Ik wil kickstarten!!!

jelvis

MF'er
13 jan 2005
91
0
Limburg
Hallo,

Ik heb net een yamaha 600 tenere blok in elkaar gedraaid en gemonteerd.
Er is veel compressie, maar de aanhouder wint en dus krijg ik hem na enkele flinke trappen draaiend.

Dan gebeurt het volgende; motor draait gedurende 5 a 10 seconden, valt stil en laat zich dan niet meer aantrappen, hij heeft dan ENORME compressie (ik krijg de kickstarter niet zonder geweld naar beneden) en het lijkt alsof hij vast zit.

Wacht ik dan een dag, kan ik weer opnieuw beginnen en gebeurt hetzelfde.
Ik heb reeds olie in de cilinder en op de kleppen gegooid (mag als hij olieloos in het frame wordt gehangen), kleppen zijn ook gesteld.

Heeft iemand een idee? Bedankt!
 
Jelle, het lijkt mij dat er te weinig ruimte tussen zuiger en cilinder zit. Heb je zomaar een zuiger en cilinder bij elkaar gezocht en gemonteerd, of heb je bv de cilinder op maat van de zuiger laten slijpen? Of hoorden zuiger en cilinder al bij elkaar?
 
Een kleplichter zit erop en die werkt, maar de compressie is heftig.

Die cilinder en zuiger hoorden bij elkaar. Blokje heeft een gebroken nokkenas gehad, maar de cilinder en zuiger waren nog heel en recht, dus ik heb alles terug gemonteerd met nieuwe nokkenas.

Het kickstarten lukt redelijk, maar eenmaal dat ie even (10 seconden) heeft gelopen, dan pas gaat hij heel zwaar naar beneden.
 
Negeer maar als ik nu iets heel doms zeg maarre. Moet de zuiger niet toevallig een half slag gedraait op de zuigerstang worden gemonteerd.

PS: geen ervaring hier mee just my 2 cents
 
Terug
Bovenaan Onderaan