waar ik foto’s van heb gemaakt en hij heeft een beurt gehad met 1000Km en 5500km datum van aanschaf stond er ook op. Maar 5500 was 2019 op 4 april gedaan en hij staat nu op 6200. Ik heb gekeken naar de banden en op de dot stond 9417 en de aanschaf was op 8 april 2018 dus ik dacht het klopt wel tenzij het een tweede handse band is wat ik niet denk. Maar wel twijfel want ben nieuw als een motor rijder.

De verkoper zelf gaf aan dat hij het leuk vind om motor aan te schaffen en zelf eerst erop te rijden en dan verkoopt hij het en ik kon de motor zelf voor een leuk prijsje mee nemen. ( Als ik de motor heb wil ik een check doen bij een garage zodat ik op de gehele situatie van de motor op de hoogte ben)

Wat ik wil is meningen van anderen en wat ze zelf er van vinden denken jullie dat er gekloot is met de km stand wat kan ik er aan doen en zouden jullie het ook vertrouwen en tips

Alvast heel erg bedankt

M.V.G.Bekijk bijlage 1542868


De check doe je nooit na de koop maar altijd voor de koop..................................

Leuk verhaal maar het is een handelaartje zoals ik het lees, en bel eens waar de motor in onderhoud is geweest wat was de km stand bij de laaste 2 beurten.
 
Waarom wil je hier eigenlijk bevestiging? Jij wil die motor kopen omdat je vindt dat alles klopt aan die motor. Als je dat zo voelt en er van overtuigd bent moet je de motor gewoon bij die handelaar kopen. Motorblokken gaan niet stuk in Nederlandse politiemotoren,..
 
Als ik jouw was en je verhaal zo lees, zou ik alleen nieuw en/of met garantie kopen...
Ondanks het feit dat je een goed onderzoek hebt gedaan, en alles prima is bevonden, ben je nog vreselijk aan het twijfelen..
Ik zeg altijd als je gebruikt koopt, hou je 10% achter voor de eerste onkosten, maar je kunt geluk of pech hebben
 
Wow jongens, wat zijn jullie wederom énorme doemdenkers.

Er is in Nederland gewoon ergens een knakker die wat geld verdient met handel in motoren die hij uit Duitsland haalt. Daar heeft ie volledige onderhoudsboekjes bij om zo nette motoren te verkopen.
Dat een motor een keer 1000km op een jaar rijdt dat kan best. Iemand koopt zo'n ding nieuw, eerste zomer is het leuk, tweede zomer wat minder en verkoopt het ding.

TS omschrijft een volledig nette motor, met volledige historie. Enige wat ik zelf nog zou checken is hoeveel BPM er is betaald. Als dat in lijn met de verwachting is zie ik geen reden om hem niet te kopen.
De mijne had 2400km in 12 jaar gereden toen ik hem verkocht,dus ja het kan.;)
En bij twijfel kan je altijd nog Erik van Lent hem laten keuren.
 
Ik heb vorige week mijn tandemas aanhanger van 28 jaar verkocht voor 300 euro.
ben ik nou ook automatisch een oplichter??
ik heb drie maanden geleden mijn xv950star bolt van 2014 gekocht met 17K km, amerikaanse import.
ben ik nou opgelicht??
beide via marktplaats.
Er zijn ook nog eerlijke mensen en ook eerlijke handelaren.
 
Laatst bewerkt:
Garantie dat de km stand klopt kan niemand je geven, de verkoper niet, de boekjes niet, en zelfs de dealer niet.
Als je een motor koopt bij een dealer betaal je wellicht wat meer, maar je krijgt daar wel service, garantie, en nazorg bij die je bij een particulier en bij veel handelaren niet vind.

In de voorgaande berichten is al verwezen naar 2 topics waarvan 1 met een praktijkvoorbeeld van hoe het "mis" kan gaan, en 1 waarbij je alle uitleg kunt vinden die je nodig hebt om iets meer zekerheid over je aankoop te krijgen.

Als je twijfelt en geen lekker gevoel hebt bij de motor, snap ik alleen nog even niet waarom je al een aanbetaling hebt gedaan ;)
 
Die km standen zullen best kloppen, of niet, maar daar wordt ie inderdaad niet minder waard van. Je moet je alleen afvragen of het geen opgelapte schadefiets is, dat is bij die bouwjaren veel belangrijker dan die paar 1000km. Tenminste, zo zou ik denken.
 
Bedrag BPM vergelijken met andere MT-07's van dat bouwjaar.
Als oke, dan ga kijken/ kopen met iemand met kennis van zaken....................
 
Snap je terughoudendheid maar al te goed. Het is echter altijd zo dat je nooit 100% weet wat je koopt.

Volledig eens met k@w@, hou zeker 500 euro achter de hand voor (achterstallig) onderhoud als je zelf sleutelt.

Verder: Vrij jonge motor met een zeer lage kmstand. Ik zou het wel doen.
 
Zou het kunnen dat hij hem als schademotor heeft geïmporteerd en daardoor weinig BPM heeft hoeven betalen i.v.m. de veel lagere dagwaarde?
Laat eerst iemand kijken met verstand van zaken of hij geen ernstige schade heeft gehad voordat je hem koopt.
 
In een ander topic schrijft ts dat er 151 euro bpm betaald is.
Motor is van 2018.
Bpm bouwt in 100 maanden af naar 10%
Denkelijk schade bak dus
 
In een ander topic schrijft ts dat er 151 euro bpm betaald is.
Motor is van 2018.
Bpm bouwt in 100 maanden af naar 10%
Denkelijk schade bak dus

Ach iedereen zegt kopen lage km stand dus .
km stand zegt meer dan boekjes een telefoontje er achter aan en dan maar blijven roepen dat het niet uit maakt.Wat een belachelijk advies
Stop daar nu eens mee ,bij een belletje weet je dan in elk geval of dit klopt en het zou zo kunnen dat de dealer zegt dat het ding met schade is.

Als je wilt weten wat je voor je hebt staan zal je onderzoek moeten plegen bv het bmp bedrag.

Dat kan dus schijnbaar nooit reken zelf een uit wat een import motor kost dan kom je op een heel ander bedrag
En zo ga je verder onderzoeken wat er niet zou kunnen kloppen.

Kom je niets tegen heb je in elk geval alles aan gedaan om je droom uit te laten komen .

Het advies om iemand op zijn blauwe ogen te geloven heb je niets aan.

Een kennis verkocht zijn motor Yamaha 8 jaar lang niets aan gedaan nooit geen olie verververst niets. De koper zei je kan wel zien dat hij altijd onderhoud heeft gehad.

Je hebt ook niet aan Dat mensen hier blijven roepen dat er ook goede motoren verkocht worden.
Dat is dus ook een adv van niks zij moeten er niet op rijden het is hun geld niet.

Zoals je al veel gelezen hebt zijn er veel valkuilen in de handen die moet je allemaal zien uit te vissen.
Het komt inderdaad zoveel voor. de handel is zo ondoorzichtig hier in Nederland.
 
Ach iedereen zegt kopen lage km stand dus .
km stand zegt meer dan boekjes een telefoontje er achter aan en dan maar blijven roepen dat het niet uit maakt.Wat een belachelijk advies
Stop daar nu eens mee ,bij een belletje weet je dan in elk geval of dit klopt en het zou zo kunnen dat de dealer zegt dat het ding met schade is.

Als je wilt weten wat je voor je hebt staan zal je onderzoek moeten plegen bv het bmp bedrag.

Dat kan dus schijnbaar nooit reken zelf een uit wat een import motor kost dan kom je op een heel ander bedrag
En zo ga je verder onderzoeken wat er niet zou kunnen kloppen.

Kom je niets tegen heb je in elk geval alles aan gedaan om je droom uit te laten komen .

Het advies om iemand op zijn blauwe ogen te geloven heb je niets aan.

Een kennis verkocht zijn motor Yamaha 8 jaar lang niets aan gedaan nooit geen olie verververst niets. De koper zei je kan wel zien dat hij altijd onderhoud heeft gehad.

Je hebt ook niet aan Dat mensen hier blijven roepen dat er ook goede motoren verkocht worden.
Dat is dus ook een adv van niks zij moeten er niet op rijden het is hun geld niet.

Zoals je al veel gelezen hebt zijn er veel valkuilen in de handen die moet je allemaal zien uit te vissen.
Het komt inderdaad zoveel voor. de handel is zo ondoorzichtig hier in Nederland.
waarom denk je dat er zoveel motoren gejat worden waar nooit meer iets van teruggevonden wordt?
Schadebak is het goedkoopst op te knappen door er een andere bij te jatten, maar ook bij een motorzaak/dealer kun je je verkopen aan een "inruiler"

Mij persoonlijk maakt het niets uit of er met een vrachtwagen overheen gereden is of niet, als ik een proefrit maak, en hij doet zijn ding vind ik het prima...

Ik heb in april een V70 T5 gekocht, en was volgens de eigenaar prima onderhouden..mooi...
maar inmiddels alle vloeistoffen vervangen, bougie's ,filters, penbobines,remmen en dit weekend een bakflush laten doen..
NU weet ik zeker dat alles klopt, en verder rijdt hij heerlijk, dus ook hier zou het me geen reet uitmaken of hij TL is geweest
 
  • Leuk
Waarderingen: ronk
Als je echt zekerheid wilt.. dan kun je altijd nog terecht bij een officiële dealer om een jonge occasion te kopen. Het liefst nog met fabrieksgarantie.
Dit kost natuurlijk wel een flinke duit meer dan een occasions van een paar jaar oud.. maar dan weet je wel precies wat je koopt.
 
Als je echt zekerheid wilt.. dan kun je altijd nog terecht bij een officiële dealer om een jonge occasion te kopen. Het liefst nog met fabrieksgarantie.
Dit kost natuurlijk wel een flinke duit meer dan een occasions van een paar jaar oud.. maar dan weet je wel precies wat je koopt.
Geeft iets meer zekerheid, maar echt weten doe je het alsnog niet.
 
waarom denk je dat er zoveel motoren gejat worden waar nooit meer iets van teruggevonden wordt?
Schadebak is het goedkoopst op te knappen door er een andere bij te jatten, maar ook bij een motorzaak/dealer kun je je verkopen aan een "inruiler"

Mij persoonlijk maakt het niets uit of er met een vrachtwagen overheen gereden is of niet, als ik een proefrit maak, en hij doet zijn ding vind ik het prima...

Ik heb in april een V70 T5 gekocht, en was volgens de eigenaar prima onderhouden..mooi...
maar inmiddels alle vloeistoffen vervangen, bougie's ,filters, penbobines,remmen en dit weekend een bakflush laten doen..
NU weet ik zeker dat alles klopt, en verder rijdt hij heerlijk, dus ook hier zou het me geen reet uitmaken of hij TL is geweest

Ik denk dat je reet het wel uit gaat maken zodra jij een flinke reparatie moet betalen voortvloeiend uit een TL.
 
Wat ik niet snap je doet een aanbetaling en dan ga je vragen wat ze er hier van vinden,je hebt hem dus eigenlijk al gekocht.
Ik vind dat de omgekeerde wereld,je gaat toch eerst kijken met iemand die er verstand van heeft,en dan doe je pas de onderhandeling.
Of je beslist alles alleen dat heb ik gedaan,maar dan niet achteraf de vragen stellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan