ik wil een R1 kopen maar!!!!!!!

ZX-9Rob

Die hard MF'er
4 dec 2004
561
0
hallo allemaal

ik wil graag een R1 kopen maar nou ben ik gaan twijfelen ik ging er vandaag voor het eerst is een keer bij JVS op zitten en nou lijkt het alsof de motor veel te klein voor mij dit komt vooral door de kleine bovenkuip denk ik, ik ben 186 lang en 100 kg zwaar of licht hoe je het maar bekijkt ik rijd nu een yzf 750 r deze kijkt en lijkt veel groter wat is jullie ervaring.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
DE hedendaagse motoren worden steeds kleiner(minder gewicht!!),ik pas ook goed met mijn 1,85 op mijn r6 dus...,toch leek mijn zx6 van 98 veel groter,zal dat dan die 15 kilo zijn die de zx6 meer woog????
 
hallo allemaal

ik wil graag een R1 kopen maar nou ben ik gaan twijfelen ik ging er vandaag voor het eerst is een keer bij JVS op zitten en nou lijkt het alsof de motor veel te klein voor mij dit komt vooral door de kleine bovenkuip denk ik, ik ben 186 lang en 100 kg zwaar of licht hoe je het maar bekijkt ik rijd nu een yzf 750 r deze kijkt en lijkt veel groter wat is jullie ervaring.

mvg rob
Ben je nou een poser of wil je gewoon rijden? :?

Gewoon kopen dat ding, zitten en gaan. 't Overtollig vet kruipt wel in de gaatjes.. ;) Maar zorg dat je het tussen de velgen uithoudt.. :+
 
uithouden tussen de velgen zal wel lukken vet ???????ik ben gewoon grof gebouwd
 
hallo allemaal

ik wil graag een R1 kopen maar nou ben ik gaan twijfelen ik ging er vandaag voor het eerst is een keer bij JVS op zitten en nou lijkt het alsof de motor veel te klein voor mij dit komt vooral door de kleine bovenkuip denk ik, ik ben 186 lang en 100 kg zwaar of licht hoe je het maar bekijkt ik rijd nu een yzf 750 r deze kijkt en lijkt veel groter wat is jullie ervaring.

Klopt, die eerste indruk had ik ook toen ik op de R1 stapte. Ben even groot als jij. Maar die indruk verdwijnt zeer snel als je gaat rijden. Zalige motor. Alleen qua windbescherming zal het een pak minder zijn dan voorheen met je YZF. Kan er nog wel een dubble bubble ruit opzetten :P .

Is een beetje de trend vandaag de dag bij SS-motoren. Vroger zat je meer 'in' de motor, nu er meer bovenop.
 
Ik heb totaal geen ervaring met een r1, maar als ik hem zo zie staan op een beurs of show naast andere (super)sportmotoren, dan vind ik het net een stuk speelgoed, zo klein en licht oogt het allemaal.
Nu denk ik wel dat het met 1.85 best te doen is, dit is namelijk niet uitzonderlijk lang. Ik ben zelf 1.93 en pas ook nog goed op me 125cctje.
Het zal wennen zijn aan de houding, maar niet ondoenlijk lijkt mij.
 
Valt allemaal wel mee,wat moest die R1 nou kosten
9000 euri's ??
Hij had nu ook die blade van 2002 binnen, was geloof ik 900
duurder,maar is wel 2 jaar jonger en hij is iets dikker!
Dikker is ook die zwarte GSXR1000 achterin voor 9000 euri's en
als je geld wil besparen heeft ie ook een schade 1000 staan
van 2002 zw/bl/gr voor rond de 6500.
The choice is yours!?
je kunt ook die van mij kopen, koop ik die schade 1000 wel!

Was druk vanmiddag bij jan he'.
 
ga eens proefrijden op een kawa zx9 reed een vriend ook op en was 100kg en 1.92m en had er veel plezier mee , hij had hetzerlfde probleem als jij je moet dus ook ff op meerdere motoren gaan proefrijden en niet kleine stukkies!!
 
Ik ben 1,96 en heb 9 jaar op een VFR 750 gereden, indertijd ook naar bv een cbr 600 gekeken maar kwam met mijn knieen tegen de kuip aan.
Vorig jaar een r1 gekocht. Dat rijd super, ook met zo'n lengte.
De plaatsing van stuur en voetsteunen (hoogte) is prima in orde voor langere personen, dit wordt ook in verschillende reviews op het internet aangegeven. Een verhoogd ruitje kan nog verder comfort bieden.
 
ik ben zelf ong. 1.90 en ik pas prima op een R1. Een yzf of iets dergelijks is natuurlijk ook ouderwets groot....(en lomp :X )

Ik heb er wel een hogere ruit erop laten zetten, anders waait je hoofd er bij 150 al bijna af....

beenruimte is bij een R1 gewoon prima vind ik. Als ik op andere fietsen zit, zit ik vaak met m´n benen tegen de uitsparing in de tank.

Bijvoorbeeld fireblade 2001 e.v. heeft een scherpe uitsparing, bij mijn R1 is die wat ronder wat lekkerder zit (mijn inziens.)

ofwel, KOPUH, super fiets!
 
als je zelf denkt dat je er niet goed op past,en dus ook niet lekker zit,dan moet je hem niet kopen,als ze nieuwe motoren nog kleiner/lichter gaan maken ,dan rijden we over 10 jaar op minibike's met 400 pk .
 
ik ben met mijn 1.92 ook vrijg root maar ik zit prima op m,n r1 hoor.
als moet je van windbescherming niet veel verwachten! heb er wel ff dubbel bubble ruitje opgezet.
maar kan makkelijk m,n stelten kwijt enzo no problemo.
 
Zitten ze daar in Japan zich de haren uit het hoofd te trekken om terug 300gram hier of daar te besparen, ga jij een beetje met je 100kg op die fiets kruipen :+
 
Moet je is op een CBR 600RR gaan zitten, als je je billetjes niet bij elkaar knijpt, zie je hem nooit meer terug :X
 
hallo allemaal

ik wil graag een R1 kopen maar nou ben ik gaan twijfelen ik ging er vandaag voor het eerst is een keer bij JVS op zitten en nou lijkt het alsof de motor veel te klein voor mij dit komt vooral door de kleine bovenkuip denk ik, ik ben 186 lang en 100 kg zwaar of licht hoe je het maar bekijkt ik rijd nu een yzf 750 r deze kijkt en lijkt veel groter wat is jullie ervaring.

Ik ben 187 en 95 kg en heeeeeeeeeeeel oud en hij rijdt als een brommer.... dus je moet er niet op gaan zitten |( Je moet erop gaan rijden !!!!!!
 
hallo bedankt voor alle reakties maar ik heb een zx9r uit 99 gekocht zit echt super kijkt wat meer motor en rijd als een speerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 
Terug
Bovenaan Onderaan